Hoeveel loop ik mis in een prebuild?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zit al een ruime tijd te wachten op een nieuwe videokaart (rtx 3060 ti Vision van Gigabyte) voor het bedrag van € 650, maar het wachten begint me te irriteren en de verhalen voor toekomstige leveringen van de 3060ti's in het algemeen stemmen me echt verre van gerust (https://hardwaresfera.com...60-ti-costes-fabricacion/).

Aangezien ik na ontvangst van een videokaart de rest van mijn pc wil aanschaffen zit ik nu heel erg te twijfelen om dan maar gewoon een prebuild aan te schaffen. Ik snap dat een prebuild voor bepaalde onderdelen de optimale keuzes maakt (geen platinum voeding, ander moederbord / geheugen). Maar wat ik niet goed kan inschatting is of deze wijzigingen echt van merkbare invloed zijn op performance.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn originele plan was om naast de videokaart zo'n € 1.000 te besteden voor de pc zelf. Dus totaal € 1.650. Gezien de tijden veranderen vind ik het acceptabel om daar zo'n € 300 bij te leggen voor de prebuild, dus rond de € 2.000 zou mooi zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel 2 monitoren (1440p van LG), muis en keyboard

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De pc dit ik een tijd terug had samengesteld was de volgende (de prijzen zijn niet helemaal meer up to date, maar het gaat om de input):

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 373,89€ 373,89
1MoederbordenMSI B550-A PRO€ 111,51€ 111,51
1VideokaartenAsus TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC€ 689,10€ 689,10
1BehuizingenFractal Design Meshify C White - TG€ 85,43€ 85,43
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVKC€ 99,90€ 99,90
1VoedingenFractal Design ION+ 760W Platinum€ 140,66€ 140,66
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.599,49

De pc waar ik nu naar zit te kijken zijn de volgende 3 prebuilds:

https://www.alternate.nl/...g-pc/html/product/1717512

(navraag gedaan bij alternate, bevat onder andere:
1. In deze prebuild PC zit de Asus 8GB RTX 3070 Gaming OC.
2. Er zit een DDR4 16GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200 RAM in.
3. Er zit een Gigabyte B550 Aorus PRO V2 moederbord in.
4. De Corsair CV650 Watt voeding in.)

https://azerty.nl/product...-11600kf-geforce-rtx-3070
https://azerty.nl/product...-5-5600x-geforce-rtx-3070

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope totaal niet

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals boven beschreven, ik wil gamen op 1440p en de komende jaren niet moeten upgraden.

Ga je overklokken?
Was niet het plan

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of iemand een inschatting kan maken wat ik qua performance (of andere zaken) ga missen als ik de prebuild zou bestellen die ik heb beschreven. Daarnaast graag een advies welke prebuild het beste "bang for the buck" is. Uiteraard sta ik open voor andere suggesties.

Op basis daarvan hoop ik een goeie afweging te kunnen maken of ik moet wachten op mijn 3060ti (die misschien wel nooit komt?) of dat ik zou kunnen gaan tot een prebuild.

Alvast hartelijk dank voor jullie tijd en input.

Beste antwoord (via Jellowx op 07-05-2021 14:52)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:24
Jellowx schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:09:
Bedankt voor jullie reacties. Ik had zelf ook al het idee dat de twee goedkopere builds bij Azerty inderdaad wat airflow/ warmte issues konden hebben. Op basis van je reactie martyw zou ik dus stellen dat de kast optie bij alternate de best (en duurste) build is uit mijn lijst. Inderdaad moet je je voor dat prijsverschil bij zelfbouw dat weer afvragen of het de moeite is.

Op jou vraag sinergyx is het antwoord ook lastig. Nee ik heb geen videokaart die meer voldoet (mijn oude radeon is een tijdje terug doorgebrand) en ik draai nu op de igpu van mij i5 4690k. Dus gamen zit er echt niet in. Maar er is geen absolute must om nu te kunnen gamen, ik kan best nog eventjes wachten (met tegenzin) Maar het uitzicht op verbetering is gewoon zo beperkt... Als ik over 4 maanden evengoed dit bedrag moet neertellen (of meer?) dan doe ik het liever nu.

Het is gewoon niet echt leuk te noemen om in plaats van de geplande 1500~1700 euro nu 2200 euro uit te moeten geven voor een minder goeie optie..
Wat je eventueel zou kunnen doen is een systeem bouwen op basis van een Intel met een ingebouwde GPU, en dan nog even afwachten waar Intel mee komt op videokaart gebied, maar ik zou geen wonderen in de prijs verwachten....
1ProcessorsIntel Core i7-11700 Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenASRock B560M Steel Legend€ 125,-€ 125,-
1BehuizingenCorsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Wit€ 113,90€ 113,90
1WaterkoelingEnermax Aquafusion 240mm Wit€ 98,12€ 98,12
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16W€ 118,65€ 118,65
1VoedingenCorsair CX650F RGB Wit€ 71,90€ 71,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 105,90€ 105,90
Totaal€ 962,47

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
De Corsair voeding in de Alternate is niet van de beste lijn, dat beperkt de upgradebaarheid.

Bij de Azerty modellen weten we ook niet precies wat we krijgen. Maar de Azerty Intel is overklokbaar met een Z590 moederbord, in alle drie zit redelijk snel geheugen, en een NVMe SSD. De behuizingen zien er redelijk uit, de Sharkoon en NZXT zijn geen top kasten qua koeling, dat geld in ieder geval ook voor de Ryzen koeler - de Intel koeler is nogal vaag bij hen

Kortom - met een paar compromissen krijg je redelijke systemen. Als je zelf iets gaat bouwen kom je niet goedkoper uit, maar kun je wel wat van de beperkingen van pre-builts wegnemen, ik heb hier de goedkoopste 3070 uit Pricewatch genomen, bekendere merken zijn vanaf 150 euro duurder
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 305,-€ 305,-
1MoederbordenMSI B550-A PRO€ 128,26€ 128,26
1VideokaartenPalit GeForce RTX 3070 GamingPro€ 1.179,-€ 1.179,-
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Wit€ 79,90€ 79,90
1Geheugen internCrucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL€ 110,05€ 110,05
1VoedingenFractal Design ION+ 660W Platinum€ 106,-€ 106,-
Totaal€ 2.112,23

(Neem evt. de Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass kast voor de RGB)

[ Voor 5% gewijzigd door martyw op 06-05-2021 21:33 . Reden: kast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De vraag is op dit moment simpel, is de meerprijs van de videokaart het je waard.. Bizar dat ik dezelfde kaart heb tegen een bizar lagere prijs dan hij nu in de PW gaat. Overige hardware is nu redelijk richting normale prijzen, meerprijs zie ik alleen verder dan die 300 euro die je noemt gaan.

Kan je uitzingen, of heb je nog een 'hij is niet snel maar hij doet het' videokaart, kan je je tijdelijke systeem al in elkaar zetten en tegen de tijd dat prijzen ergens wat normaler worden, pas de upgrade doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
Bedankt voor jullie reacties. Ik had zelf ook al het idee dat de twee goedkopere builds bij Azerty inderdaad wat airflow/ warmte issues konden hebben. Op basis van je reactie martyw zou ik dus stellen dat de kast optie bij alternate de best (en duurste) build is uit mijn lijst. Inderdaad moet je je voor dat prijsverschil bij zelfbouw dat weer afvragen of het de moeite is.

Op jou vraag sinergyx is het antwoord ook lastig. Nee ik heb geen videokaart die meer voldoet (mijn oude radeon is een tijdje terug doorgebrand) en ik draai nu op de igpu van mij i5 4690k. Dus gamen zit er echt niet in. Maar er is geen absolute must om nu te kunnen gamen, ik kan best nog eventjes wachten (met tegenzin) Maar het uitzicht op verbetering is gewoon zo beperkt... Als ik over 4 maanden evengoed dit bedrag moet neertellen (of meer?) dan doe ik het liever nu.

