Laatste tijd beetje meer into VR games geraakt. Heb nog een 1060 draaien, maar merk toch dat het langzaamaan niet meer mee kan. HL Alyx op laag draait okay op een paar stutter momenten na. Flight simulator staat nog op m’n lijstje, maar ik denk dat de 1060 met verschrikking daar naar kijkt. Dus tijd voor iets nieuws. Het is alweer meer dan 10 jaar geleden dat ik een pc heb gebouwd, dus mogelijk zie ik dingen over het hoofd. Vandaar deze topic om jullie advies te vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdreden waarom ik een PC wil bouwen is om VR games te spelen. Hopelijk behoort MS flight sim in VR tot de mogelijkheden. Normale games komen ook aan de orde, maar aangezien ik geen dedicated plek heb (lees: bureau/studeerkamer) ga ik de pc aan m’n tv koppelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een maximum. Maar idealiter wel een beetje redelijke prijs/kwaliteits verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AMD Radeon RX 6900 XT
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dikke GPU en ram is wel handig voor VR en de nieuwste games. Heb idealiter de 6800XT gehad aangezien die qua prijs/kwali wat beter ligt, maar heb er geen één kunnen bemachtigen. 850 watt psu wordt aangeraden voor m’n huidige GPU, maar vroeg me af of 750 watt ook kon voor het geval ik ga downgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Not really. Had maar Corsair gekozen omdat het dan uniformer lijkt en ik mogelijk minder met verschillende software hoef te klooien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case uitgekozen omdat het bij m’n tv meubel past. Zwart met getint frosted glass.
Ga je overklokken?
Indien het voordeel biedt zonder al teveel moeite.
Wat verwacht je van ons?
Een korte vraag over PSU. Suggesties aan m’n build. En mogelijke dingen die ik over het hoofd zie? Het is immers meer dan een decennia geleden dat ik een PC heb gebouwd.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdreden waarom ik een PC wil bouwen is om VR games te spelen. Hopelijk behoort MS flight sim in VR tot de mogelijkheden. Normale games komen ook aan de orde, maar aangezien ik geen dedicated plek heb (lees: bureau/studeerkamer) ga ik de pc aan m’n tv koppelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een maximum. Maar idealiter wel een beetje redelijke prijs/kwaliteits verhouding.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AMD Radeon RX 6900 XT
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dikke GPU en ram is wel handig voor VR en de nieuwste games. Heb idealiter de 6800XT gehad aangezien die qua prijs/kwali wat beter ligt, maar heb er geen één kunnen bemachtigen. 850 watt psu wordt aangeraden voor m’n huidige GPU, maar vroeg me af of 750 watt ook kon voor het geval ik ga downgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Not really. Had maar Corsair gekozen omdat het dan uniformer lijkt en ik mogelijk minder met verschillende software hoef te klooien.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case uitgekozen omdat het bij m’n tv meubel past. Zwart met getint frosted glass.
Ga je overklokken?
Indien het voordeel biedt zonder al teveel moeite.
Wat verwacht je van ons?
Een korte vraag over PSU. Suggesties aan m’n build. En mogelijke dingen die ik over het hoofd zie? Het is immers meer dan een decennia geleden dat ik een PC heb gebouwd.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | € 214,95 | € 214,95 |
| 1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6900 XT | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 111,05 | € 111,05 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H100i Elite Capellix Liquid CPU Cooler. 240 mm | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Ventilatoren | Corsair iCUE SP120 RGB Elite Performance 120mm PWM Fan - Single Pack | € 15,90 | € 15,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16D-32GTZNC | € 247,95 | € 247,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro 1TB | € 182,90 | € 182,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.496,64 | ||