Sportieve rijdende diesel to 7000.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart332211
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-07-2021
Hoi,

Binnenkort begin ik aan een nieuwe baan waarvoor ik een diesel wil gaan rijden. Nu heb ik moeite met het kiezen van een diesel. Momenteel rij ik een bmw 320i e90 deze bevalt mij heel goed gezien de sportieve rijstijl en het comfort van deze wagen. Maar nu ik wil overstappen naar een diesel was ik een beetje aan het kijken voor een 1 serie. Maar ben ik ook benieuwt naar andere autos met een beetje dezelfde eigenschappen (sportief en comfortabel). Mijn eisen zijn vooral een leuk/sportief uitziende auto met cruisecontrol en comfortabele stoelen/sport stoelen. budget 7000 euro.

groeten
Bart

Beste antwoord (via bart332211 op 06-05-2021 19:09)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe goed is je huidige auto? Beetje normale kilometerstand? Zou je eventueel niet kunnen overwegen om LPG op de huidige te zetten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hoe goed is je huidige auto? Beetje normale kilometerstand? Zou je eventueel niet kunnen overwegen om LPG op de huidige te zetten?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-05 21:45
Waarom geen e90 diesel? Hele fijne auto, als de distributieketting vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart332211
Touchdomex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:45:
Heb ik over nagedacht maar hij zit al tegen de 2 ton aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart332211
Bulldock schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:47:
Waarom geen e90 diesel? Hele fijne auto, als de distributieketting vervangen is.
naar gekeken maar wil dan de facelift variant en deze vallen buiten mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bart332211 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:49:
[...]

Als je weet dat de auto goed is zal het wel meevallen hoe erg dat is.

Hoeveel schat je te gaan rijden?

De 2e hands markt is namelijk door corona en de tekorten wat gaan stijgen in prijs in verhouding tot anderhalf jaar geleden. Dat kan in je voordeel werken maar met het beleid vanuit de overheid richting diesels. Zou ik het vooral nog eens goed overwegen en uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Hoeveel km verwacht je te gaan rijden? Diesel is eigenlijk steeds lastiger te verantwoorden namelijk. Het huidige omslagpunt zit ver boven de 50k per jaar wil het überhaupt interessanter zijn dan benzine. (Wegenbelasting etc. meegenomen)

Daarnaast is het koppel gewoon heel anders en zal je echt een performant diesel blok moeten nemen wil je een beetje je huidige sportieve rijstijl/gevoel aan kunnen houden.

Edit: met 35k per jaar zou ik geen Diesel gaan rijden.

[ Voor 72% gewijzigd door GeeMoney op 06-05-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:03
bart332211 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:43:
Hoi,

Binnenkort begin ik aan een nieuwe baan waarvoor ik een diesel wil gaan rijden. Nu heb ik moeite met het kiezen van een diesel. Momenteel rij ik een bmw 320i e90 deze bevalt mij heel goed gezien de sportieve rijstijl en het comfort van deze wagen. Maar nu ik wil overstappen naar een diesel was ik een beetje aan het kijken voor een 1 serie. Maar ben ik ook benieuwt naar andere autos met een beetje dezelfde eigenschappen (sportief en comfortabel). Mijn eisen zijn vooral een leuk/sportief uitziende auto met cruisecontrol en comfortabele stoelen/sport stoelen. budget 7000 euro.

groeten
Bart
Benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart332211
Touchdomex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:52:
[...]

De 2e hands markt is namelijk door corona en de tekorten wat gaan stijgen in prijs in verhouding tot anderhalf jaar geleden. Dat kan in je voordeel werken maar met het beleid vanuit de overheid richting diesels. Zou ik het vooral nog eens goed overwegen en uitrekenen.
ik verwacht tegen de 35k per jaar te gaan rijden. En omdat diesels idd steeds minder aantrekkelijk worden wil ik er ook niet te veel aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart332211
Touchdomex schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:52:
[...]

aan welke kosten moet ik denken bij het inbouwen van een gasinstallatie lijkt me vrij prijzig heb er eerlijk gezegd ook niet veel onderzoek naar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
bart332211 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:49:
[...]

De gasinstallatie kost je waarschijnlijk minder dan het verlies dat je maakt door je auto te verkopen en een ander te kopen. Deze auto ken je en als die goed is die jou meer waard dan een ander die hem niet kent. Uiteraard moet je dan nog wel van plan zijn om nog een paar jaar te houden. Soms wil je gewoon iets nieuws ;) Echter is dat, ondanks alle aankoopkeuringen, altijd een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

bart332211 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:56:
[...]

aan welke kosten moet ik denken bij het inbouwen van een gasinstallatie lijkt me vrij prijzig heb er eerlijk gezegd ook niet veel onderzoek naar gedaan.
https://aginbv.nl/lpg-laten-inbouwen/

Als ik hier kijk in de eerste link 1500 tot 1700 euro zeggen ze. Reken op 2000 voor alles erop en eraan ook op andere plekken eventueel maar je zal in alle gevallen toch een offerte moeten aanvragen. Dus prijs zal variabel zijn.

Wegenbelasting is een klein beetje hoger dan benzine maar lager dan diesel. Alleen je prijs per liter is alleen de helft van diesel per liter. Je verbruik zal iets minder zijn dan wat je nu hebt.

Met een beetje rijden kun je het zo in een jaar eruit hebben qua kosten met wat natte vinger rekenwerk. Daarna is het zeer goedkoop kachelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart332211
Deveon schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:58:
[...]

De gasinstallatie kost je waarschijnlijk minder dan het verlies dat je maakt door je auto te verkopen en een ander te kopen. Deze auto ken je en als die goed is die jou meer waard dan een ander die hem niet kent. Uiteraard moet je dan nog wel van plan zijn om nog een paar jaar te houden. Soms wil je gewoon iets nieuws ;) Echter is dat, ondanks alle aankoopkeuringen, altijd een risico.
Ik heb is navraag gedaan ook bij mij thuis. En ik ga er is verder naar kijken. Het klinkt idd veel aantrekkelijker dan ik in de eerste instantie dacht. bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Ik zou de overstap naar diesel nu niet meer maken.
Omslag punt wanneer het interressant is ligt vrij hoog.
Daarbij komt ook nog dat veel steden steeds strenger worden m.b.t. milieuzones etc. Het is nog maar de vraag hoe lang je dus nog met je diesel de binnenstad in mag.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:01
GeeMoney schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:52:
Hoeveel km verwacht je te gaan rijden? Diesel is eigenlijk steeds lastiger te verantwoorden namelijk. Het huidige omslagpunt zit ver boven de 50k per jaar wil het überhaupt interessanter zijn dan benzine. (Wegenbelasting etc. meegenomen)

Daarnaast is het koppel gewoon heel anders en zal je echt een performant diesel blok moeten nemen wil je een beetje je huidige sportieve rijstijl/gevoel aan kunnen houden.

Edit: met 35k per jaar zou ik geen Diesel gaan rijden.
Dat is enkel bij nieuwe aanschaf het geval. Ik heb zelfs weleens 70k per jaar gehoord ergens hier, om uit te kunnen. Aangezien TS tweedehands koopt klopt dit niet.

In sommige gevallen heb je bij 20dkm al voordeel bij het kiezen voor een diesel aangezien de brandstof uit de gratie raakt, mits je tweedehands koopt. Stel je koopt een Volvo v40, dan is die in dieseluitvoering een stukje goedkoper. Bovendien is de verhoogde wegenbelasting al gecompenseerd door het betere verbruik en lagere brandstofprijs.

Om advies te geven, ik zou voor 35k/jr zeker overstappen op diesel of LPG. Helaas zul je niet al te nieuwe wagens kunnen kiezen. Gezien de milieuzones wil je echt geen diesel met euro 4 meer. Kies dus altijd euro 5 of hoger, want anders mag je na 2025 bepaalde milieuzones niet meer in. Dit wordt een klein beetje lastig met het door jou gestelde budget als de auto ook nog sportief moet rijden. Gooi er 5000 bij en je kunt bijvoorbeeld op zoek naar een 120d.

[ Voor 5% gewijzigd door fonsoy op 06-05-2021 22:54 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

MaD_co schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:17:
Ik zou de overstap naar diesel nu niet meer maken.
Omslag punt wanneer het interressant is ligt vrij hoog.
Juist wel nu; diesels zijn zo veel meer afgeschreven, die zitten soms op de helft van de prijs van een benzine. Daarmee ligt het omslagpunt ook lekker laag.

Mijn zware X3 diesel heeft een omslagpunt nog onder de 15.000 pj.

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 06-05-2021 22:57 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Benzine vs diesel
Bij een nieuwe auto kijk je naar: verbruik, belasting onderhoud en afschrijving

Bij een 2e hands met dit budget zit je op een auto met km stand van 150dkm oid, je gaat m dus oprijden
Dan boeit alleen verbruik, belasting en onderhoud

Mijn f31 lci 320d is daardoor al rendabel vanaf 15k.
Ik heb daarom diesel gekozen, maar goed ook met mn 35k per jaar

Ik zou dus lekker diesel kopen. Dingen zijn spotgoedkoop nu!
Moet toch wel lukken met dit budget?

Evt met hoge km stand. Mijn diesel is een snelwegvreter (ook de vorige eigenaar) en met 208dkm gekocht. Nu op 252dkm en geen gekke dingen gehad naast normaal onderhoud

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 06-05-2021 23:45 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart332211
Hoi,
Ik heb is navraag gedaan bij een lpg inbouwer en die zeggen het niet mogelijk is in mijn bmw aangezien het een lci model betreft en deze directe injectie hebben. Nu vraag ik me eigenlijk toch af dat het helemaal nie mogelijk is voor mij.
Pagina: 1