Het is gewoon niet echt leuk te noemen om in plaats van de geplande 1500~1700 euro nu 2200 euro uit te moeten geven voor een minder goeie optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou nu gewoon een PC bestellen. Natuurlijk is het beter als je zelf je spullen kunt kiezen, maar ik heb zo de indruk dat er in ieder geval geen MS-Tech en andere crap gebruikt wordt. Het kan misschien beter, maar echt slecht is het niet.

Als je eens wil upgraden, dan kun je nog altijd de kast of de voeding vervangen. Alles wordt gewoon gebouwd met retail onderdelen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Jellowx schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 07:09:

Wat je eventueel zou kunnen doen is een systeem bouwen op basis van een Intel met een ingebouwde GPU, en dan nog even afwachten waar Intel mee komt op videokaart gebied, maar ik zou geen wonderen in de prijs verwachten....
Totaal€ 962,47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
martyw schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:21:
[...]

Totaal€ 962,47
Die optie heb ik over zitten denken, maar wat win ik daarmee in de praktijk? Ja mijn igpu nu heeft Max full HD, maar zo lang ik niet game merk je daar niks van. Net wat je zelf zegt, die andere gpu zal ook niet zaligmakend zijn, dus effectief heb ik dat weinig profijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Jellowx schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Die optie heb ik over zitten denken, maar wat win ik daarmee in de praktijk? Ja mijn igpu nu heeft Max full HD, maar zo lang ik niet game merk je daar niks van. Net wat je zelf zegt, die andere gpu zal ook niet zaligmakend zijn, dus effectief heb ik dat weinig profijt?
Nee, niet op de korte termijn. Ik zou deze optie overwegen als de Intel videokaarten die blijkbaar aanstaande zijn er interessant uit zien en goed verkrijgbaar blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
martyw schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:58:
[...]

Nee, niet op de korte termijn. Ik zou deze optie overwegen als de Intel videokaarten die blijkbaar aanstaande zijn er interessant uit zien en goed verkrijgbaar blijken.
Dat nieuwsbericht heb ik even gemist denk ik. (Vind zo snel ook niks op Google wat op korte termijn duidt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Jellowx schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Dat nieuwsbericht heb ik even gemist denk ik. (Vind zo snel ook niks op Google wat op korte termijn duidt?).
was link uit een vorige post :) : https://nl.hardware.info/...okaarten-is-heel-dichtbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellowx
Excuus heb ik overheen gelezen...

Ze schrijven dat het (onder andere) de concurrent van de 3070ti moet worden, aangezien ze die eind deze maand verwachten zouden deze kaarten dan ook wel moeten komen.

Ik vind het wel acceptabel om daar op te wachten, mocht het niet de moeite zijn tegen die tijd kom ik weer terug in dit topic. Bedankt voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:32
In alle eerlijkheid, een pre-build is nu een prima keuze. Prijzen zijn helemaal zo gek niet, althans van wat ik heb gezien bij een Azerty bijvoorbeeld. Ik geloof niet dat we videokaarten voor MSRP gaan zien dit jaar, maar dat ben ik. Ze geven prioriteit aan eigen builds omdat ze daar meer marge kwijt kunnen op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grifoendor
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-05 15:45
Even een idee, misschien voor nu dat Intel systeem en dan met een Stadia of Xbox Gamepass abonnement? Kan je toch gamen mits je een goede internetverbinding hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
Grifoendor schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:35:
Even een idee, misschien voor nu dat Intel systeem en dan met een Stadia of Xbox Gamepass abonnement? Kan je toch gamen mits je een goede internetverbinding hebt!
Daar was laatst een video over bij linus tech tips
YouTube: You Don't Need a Graphics Card!

