Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pjjongejans
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik heb een oude Dell Latitude E5530 met een i5-3320 processor op een Dell 05GRXT moederbord.
De harddisk heb ik nu vervangen met een nieuwe Samsung 88D 850 EVO van 500GB en ik heb Windows 10 Professional geïnstalleerd. Op dit moment zit er in 1 geheugenslot 4GB RAM (Kingston 4GB 2Rx8 PC3-12800S-11-11-F3) en de andere geheugenslot is leeg.

Het is de bedoeling om deze laptop te gebruiken voor dagelijkse zaken (Internet, Word, Excel). Maar ook voor iets ingrijpendere applicaties zoals Sibelius (muziekprogramma) en ook met enige regelmaat foto en videobewerking. Dat betekent concreet dat ik zoek naar een stabiele configuratie die voor langere tijd betrouwbaar is. Van belang is ook dat energiezuinigheid (lees: laptop kunnen gebruiken zonder aangesloten voeding) ook van belang is.

Keuzes die ik heb zijn er twee wat mij betreft:
1. Uitbreiding naar 8 GB RAM
2. Uitbreiding naar 16 GB RAM

Optie 1
Het is de vraag wat ik in dat geval moet kiezen. Een exacte 4GB kaart is niet te vinden maar ik denk dat ik dan zou moeten zoeken naar een andere 4GB kaart met Hynix chips. Natuurlijk kun je gewoon 2x4GB kopen maar dat wordt al snel zo duur dat je wellicht beter meteen voor 8GB RAM kaartjes kunt gaan.

Optie 2
Dit is denk ik de meest waarschijnlijke optie. Ik vind er dan twee waar ik niet tussen kan kiezen.
- Corsair Vengeance CMSX16GX3M2A1600C10 (Geen Low Voltage, Latency 10)
- Corsair ValueSelect CMSO16GX3M2C1600C11 (Low Voltage, Latency 11)
- Crucial CT102464BF160B (Low Voltage, Latency 11)

Verschillen in prijs zijn er tussen de Corsair en Crucial RAMs amper. Er zijn er twee Low Voltage en 1 niet..

Samenvattend
Ik zoek naar een uitbreiding van het geheugen. Wat is de meest betrouwbare optie waar ik zowel de dagelijkse werkzaamheden als met enige regelmaat ook video of foto's zou kunnen bewerken.

[Voor 6% gewijzigd door pjjongejans op 07-05-2021 14:42. Reden: Aanvullende informatie]

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:33
Ik zou als ik jou was deze kopen: V&A aangeboden: Hynix 4GB (1x 4GB) DDR3 1.600MT/s

Laptop is prima voor office en licht Sibelius en fotobewerking. Videobewerking is te hoog gegrepen, tenzij het simpel knippen / plakken is.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee