Welke receiver?? Denon/Sony/Technics??

Pagina: 1
Acties:
  • 401 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:03
Hi allemaal,

ik wil binnenkort, waarschijnlijk morgen een nieuwe receiver gaan kopen. Ongeveer 600 piek. Heb al besloten dat Dolby Digital niet hoeft, maar DD gereed wel relaxed is.
nou zit ik met de volgende keuze:

Denon AVR-1100; 5x55 Watt Fl 549.= (van 999,=)
http://www.bestbuydigital.com/denavavrec1.html

Technics SA-AX540 5x85 Watt Fl 499,= (ook aanbieding, weet ff niet meer hoeveel)
http://www.supremevideo.com/audio/technics/saax540.htm

Sony STR-DE375 5x50 Watt Fl 499,=
http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12846&prod=22572&loc=eu

Wat vinden jullie de beste keus. In de winkel zeiden ze de Denon, maar op audioreview.com was men daar niet zo enthousiast over....

t.i.a.

specs

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-12 17:04
Das niet moeilijk, welke je het mooiste vind klinken....

• twopack
ja, maar qua prijs/kwal. verhouding, duurzaamheid, ev. verschil in Wattage??
Wil jullie meningen graag weten.

specs

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-12 11:35
ik heb van een kennis begrepen dat die technics wel zeer ok is, en ik vind hem er mooier uitzien dan de andere 2.....

succes

Verwijderd

De denon is wel het wel een goeie prijs kwaliteit verhouding alleen moet je echt van de denon sound houden en.

De technics is opzich een goeie versterker voor dat geld.. Heeft een goed geluid..

Sony ken ik niet .. en wil em niet kennen >:)

Ik zou zelf de technics doen omdat ik de denon sound niet echt lekker vind..

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik ga morgen voor de NAD C420

http://www.nadelectronics.com

Mother, will they like this song?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Ik zou in elk geval Niet voor de Sony kiezen, omdat Sony naar mijn weten vaak meer geld vraagt voor een product dan dat het waard is. Dus theoretisch zou je bij die andere versterkers meer waar voor je geld krijgen. Hoeveel watt die dingen leveren is echt niet belangrijk, ze zullen allebei ongeveer hetzelfde leveren en dat verschil merk je echt niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Hangt natuurlijk ook af van wat voor boxen je gebruikt. Het moet niet zo zijn dat de versterker veel meer uitstuurt dan de boxen aankunnen, anders blaas je de boxen op. Ook moet je zorgen dat de versterker niet te zwak is, anders kan je je versterker opblazen.

Ik heb zelf (niet digitaal overigens) het volgende setje:

2x Pioneer CS-7030 3-way speakers (160w continue, per box)
1x Harman Kardon PM 655 Vxi eindversterker; 2x 115 watt

Die versterker is zwaar en vrij krachtig. Ik hoef em dus maar een klein stukje open te draaien om vol geluid te krijgen. (Ik heb em nog nooit verder dan half open durven te draaien :P).

DUS: kijk naar wat het beste aansluit bij je boxen en welke je het mooist vindt natuurlijk. Ik zou persoonlijk niet op merken gaan letten. Sony en Technics maken ook goed spul, het hoeft niet allemaal zo duur te zijn als Denon. :)

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-12 22:39
Denk alleen dat Denon iets duurzamer spul maakt. Zo heb ik hier een Denon-receiver uit 1984!! staan en die doet het nog steeds. Zie dit met je Sony/technics maar eens te halen.

Bovendien geeft hij naar mijn ID beter geluid dan menig stereo van nu.