Kan nou niet zeggen dat ik er heel warm van werd...

Kwam gisteravond nog 1 prebuilt tegen bij paradigit waar ik nog wat info over heb gevraagd. Die leek net ff meer hardware te geven dan de andere (5800x ipv 5600x en 32gb geheugen ipv 16) voor dezelfde prijs als die van alternate. Als die onderdelen ook gewoon knap zijn ga ik daar misschien toch maar voor. Tenzij iemand een goede reden heeft om daar niet te bestellen?

https://www.paradigit.nl/...roduct/3061#specificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:14
Jellowx schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 07:16:
[...]

Daar was laatst een video over bij linus tech tips
YouTube: You Don't Need a Graphics Card!

Kan nou niet zeggen dat ik er heel warm van werd...

Kwam gisteravond nog 1 prebuilt tegen bij paradigit waar ik nog wat info over heb gevraagd. Die leek net ff meer hardware te geven dan de andere (5800x ipv 5600x en 32gb geheugen ipv 16) voor dezelfde prijs als die van alternate. Als die onderdelen ook gewoon knap zijn ga ik daar misschien toch maar voor. Tenzij iemand een goede reden heeft om daar niet te bestellen?

https://www.paradigit.nl/...roduct/3061#specificaties
Heb deze prebuilt besteld. Prima ding. Kwaliteitsonderdelen, erg nette kabelmanagement.
Indien je vragen hebt hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
WouterL schreef op maandag 10 mei 2021 @ 23:02:
[...]

Heb deze prebuilt besteld. Prima ding. Kwaliteitsonderdelen, erg nette kabelmanagement.
Indien je vragen hebt hoor ik het wel.
Cool, blij voor je dat ie bevalt. Had inderdaad een paar vraagjes richting paradigit gestuurd (maar nog geen reactie). Misschien kan jij wat licht schijnen op de onderdelen lijst.

Ik heb naar het specifieke merk en type gevraagd van:

• Het moederbord
• De voeding
• Het werkgeheugen
• De videokaart
• De cpu koeler
• De harde schijf

Aangezien jij de pc in gebruik hebt, hoe warm en luid wordt deze tijdens intensief gebruik?

Tenslotte als het niet te veel moeite is, zou je een afbeelding kunnen maken van het zicht door het window? Hij gaat namelijk op mijn bureau staan en het oog wil ook wat...

Als er iets in mijn vragen te veel werk is, lekker laten zitten, elk beetje info is welkom!

Thanks alvast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Het moederbord is een x570-p
De voeding is een NZXT 650w GOLD
Werkgeheugen is een crucial 32gb 3200mhz setje
De videokaart is een asus TUF 3070
De cpu cooler is een wraith prism; deze heb ik vervangen. Hij is wel adequaat maar te heet (en luid) voor mijn liking.
De SSD is een Intel p6200 pcie :-)

Tijdens gebruik wordt de pc dus aardig luid, hoewel dit niet buiten proportioneel is hoor. De cpu cooler is natuurlijk ook erg eenvoudig te vervangen. De pc is helaas niet meer in mijn bezit, dus een foto kan ik niet voor je maken. Ik vond de pc er erg strak uit zien en de cable management was echt fantastisch. Chapeau voor Paradigit dus. Toen ik hem kocht was die wel 200 euro goedkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door WouterL op 11-05-2021 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
WouterL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 08:23:
Het moederbord is een x570-p
De voeding is een NZXT 650w GOLD
Werkgeheugen is een crucial 32gb 3200mhz setje
De videokaart is een asus TUF 3070
De cpu cooler is een wraith prism; deze heb ik vervangen. Hij is wel adequaat maar te heet (en luid) voor mijn liking.
De SSD is een Intel p6200 pcie :-)

Tijdens gebruik wordt de pc dus aardig luid, hoewel dit niet buiten proportioneel is hoor. De cpu cooler is natuurlijk ook erg eenvoudig te vervangen. De pc is helaas niet meer in mijn bezit, dus een foto kan ik niet voor je maken. Ik vond de pc er erg strak uit zien en de cable management was echt fantastisch. Chapeau voor Paradigit dus. Toen ik hem kocht was die wel 200 euro goedkoper.
Dank voor je reactie!
Inderdaad die 200 euro is helaas niets anders te noemen dan inflatie op het moment. Ik ga eens vragen of paradigit de koeler alvast voor me kan vervangen, de rest van de onderdelen klinkt inderdaad helemaal prima voor een prebuilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Jellowx schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Dank voor je reactie!
Inderdaad die 200 euro is helaas niets anders te noemen dan inflatie op het moment. Ik ga eens vragen of paradigit de koeler alvast voor me kan vervangen, de rest van de onderdelen klinkt inderdaad helemaal prima voor een prebuilt.
ja, er is niet per se bezuinigd op de cooler na. Wel een disclaimer: dit was hoe ík de pc kreeg natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
WouterL schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:17:
[...]

ja, er is niet per se bezuinigd op de cooler na. Wel een disclaimer: dit was hoe ík de pc kreeg natuurlijk.
Ja snap ik, ik wacht inderdaad het antwoord van paradigit nog even af.

Waarom heb je de pc overigens niet gehouden? (of wat dat sowieso niet het plan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Jellowx schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Ja snap ik, ik wacht inderdaad het antwoord van paradigit nog even af.

Waarom heb je de pc overigens niet gehouden? (of wat dat sowieso niet het plan?)
Om de zoveel tijd probeer ik weer wat nieuws :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
Ieder zijn hobby :)

Bedankt, ik laat de afloop nog wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbietjes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Jellowx schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:27:
Ieder zijn hobby :)

Bedankt, ik laat de afloop nog wel weten.
Ik volg je topic vanaf de zijlijn mee,, ik hoor graag jouw bevindingen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellowx
Ik ben over gegaan tot bestellen van deze prebuilt: https://www.paradigit.nl/...roduct/3061#specificaties

Bij paradigit de onderdelen lijst ontvangen en het betreft deze lijst:
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 437,79€ 437,79
1MoederbordenAsus Prime X570-P€ 159,90€ 159,90
1VideokaartenASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC€ 1.756,92€ 1.756,92
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 77,48€ 77,48
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO V2€ 30,-€ 30,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 205,90€ 205,90
1VoedingenNZXT C650€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesIntel 665p 1TB€ 99,-€ 99,-
Totaal€ 2.856,89

Ik vond het prijsverschil tussen wat er in zit en wat ik er voor moet betalen acceptabel.

Enkel op basis van de ervaringen van @WouterL de koeler laten vervangen door Paradigit naar de Scythe Mugen: pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

(zonder meerprijs behalve het prijsverschil tussen de koelers, wat ik dan wel weer goede service vond)

@Elbietjes Mocht je nog interesse hebben, voel je vrij om me in de loop van de maand even een pm'tje te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Jawadde, mijn vorige build was exact even duur als uw videokaart 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acemath schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:44:
Jawadde, mijn vorige build was exact even duur als uw videokaart 8)7 8)7
Zijn hele build kost +- E2250,- dit is alleen weergave in PW

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
Hackus schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:55:
[...]

Zijn hele build kost +- E2250,- dit is alleen weergave in PW
Dit inderdaad. Neemt niet weg dat het videokaart deel in mijn prebuilt een paar jaar terug een leuke volledige build was... maar ja dat is niet de huidige realiteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jellowx schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 16:58:
[...]

