Sonera Quicknet storingen

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hebben er nog meer mensen storingen bij sonera. Geen internetverbinding dus.

Ik zit in NH en elke dag wordt de verbinding wel 2 tot 3 keer verbroken voor een onbepaalde tijd. Regelmatig met helpdesk gebeld, maar altijd het zelfde antwoord. "We zijn er mee bezig". Helpdesk wordt ik ook een beetje zat voor 22ct per minuut.Dus vandaar mijn vraag of dit alleen bij mij het geval is of dat Sonera nog steeds big time zuigt. Ik ben op het moment gewoon weer aan het internetten met mijn 12Move account. Doet het altijd, maar wel weer de dure kpn-tikken.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Net dus weer een storing. Maar ze zijn er idd mee bezig. Er schijnt vooral 1 router ergens te zijn (die van Multikabel is, en niet van Quicknet/Sonera) die regelmatig de pijp aan maarten geeft en een reboot nodig heeft, dat duurt dan even voordat iemand er is (30-45 min) om dat te doen. Er is al 2 of 3 keer een poging gedaan om dat ding te vervangen, maar tot nu toe gaf dat alleen maar meer probs en is de oude router teruggehangen. Vannacht was er dacht ik weer een poging, maar ik vrees dus dat het weer geen effect had. Ik heb, behalve deze storingen, verder geen echte klachten, snelheid is wel vrij consistent okay.

Deze info heb ik trouwens uit de quicknet (=oude sonera) newsgroups, waar een paar technici van quicknet ook meldingen doen.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

ik had vanaf 8uur ook geen verbinding
hier in Den Helder
nu doet i het weer

• Obeja
  • Niet online
Maar ik begrijp uit jouw woorden dat je niet 2 keer per dag eruit ligt? Zal ook een kijken bij die newsgroups.

• Obeja
  • Niet online
Inderdaad nu doet hij het weer. Het blijft spannend met Quicknet.

Maar download is is nu max 6 kB. Het is echt om te huilen. Het zijn wel een stelletje prutsers.

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 08:08
Ja, ik dus ook (Alkmaar) :(
Ik wilde net een nieuw topic openen maar dat hoeft dus niet.

Ik begin een beetje te vrezen dat het vertrek van Sonera hiermee te maken heeft.
Het ging allemaal steeds beter en stabieler. Totdat Sonera de tent heeft verkocht.
Sinds toen krijg ik steeds meer problemen.
Verbinding trager en valt steeds weg. :(:(

Het lijkt mij dat de techniek, die niet zo lang terug is opgewaardeerd, nog wel goed is.
Maar de organisatie lijkt nu al een puinhoop.
Ik hou mijn hart vast.

• paella
Op donderdag 16 augustus 2001 20:49 schreef Obeja het volgende:
Maar download is is nu max 6 kB. Het is echt om te huilen. Het zijn wel een stelletje prutsers.
Als de storingen over zijn, haal ik meestal wel 50 a 60 kB/s, dus tegen de max aan. Dan ben ik wel tevreden. Tijdens de storing ben ik niet tevreden, maar dat lijkt me logisch. :)

Verwijderd

yup , precies ... tijdens storingen :r

maar als er geen storingen zijn zit je gewoon tegen de maximum aan :9

Verwijderd

Yep bij mij(hoofddorp) ook dus. En ik heb btw ook behoorlijk veel dns errors. Ik heb al meerdere instellingen geprobeerd maar soms moet ik wel 30 keer klikken op een link voordat ie het doet. Ook als ik bv naar got ga dan zie ik na 5 keer refreshen pas de icons van users... Ik begin nu te twijfelen of het aan me router ligt, maar voor me vakantie had ik geen probleem

Verwijderd

Ik heb hier i heerhugowaard geen enkel probleem met sonera. K haal zels steeds hoere downloads, waarbij 80-90 kb vrij normaal begint te worden. :P

Verwijderd

Quicknet Noord-Holland heeft de afgelopen weken ernstige problemen met een router gehad, waardoor er vaak geen verbinding mogelijk was. Vannacht is de betreffende router ge-upgrade en volgens Quicknet zijn de problemen nu verleden tijd...