Verwijderd

ik heb een technics su-a707 class aa versterker, technics sl-pg490 cdspeler en technics st-gt350 tuner en ben er tevreden mee, ik raad je dus de technics aan :)

hier wat meer leesvoer over de technics

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op donderdag 16 augustus 2001 20:43 schreef Driez het volgende:
De denon is wel het wel een goeie prijs kwaliteit verhouding alleen moet je echt van de denon sound houden.
Hej.. kan je mij uitleggen wat de Denon sound precies inhoud? Ik heb een paar jaar geleden een Denon versterker gekocht (350SE, specifiek ontworpen voor Engelse luisteraars heb ik begrepen), en het enige grote verschil met m'n stokoude Akai vond ik de kanaalscheiding.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Denk alleen dat Denon iets duurzamer spul maakt. Zo heb ik hier een Denon-receiver uit 1984!! staan en die doet het nog steeds. Zie dit met je Sony/technics maar eens te halen.
ik denk dat dit best eens te maken kan hebben met 'welk product' je koopt en niet specifiek welk merk. een 100W dolby-digital receiver van f500,- zal iid minder van kwaliteit zijn als een f1000,- stereo versterker terwijl ze allebei van het zelfde merk zijn. in mijn geval, mijn class aa versterker zie ik over 20 jaar nog wel spelen terwijl ik m'n twijfels over die all-in-one demon van f500,- heb.

Verwijderd

Hmm moeilijk te verwoorden ...

Denon sound..
Vrij clean veel mid en saaie bas vind ik..
Ik vind dat denon vrij snel naar schel dreigt te gaan met de hoge en de mid tonen.
Heb verschillende denons gehoord.. en denk dat je echt van die sound moet houden.

Heb deze week zelf een nieuwe stereo reciever gehaald en heb ook naar denon geluisterd

Heb een Harman/kardon gekozen.. Deze geeft
een warmer en krachtig signaal. Met zuivere hoge tonen.

Vind de technics wel iets daar van hebben alleen mist een wat detail in het hogere gebied.. ( Me ouwe heer heb zo'n apperaat)

Beste kan ik het uitleggen door het te laten horen denk ik..

Verwijderd

Ja jongens allemaal leuk en aardig, maar je moet rekening houden met veel meer factoren!
Bijvoorbeeld wat soort soort boxen gaat je gebruiken of gebruik je al!?
Boxen zijn soms belangrijker dan het hele apparaat zelf.
Zelf werk ik al tijden met een Sony DoblyDigital receiver van Sony :9

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 23:15 schreef aladdin het volgende:
Ja jongens allemaal leuk en aardig, maar je moet rekening houden met veel meer factoren!
Bijvoorbeeld wat soort soort boxen gaat je gebruiken of gebruik je al!?
Boxen zijn soms belangrijker dan het hele apparaat zelf.
Zelf werk ik al tijden met een Sony DoblyDigital receiver van Sony :9
Ben het hier niet helemaal mee eens.
De versterker is mijnsinziens nog steeds de basis.. De speakers zijn wel erg belangrijk voor de fijn afstelling vind ik ;)

• twopack
Ik heb nu nog erg slechte speakers, moet nog nieuwe kopen. Maar kan daar dus nog geen rekening mee houden :(
any more comments??

specs

Verwijderd

De Technics is erg goed. Goede geluidskwaliteit, Duurzaam, mooi uiterlijk.

Voor mij is de keus niet moeilijk.

Technics!!!!!!!!!

Verwijderd

[quote]Op donderdag 16 augustus 2001 21:30 schreef a3konijn het volgende:
quote]

Hier staat een technics receiver van 14 jaar oud doet het nog perfect.

Duurzaamheid van Sony is idd minder

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

[quote]
Op vrijdag 17 augustus 2001 11:20 schreef delfosso het volgende:
Op donderdag 16 augustus 2001 21:30 schreef a3konijn het volgende:
Duurzaamheid van Sony is idd minder
Sony tapedeck uit 1974 speelt als een tierelier *D
En heb nog kennissen met een hele oude Sony versterker, groot grijs ding met 2 grote VU-meters voorop :) Werkt ook nog perfect...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• T-h-i-j-s
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 21:00

T-h-i-j-s

koffie? ja lekker :)

Je moet nooit blind afgaan op wattages... sowieso omdat klankkleur natuurlijk veel belangrijker is, maar bovendien kan een 2x80 Watt Rotel (bijvoorbeeld) heel wat zwaardere boxen netjes aansturen dan een 2x80 Watt Sony. Dat zit'em metname in de kwaliteit van de voeding.
Pagina: 1