Dit inderdaad. Neemt niet weg dat het videokaart deel in mijn prebuilt een paar jaar terug een leuke volledige build was... maar ja dat is niet de huidige realiteit
Tja, hij kwam uit voor E729,- zoiets. maar je kunt dat niet zo bekijken bij pre-build. niet alle onderdelen zijn de prijs uit PW, en je hebt ook assemblage en OS(W10) ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 19-05 20:43
Snap je pijn ik heb toevallig van de week uiteindelijk maar een pc besteld zelf samen gesteld want vind pre builds te duur te veel consessies in hardware..... Voor net iets meer dan 2000 heb ik een compleet systeem samen gesteld inc monitor toetsenbord en muis. En een tijdelijke GPU...... dan vind ik zon pre build wel heel pijnlijk kwa prijs.... aangezien mijn pc veel beter is als die pre build.

Hoe vervelend ook.... ik zou bouwen en dan wachten tot je een gpu kan kopen waar dan ook voor een normale prijs. Je hebt dan veel betere hardware waar je langer plezier van kan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JWFpeters schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:25:
Snap je pijn ik heb toevallig van de week uiteindelijk maar een pc besteld zelf samen gesteld want vind pre builds te duur te veel consessies in hardware..... Voor net iets meer dan 2000 heb ik een compleet systeem samen gesteld inc monitor toetsenbord en muis. En een tijdelijke GPU...... dan vind ik zon pre build wel heel pijnlijk kwa prijs.... aangezien mijn pc veel beter is als die pre build.

Hoe vervelend ook.... ik zou bouwen en dan wachten tot je een gpu kan kopen waar dan ook voor een normale prijs. Je hebt dan veel betere hardware waar je langer plezier van kan hebben!
Waar heb je voor gekozen dan, wel zo handig dit te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Ben nog niet zo bekend met dit forum wat lijstje betreft. zoals jullie dat doen? EDIT zo dus.... ;)

1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 439,23€ 439,23
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-E GAMING€ 220,95€ 220,95
1VideokaartenAsus GT1030-SL-2G-BRK€ 99,90€ 99,90
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 87,-€ 87,-
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 280€ 93,20€ 93,20
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 95,-€ 95,-
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 149,90€ 149,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 159,-€ 159,-
Totaal€ 1.344,18

Plus nog 4 Arctic fans a 35,-

En wat ik dan nog had was een Ducky 2 TKL RGN , Ducky muis RGB, Muismat corsair en een LG GL850 monitor totaal voor 2045,- inc verzenden en BTW en dit was allemaal bij 1 webshop voor het gemak als je los gaat bestellen kan je nog een paar tientjes besparen hier en daar. GPU van 700,- en dan kan je toch een aardig poostje vooruit weer dacht ik.

Trouwens, de Arctic Liquid Freezer deze case en het moederbord is niet passend. Moest een stukje van het IO design plastic ding afhalen om de radiator erin te krijgen. Dus een 240mm zou beter passen.

[ Voor 97% gewijzigd door JWFpeters op 16-05-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
JWFpeters schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:20:
Ben nog niet zo bekend met dit forum wat lijstje betreft. zoals jullie dat doen? EDIT zo dus.... ;)

1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 439,23€ 439,23
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-E GAMING€ 220,95€ 220,95
1VideokaartenAsus GT1030-SL-2G-BRK€ 99,90€ 99,90
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 87,-€ 87,-
1WaterkoelingArctic Liquid Freezer II 280€ 93,20€ 93,20
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 95,-€ 95,-
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 149,90€ 149,90
1Solid state drivesSamsung 980 Pro 1TB€ 159,-€ 159,-
Totaal€ 1.344,18

Plus nog 4 Arctic fans a 35,-

En wat ik dan nog had was een Ducky 2 TKL RGN , Ducky muis RGB, Muismat corsair en een LG GL850 monitor totaal voor 2045,- inc verzenden en BTW en dit was allemaal bij 1 webshop voor het gemak als je los gaat bestellen kan je nog een paar tientjes besparen hier en daar. GPU van 700,- en dan kan je toch een aardig poostje vooruit weer dacht ik.

