Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:20
Goedemiddag!

Na een aantal jaar geleden mijn hbo bachelor afgerond te hebben zou ik graag aan een master willen beginnen aan de OU.
Hier dien ik echter eerst een pre-master te moeten volgen om toegelaten te worden tot de master.
Bij de toelating tot de pre-master wordt er gevraagd naar een cijferlijst inclusief vakomschrijvingen.
Het probleem hierbij is, is dat mijn behaalde hbo opleiding in de jaren na het afronden is veranderd en er qua vakomschrijvingen niets te vinden is.

Hebben er mensen hier in het verleden hetzelfde traject doorlopen? En zo ja, hoe ging men om met vakomschrijvingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 18:19

Koekfabriek

King Billy on the wall

Ik zou de HBO instelling benaderen waar jij je opleiding hebt gevolgd. Lijkt mij dat ze zoiets wel kunnen aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Of anders een oude studiegids op de kop tikken?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 22:35
De oude studiegidsen zeggen ook niet altijd alles. Hou het vaag, dan hoef je niet te verantwoorden zeg maar 😂

TS, welke school?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Koekfabriek schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:49:
Ik zou de HBO instelling benaderen waar jij je opleiding hebt gevolgd. Lijkt mij dat ze zoiets wel kunnen aanleveren.
Dat zal je verbazen :P

Voor mijn OU pre-master inschrijving had ik eerst alleen diploma + cijferlijst opgestuurd. Vervolgens kreeg ik een brief terug van de toelatingscommissie waarin ze vroegen om meer informatie over vak x, y en z. Voor deze heb ik bij de hogeschool om officiële informatie opgevraagd. Ze dit echter alleen aanleveren voor 1 van de vakken omdat bij de rest er nooit iets was vastgelegd in het systeem. Dit heb ik gewoon opgestuurd met een begeleidend schrijven en daarna werd ik toegelaten.

Sowieso word je altijd wel toegelaten tot de pre-master, de vraag is vooral of je vrijstelling kan krijgen voor bepaalde vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKjordy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:18
Koekfabriek schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:49:
Ik heb dit anderhalf jaar geleden opgevraagd, en wacht nog steeds op reactie :/

Vorig jaar mijn pre-master gedaan bij de OU, net als hierboven ook diploma + cijferlijst ingeleverd. Daarna geen vragen meer en was ik toegelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02-06 14:07
Hier ook. Diploma + cijferlijst opgestuurd en daarna bericht dat ik was toegelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:20
anandus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:55:
Of anders een oude studiegids op de kop tikken?
Op het internet gevonden en zoals verwacht zat er qua vakomschrijving niets bij...
DiedX schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:00:
De oude studiegidsen zeggen ook niet altijd alles. Hou het vaag, dan hoef je niet te verantwoorden zeg maar 😂

TS, welke school?
De HHS, en inderdaad geen enkele omschrijving wat betreft vakken.
DKjordy schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:10:
[...]

Ik heb dit anderhalf jaar geleden opgevraagd, en wacht nog steeds op reactie :/

Vorig jaar mijn pre-master gedaan bij de OU, net als hierboven ook diploma + cijferlijst ingeleverd. Daarna geen vragen meer en was ik toegelaten.
Top! Goed om te horen.

Thanks allemaal voor de reacties. Ik ga mezelf aanmelden voor de pre-master en nog de hbo vragen naar extra info (indien ze deze beschikbaar hebben)
Pagina: 1