WD NAS erg vreemde situatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladiator72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14-05-2021
Mijn vraag: Ik heb een WD Nas draaien met 1 schijf. Nadat ik deze heb geupdate van 3 naar 5 kon ik 2 dagen later mijn nas niet meer vinden op mijn LG Oled tv. De NAS wel wel te vinden in mijn netwerk (Laptop en telefoon) Aangezien er ook een foutmelding zijn (defect schijfstation) besloten een nieuwe NAS te kopen. De NAS ultra met 2 schijven was echter ook niet vindbaar op mijn TV en wel op mijn laptop en telefoon.
Uiteindelijk op de 1e enkelschijvige NAS Twonky geïnstalleerd waarna de NAS weer zichtbaar was op de TV. Echter de WD ultra nas werd wel zichtbaar op de tv, maar met de tekst twonky server at mycloudex2ultra.
wat voor een bestanden ik ook naar de nas toebreng via mijn tv lees ik alleen no contents shared.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwste versies zijn geïnstalleerd en tv ook terug gezet naar fabrieksinstellingen
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel veel. ben al uren aan het zoeken geweest, maar ik kom er niet achter
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Zonder typenummers is het al lastig zoeken. Precieze versienummers zijn ook belangrijk, liefst ook van de versies die je eerder had. Het is voor ons volkomen onbekend wat voor TV en NAS je precies hebt en hoe oud die zijn, anders dan LG en WD.

Ook wat je precies geprobeerd hebt is belangrijk. Je geeft aan dat dat "heel veel" is. De kans is dan ook heel groot dat de eerste "heel veel" suggesties die je krijgt allang door jou geprobeerd zijn. Als je precies al deze dingen opnoemt kunnen mensen je ook veel gerichter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladiator72
TV LG OLED65C9PLA UHD/4K Smart TV
Bose cinemat 520
WD WDBCTL0030

Wat ik precies geprobeerd heb is de tv terug zetten naar fabrieksinstellingen, reset uitgevoerd van het internet systeem, twonky erop....vind hij de nas wel (terwijl dat eerst niet nodig was) twonky eraf vind hij de nas niet.
Nieuwe nas besteld WD ultra, maar ook daar geen conectie zonder twonky en met twonky alleen de tekst no contents shared.

Mijn nas is verbonden via de nieuwste KPN router (sagem fast 5359) en via de router loopt een utp kabel naar de bose cinemat.

[ Voor 13% gewijzigd door gladiator72 op 07-05-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Nja ik heb er verder persoonlijk geen ervaring mee maar wat ik me zo gauw voor kan stellen is dat SMB 3 nu default is geworden (sinds versie 4, dus zeker in versie 5), dat voorheen niet zo was en dat je TV er niet zo lekker mee gaat. Ook kan het zijn dat het default niet zichtbaar is, en/of dat er nu met username/password ingelogd moet worden op je shares. Ik zou dus in die richting zoeken in de settings op je NAS. Eventueel heeft je TV ook een firmware-update waar je nog wat zou kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladiator72
TV heeft geen updates gevonden

• Kennybaal
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19-08-2021
Heb je dit intussen op kunnen lossen? Ervaar momenteel hetzelfde. Geupdate naar firm-ware versie 5.16.105 en nog wel te vinden op de desktop en laptop maar niet meer op de TV of mediaspeler.

Mocht je een oplossing hebben, sharing is caring :)
Pagina: 1