Toon posts:

Videokaart HP Z440

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zou graag wat hulp willen met de keuze voor een videokaart voor mijn HP Z440. De HP Z440 heeft een Gen3x16 PCI express slot, 700 watt voeding en 2 stuks 6 polige stekkers voor een videokaart. Ik ben er echter al zo lang uit dat ik niet eens meer goed kan inschatten of dit veel uitmaakt.
De kaart gaat gebruikt worden om 4k content met KODI te kijken (mijn persoonlijke bluray backups natuurlijk) en om Dolphin mee te draaien zodat ik mijn Wii backups kan spelen. Daarnaast om wat casual te gamen, niet heel zwaar, wat oude steam games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZm6tvvZdEV-qrh3q9LV5PGNIe0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NzbAKxVuACfVRP1f38OJAA9c.png?f=fotoalbum_large

De kaart mag rond de €200 kosten, maar hoe minder hoe beter natuurlijk.

Groeten,
Dicky

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2021 10:35 ]

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De videokaartmarkt is verziekt op het moment door diverse redenen, is tweede hands een optie?

De GTX 1050 Ti / 1650 of Radeon 5500 XT zijn prima kaarten, maar wellicht boven budget.

En zo'n ding heb je ook nodig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9ECT47mGhBovWYzYAqvnTgW4_Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RtYHRWAE8ZZq2JrAqQ02ltNs.jpg?f=user_large

Anders heb je kans dat je geen beeld krijgt.

[ Voor 45% gewijzigd door PD2JK op 07-05-2021 09:50 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoorden. Als ik in de pricewatch kijk naar de Radeon 5500 XT serie zie ik dat deze inderdaad behoorlijk gestegen zijn. Vermoed vanwege mining en chip tekorten, en inderdaad wel een beetje boven budget.
Is er zicht op een oplossing hiervoor of ziet het er naar uit dat deze situatie nog wel even gaat duren? Een paar maanden kan ik best wachten, maar als het een kwestie van jaren wordt is het een ander verhaal natuurlijk.

Ik zie dat de meeste kaarten PCI express 4.0 zijn, mijn moederbord heeft 3.0, maakt dit veel uit?

Als ik zo een beetje filter op jou advies zie ik dat de Radeon kaarten helemaal buitensporig gestegen zijn +50% tov de prijs van 2 jaar geleden voor dezelfde(!) kaart is geen uitzondering.

Ik heb een selectie gemaakt op de Nvidia kaarten. Welke zou je aanbevelen?
Edit: nevermind, naar de levertijd op maximaal 12 dagen gezet te hebben blijkt geen van allen leverbaar te zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2021 10:46 . Reden: Edit levertijd ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op dit moment? Elke kaart die geleverd kan worden. :P
Deze problematiek gaat het hele jaar nog wel duren.

PCIe 4.0 is backwards compatible met 3.0, dat gaat gewoon werken.

Btw, elke keer komt die Xstra Digital Storage 'shop' naar voren.
Misschien doen ze er beter aan om slecht leverbare producten uit de PW te halen. Dit veroorzaakt alleen maar valse hoop en bovendien slechte publiciteit. En betalende klanten die de eerste weken/maanden geen kaart ontvangen.
/rant

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
Na alle gangbare webshops nagelopen te hebben denk ik dat het beter is om te wachten totdat de situatie rondom levertijden en prijzen weer genormaliseerd zijn. Bedankt in ieder geval!