Rare fenomeen met PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus91
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-09 16:30
Ik heb anders geen idee waar ik dit zou moeten plaatsen, dus ik plaata het maar hier.

Als ik de deur open naar de opslagkast in mijn woonkamer, dan slaat mijn PC aan vanuit slaapstand.

Iemand enig idee waarom dit is?
Ik heb al geconstateerd dat het niet het bewegen van de toetsenbord of muis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:40
Waar staat je pc in verhouding je opslagkast?
Heeft je kast een automatische lichtschakelaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:06

Remi

Moo!

Als beweging (muis en toetsenbord) is uitgesloten dan is het stroomnetwerk vermoedelijk de oorzaak.
Waarschijnlijk heb je een automatische lichtschakelaar in de kast die een raar signaal afgeeft op het stroomnetwerk waardoor je pc uit de slaapstand komt.

Ik heb bij mij thuis een soortgelijk issue met de bediening van het elektrisch rolluik. Zodra de motor automatisch afslaat kan het zijn dat de tv aan/uit gaat of de mediaspeler stopt met het afspelen van een film.

Deze apparatuur zit op hetzelfde stekkerblok maar waarschijnlijk zal het nog steeds gebeuren zolang ze op dezelfde groep zitten al heb ik dit nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus91
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-09 16:30
Jaaaaah okay this makes sense.

Dit maakt een heleboel duidelijk. Jah het zit op het zelfde stroomnetwerk als de automatische lichtschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in OH (tech) dan in AZ (non-tech)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad