Motherboard: MSI P55-GD65
CPU: Intel i7 860
GPU: Radeon HD 5870
RAM: Corsair 2x2GB DDR3
PSU: 750W
Dit was ooit een high end gaming PC.
Momenteel heb ik 2x2GB DDR3 ram geïnstalleerd.
Duidelijk is niet niet meer voldoende en zou mijn ram willen upgraden.
Ik weet dat CPU dual channel ram ondersteund en CPU/Motherboard maximaal 16GB ram.
Welke ram zou ik in dit geval best aanschaffen? En waarom?
- Corsair Vengeance LP 2x8GB DDR3
- Corsair Vengeance LP 4x4GB DDR3
Is het zo dat wanneer 16GB maximaal ondersteund wordt en er 4 channels zijn dat elke channel maximaal maar 4GB ondersteund of is deze veronderstelling fout?
PC zou momenteel enkel dienen om World of Warcraft (Classic/Retail) te spelen.
Hier voor raad men 8GB RAM aan. Aangezien RAM niet duur is kan ik evengoed voor 16GB gaan.
Nog een extra vraag. Eventueel wil ik ook nog in de toekomst een GPU upgrade uitvoeren.
Welke raden jullie mij hiervoor aan? Ik dacht misschien een GTX 960? GTX 970? Stel maar wat voor.
CPU: Intel i7 860
GPU: Radeon HD 5870
RAM: Corsair 2x2GB DDR3
PSU: 750W
Dit was ooit een high end gaming PC.
Momenteel heb ik 2x2GB DDR3 ram geïnstalleerd.
Duidelijk is niet niet meer voldoende en zou mijn ram willen upgraden.
Ik weet dat CPU dual channel ram ondersteund en CPU/Motherboard maximaal 16GB ram.
Welke ram zou ik in dit geval best aanschaffen? En waarom?
- Corsair Vengeance LP 2x8GB DDR3
- Corsair Vengeance LP 4x4GB DDR3
Is het zo dat wanneer 16GB maximaal ondersteund wordt en er 4 channels zijn dat elke channel maximaal maar 4GB ondersteund of is deze veronderstelling fout?
PC zou momenteel enkel dienen om World of Warcraft (Classic/Retail) te spelen.
Hier voor raad men 8GB RAM aan. Aangezien RAM niet duur is kan ik evengoed voor 16GB gaan.
Nog een extra vraag. Eventueel wil ik ook nog in de toekomst een GPU upgrade uitvoeren.
Welke raden jullie mij hiervoor aan? Ik dacht misschien een GTX 960? GTX 970? Stel maar wat voor.