• paella
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:01 schreef Aspi het volgende:
Yep bij mij(hoofddorp) ook dus. En ik heb btw ook behoorlijk veel dns errors. Ik heb al meerdere instellingen geprobeerd maar soms moet ik wel 30 keer klikken op een link voordat ie het doet. Ook als ik bv naar got ga dan zie ik na 5 keer refreshen pas de icons van users... Ik begin nu te twijfelen of het aan me router ligt, maar voor me vakantie had ik geen probleem
Gebruik dat een andere DNS (van een andere provider). xs4all kan niet meer, maar die van euronet nog wel volgens mij (zie support site van euronet voor de adressen).

• MediaZoo
  • Laatst online: 23:38
kheb weinig problemen hier eigenlijk hoor met de standaard dns van quicknet

Verwijderd

Ja hoi,het is hier al een paar keer aangegeven(de router) maar je kunt gewoon kijken op de homepage van sonera!Links onder bij diensten,klik abonnee info aan dan mededelingen en voila een menutje met actuele info,storingen en werkzaamheden!
Helaas staat het hier altijd vol met storingen en werkzaamheden dus mijn conclusie k%$$%^er zooi dat sonera!
Jammer dat een overstap naar de ptt weer een hoop meyers gaat kosten anders was ik allang weggeweest bij sonera cq quicknet.PRUTSERS :r

• paella
Andere provider melden niet altijd netjes storingen en werkzaamheden, dus dat zegt niets. Plus dat veel werkzaamheden onmerkbaar zijn of midden in de nacht dat je toch meestal geen last hebt.

Neemt niet weg dat het nog wel te vaak voorkomt, maar daar werken ze aan. Het probleem is ook wel dat een deel van het netwerk niet van Sonera/Quicknet is, maar van de kabelaar (multikabel).

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:05 schreef paella het volgende:
Andere provider melden niet altijd netjes storingen en werkzaamheden, dus dat zegt niets. Plus dat veel werkzaamheden onmerkbaar zijn of midden in de nacht dat je toch meestal geen last hebt.

Neemt niet weg dat het nog wel te vaak voorkomt, maar daar werken ze aan. Het probleem is ook wel dat een deel van het netwerk niet van Sonera/Quicknet is, maar van de kabelaar (multikabel).
Ok maar die rukkers van sonera zijn dus niet eerlijk met het vermelden van hun werkzaamheden,want als boven het berichtje van de storing aangeven is dat het zootje verholpen is in die en die streek om die en die tijd lullen ze uit hun nek want dan zit je nog midden in die shit van ze!!
En daar komt bij kijken dat tegenwoordig het hele zootje van die "kabelaar"is en die moeten eens opschieten met dat gelul van ze.
Ze hebben wel het lef om een joet op je maandelijkse abbo.te gooien maar een beetje knappe service ho maar :r

• Obeja
  • Niet online
Nou het vandaag weer feest met die quicknot rukkers. Lig ik er weer uit. Eerst wordt de snelheid zeer Ka uw Thee en daarna weer helemaal niets. Dus gewoon weer 12moven. En het is net wat je zegt. Die storingsmeldingen kloppen voor geen meter. Als je er om bv 18.00 uit ligt komt er een melding om 20.00. Lekker nuttig. Het is gewoon Ka uw thee in NH. Al dat gezeik over routers en switches. Blijf GVD met je poten van die troep af. Als iets werkt moet je eraf blijven. Upgrades me reet. Die gasten weten er te weinig van af. En bij die Help desk werken ook een stelletje lichten.
QUOTE uit email:
"Aangezien wij samen met u dan dit probleem kunnen bekeiken en als nodig
gelijk
actie ondernemen door middel van een storing."

Nou ze bekeiken het maar.

Grappig toch die neerlandici bij sonera

Verwijderd

*ligt in een deuk*
heb nu een jaar Sonera en heb een jaar lang rottigheid gehad..
wat een prutsers..
als er hier ADSL of een concurrent komt, ben ik weg bij ze!

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 18:57 schreef steeg het volgende:
Ik heb hier i heerhugowaard geen enkel probleem met sonera. K haal zels steeds hoere downloads, waarbij 80-90 kb vrij normaal begint te worden. :P
dan zit je net in een goede wijk (ook HHW hier)

Verwijderd

tja me downloads zijn ook wel goed te noemen, alleen die vele storingen en enorme packet loss als ik zit te gamen komen me de strot uit.. volgende week dsl :P
Pagina: 1