Internetsnelheid van een LG OLED55C7V? bekend probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HavermansP
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:37
dag allemaal,

Ik ben de trotste bezitter van een LG OLED55C7V. Deze is verbonden met een vaste kabel.

ik heb de volgende snelheden:

abonnement 300 mbit/s (via ziggo)
Snelheid via wifi op telefoon: 218 mbps (via Ookla)
snelheid via tv dus met vaste kabel: 16mbps / (soms 10 mbps / soms 20mbps)

Mijn televisie heeft de volgende aansluiting: Ethernet 100Mbps

waarom haal ik deze snelheid niet of althans in de buurt van? ik heb zelfs een vaste aansluiting met een internetkabel (CAT 5e).

Waarom wil ik hogere snelheid behalen: ik kijk films via PLEX 1080p en meer.

Ik hoop dat ik complete informatie heb toegelicht.

Wie kan mij helpen met dit probleem :) dank alvast !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:03

Umbrah

The Incredible MapMan

100Mbps = ~10MBps. Ruim voldoende voor zelfs redelijk hoge kwaliteit 4k hdr video. Alleen de meest absurde bluerays komen naar de 108, of uitzonderlijk 144mbit. Waar zie je de tv op 16mbit staan? Zelf gebruik ik de foto en video app op m'n C7, die werkt erg goed met m'n synology en pc's, alles staat er tussen en speelt goed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 16:37
Ik had een 65c7 die alleen bedraad op het netwerk was aangesloten en haalde met een of andere speedtest App op de tv iets van 80mbit. 4k UHD materiaal keek ik altijd via een Nvidia Shield TV die op 1Gbit bedraad was aangesloten.
Op deze manier nooit enig probleem ondervonden. De YouTube App op de tv zelf laat bij stats voor nerds ook iets van een speedtest zien en daar stond meestal iets van 77mbit. Tv heeft al die jaren werkelijk feilloos zijn werk gedaan, werkelijk nog nooit problemen met het netwerk gehad.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:03

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, enige plek waar de speedtest écht erg is, is de webbrowser. Maar daar koop ik geen TV voor. In de Netflix app speedtest het keurig 100mbit.

Ik kijk altijd via de interne foto/video app (synology zorgt wel voor de bibliotheek), en ben nog nooit tegen bandbreedte problemen aangelopen. Maar goed. TS moet nog wat meer informatie geven ;)