Hallo,
ik ben voor mijn ouders wezen kijken voor zonnepanelen. ( heb alleen niet echt verstand hiervan)
Toch heb ik de nodige info gevonden en twijfel ik vooral tussen de panelen en of 1 fase 3 fase omvormer.
Hier wat info over het het huis. De meterkast heeft 3 fase.
Het dak ziet er zo uit. (rechts heeft de buren ook zonnepanelen)
:strip_exif()/f/image/TtgWTKoMYZtFHIdTgycHZuO6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een aantal offerte aangevraagd:
Cooblue
10x Trina Solar TSM-330 DD06M.05(II) zonnepanelen
1x Growatt MIN 3000 TL-XE omvormer
voor €4167 inclusief btw met installatie
dit leek mij een best goede prijst totdat ik op Tweakers las over solar bouwmarkt.
Solar bouwmarkt.
12x First Choice Solar 345WP Full Black Platinum €169 per stuk
1 fase Goodwe GW3600D-NS
voor €4340 inclusief btw en installatie
de offerte van Solar zal het worden alleen twijfel ik nog tussen de zonnepanelen.
Solar heeft de panelen van Choice Solar aangeraden (€169 per stuk) maar als ik kijk naar andere panelen dan zijn er goedkopere en met meer WP.
zoals van het merk Longi Solar. die kosten tussen de 129 en 150 met meer WP per paneel.
Ook weet ik dat mijn huis een 3 fase meterkast heeft dus zou ik dan voor de 3 fase omvormer kiezen?
Ook vroeg ik me af hoe jullie denken over salderen na 2030? dat in de toekomst je juist moet betalen omdat je een overschot hebt aan energie. Want in principe hebben mijn ouders genoeg aan 9-10 panelen. (3000kw)
Dit allemaal medegedeeld te hebben, ben ik benieuwd naar wat jullie op basis van onderstaande data kunnen aangeven.
Alvast bedankt
ik ben voor mijn ouders wezen kijken voor zonnepanelen. ( heb alleen niet echt verstand hiervan)
Toch heb ik de nodige info gevonden en twijfel ik vooral tussen de panelen en of 1 fase 3 fase omvormer.
Hier wat info over het het huis. De meterkast heeft 3 fase.
Het dak ziet er zo uit. (rechts heeft de buren ook zonnepanelen)
:strip_exif()/f/image/TtgWTKoMYZtFHIdTgycHZuO6.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een aantal offerte aangevraagd:
Cooblue
10x Trina Solar TSM-330 DD06M.05(II) zonnepanelen
1x Growatt MIN 3000 TL-XE omvormer
voor €4167 inclusief btw met installatie
dit leek mij een best goede prijst totdat ik op Tweakers las over solar bouwmarkt.
Solar bouwmarkt.
12x First Choice Solar 345WP Full Black Platinum €169 per stuk
1 fase Goodwe GW3600D-NS
voor €4340 inclusief btw en installatie
de offerte van Solar zal het worden alleen twijfel ik nog tussen de zonnepanelen.
Solar heeft de panelen van Choice Solar aangeraden (€169 per stuk) maar als ik kijk naar andere panelen dan zijn er goedkopere en met meer WP.
zoals van het merk Longi Solar. die kosten tussen de 129 en 150 met meer WP per paneel.
Ook weet ik dat mijn huis een 3 fase meterkast heeft dus zou ik dan voor de 3 fase omvormer kiezen?
Ook vroeg ik me af hoe jullie denken over salderen na 2030? dat in de toekomst je juist moet betalen omdat je een overschot hebt aan energie. Want in principe hebben mijn ouders genoeg aan 9-10 panelen. (3000kw)
Dit allemaal medegedeeld te hebben, ben ik benieuwd naar wat jullie op basis van onderstaande data kunnen aangeven.
Alvast bedankt
:fill(white):strip_exif()/f/image/2mEYN1opjIvbvsLMsZL3JJ9L.png?f=user_large)
/f/image/ZoxUyf7ijyBDFEPyNcafndD0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zIhYuVjRdNK0nOQiwaguCQai.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8N49Pa2l1cm6mlSaGbQ26HCa.png?f=fotoalbum_large)