Kan niet inloggen met Windows 10 pro op mijn ms account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-05 12:41
Mijn vraag
...
Sinds een paar dagen kan ik met mijn desktop niet meer op het internet komen en daardoor ook niet inloggen op die pc. Hij blijft staan bij het inlogscherm en als ik op inloggen klik komt er na een tijd een wit veld met daarin de opmerking "Het lijkt erop dat je geen internet hebt,"en dan kan ik het nog eens proberen of niet. Rechtsonder heb ik het icoontje van internet (Een beeldscherm) maar dat veranderd ook wel eens in een wereldbol met een niet toegankelijk symbool

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows10 pro
Interne aansluiting voor internet op een Gigabyte GA-B150M-D3H

Deze configuratie, waar dan wat ssd zijn bijgekomen.:
https://tweakers.net/gallery/374860/wenslijst/

Min laptop gaat wel gewoon via de bedrade aansluiting het netwerk op.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Kabel nagekeken, andere kabels geprobeerd.
Ziggo modem gereset.
Veilige modus met en zonder netwerk opgestart. Ik krijg dan de melding "U moet hiervoor een app installeren uit de appstore" Wat niet kan omdat ik het internet niet op kan.
Nieuw netwerkkaartje geïnstalleerd.
Een RJ45 naar usb 3.1 kabel geprobeerd.
Bios gerest naar de defaultwaardes
Geprobeerd de utilmanager te vervangen door cmd.exe zodat ik een lokaal account zou kunnen aanmaken(?) maar ik kan utilman.exe niet vinden.

Het moet haast een hardware probleem zijn, maar ik snap niet waarom dan zo'n extern aansluiting of een ander netwerkkaartje niet werken.

Iemand enig idee hoe ik toch in mijn systeem kan komen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DeSluis schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:13:
... Sinds een paar dagen kan ik met mijn desktop niet meer op het internet komen en daardoor ook niet inloggen op die pc...
Dat klopt niet: windows cached je user credentials om inloggen zonder internet mogelijk te maken.
Er is dus meer aan de hand dan alleen een ontbrekende internet verbinding. Corrupted user profile of een password reset required.
Anyway, de eerste hit op google levert dit: https://answers.microsoft...08-4a50-8721-4314de14c8d2

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 15:48:
[...]

Dat klopt niet: windows cached je user credentials om inloggen zonder internet mogelijk te maken.
Er is dus meer aan de hand dan alleen een ontbrekende internet verbinding. Corrupted user profile of een password reset required.
Anyway, de eerste hit op google levert dit: https://answers.microsoft...08-4a50-8721-4314de14c8d2
Dank je.
Ik volg wat er staat, opstartherstel, daar voer ik mijn wachtwoord in.

Veilige modus met netwerkondersteuning geeft de melding dat ik een app uit de MS store moet downloaden. Veilige modus zonder internet geeft geen inlog :'( prompt, dus alleen het startscherm met et uitzet/opnieuw opstarten pictogram. Dus blijf ik in de veilige modus hangen zonder dat ik kan inloggen.

Nooit aan gedacht om in het Engels te gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DeSluis schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:13:
[...]
Veilige modus zonder internet geeft geen inlog :'( prompt, dus alleen het startscherm met et uitzet/opnieuw opstarten pictogram...
Dan moet je FF het disabled admin account enabelen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:20:
[...]

Dan moet je FF het disabled admin account enabelen
net user administrator /active:yes bij de prompt. Maar, bij het inloggen komt de administrator niet in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSluis
.
Ik heb windows opnieuw geïnstalleerd op een andere ssd. Nu werkt internet wel.
Ik ga nog een backup van vorige week terug zetten om te kijken of dat werk gaat schelen i.v.m. installeren van de software.

Bedankt voor het meedenken i.i.g.
Pagina: 1