Trouwens, de Arctic Liquid Freezer deze case en het moederbord is niet passend. Moest een stukje van het IO design plastic ding afhalen om de radiator erin te krijgen. Dus een 240mm zou beter passen.
Als ik dit vergelijk met wat ik uiteindelijk heb aangeschaf voor +/- 800 euro meer ben ik gezien de huidige markt best wel tevreden. Jij zal ongetwijfeld qua performance een iets betere bang voor de buck hebben, maar ik heb een knappe videokaart en kan weer gamen, windows 10 (had ik al maar ja who's counting) en assamblage + volledige garantie daarop. Als het budget er niet was geweest had ik inderdaad moeten wachten, maar goed, ben al 1,5 jaar niet op vakantie geweest, de uitjes zijn tijdens corona beperkt, etc etc etc. Dus die paar honderd euro die ik nu te veel betaal kom ik wel overheen.

Daarnaast verwacht ik dat jij nog een behoorlijke tijd zonder GPU zal zitten als je zit te wachten op MRSP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Snap het als je niet kan wachten hoor heb zelf nog een ps5 staan dus hoef me niet te vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
De desktop is overigens binnen. Er zijn een tweetal zaken die niet overeenkomen met was Paradigit had aangegeven (maar voor mij geen issue). De kaart is geen asus gaming OC maar een MSI 3070. Daarnaast is het moederbord ook niet van Asus maar van MSI (blijkbaar matchen ze dat?).

Het is dus deze setup

1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 443,95€ 443,95
1MoederbordenMSI MPG X570 Gaming Plus€ 159,95€ 159,95
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio€ 1.499,-€ 1.499,-
1BehuizingenNZXT H510 Zwart/Wit€ 76,21€ 76,21
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO V2€ 30,-€ 30,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16€ 205,90€ 205,90
1VoedingenNZXT C650€ 89,90€ 89,90
1Solid state drivesIntel 665p 1TB€ 89,-€ 89,-
Totaal€ 2.593,91

Enige wat mij opvalt is dat in de case voorin geen fans zijn opgenomen. Ik heb nog geen tijd gehad om echt te gamen op mijn PC dus geen idee of dat een hitte probleem gaat geven? Er zit nu een fan achterin die naar buiten blaast en 1 fan op de top die lucht naar binnen haalt. Ik denk dat het wenselijk zou zijn om 2 fans voorin te doen die lucht naar binnen zuigen en die andere 2 als out doen?

Iemand nog een tip welke fans handig zijn voor deze case om voorin te plaatsen? (geen rgb nodig want de kast is toch dicht voorin, met uitzondering van de uitsparing aan de zijkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Top achter en exhaust achter zitten er stock in.
pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm is een leuke fan, en is vaak ook per set van 3 of 5 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellowx
Hackus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:19:
Top achter en exhaust achter zitten er stock in.
pricewatch: Arctic P12 PWM PST Zwart, 120mm is een leuke fan, en is vaak ook per set van 3 of 5 te koop.
Thanks voor de reactie. Neem aan dat als ik van die fans er 2 haal (kan er volgens de tweakers product info maar max 4 kwijt en heb er al 2?
pricewatch: NZXT H510 Zwart/Wit)

Dat ik die stock fans aanpas naar exaust allebij? of laat ik top dan als intake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jellowx schreef op maandag 17 mei 2021 @ 16:36:
[...]

Thanks voor de reactie. Neem aan dat als ik van die fans er 2 haal (kan er volgens de tweakers product info maar max 4 kwijt en heb er al 2?
pricewatch: NZXT H510 Zwart/Wit)

Dat ik die stock fans aanpas naar exaust allebij? of laat ik top dan als intake?
Front intake maken, en back exhaust en top is ook intake als het goed is. Je hebt al weinig intake front, want alleen gaatjes schuine zijkant. Gaat hoofdzakelijk om air voor GPU

Pagina: 1