OneDrive Business sync blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:21

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Wij hebben onze projecten gesynchroniseerd vanuit Sharepoint in OneDrive.

Bij een collega blijft echter de synchronisatie ergens op hangen zonder een foutmelding.
Schijnbaar speelt dit al een week of 3 en zijn het dus ook veel mappen waar een of meerdere bestanden niet gesynced worden.
Wanneer ik de OneDrive instellingen open door op het blauwe wolkje te klikken dan blijft er boven in beeld staan "Wijzigingen worden verwerkt". Dit staat er echter al 2 dagen zonder dat er wat gebeurd.

Een zoektocht op internet geeft mij een aantal mogelijkheden:
  1. pc herstarten
  2. Sync pauzeren en weer herstarten
  3. OneDrive afsluiten en weer starten
  4. Folders ontkoppelen en weer koppelen
Optie 1 t/m 3 hebben helaas geen effect.
Optie 4 hebben we op de volgende manier getest zonder het beoogde effect.
  • Ontkoppel de synchronisatie in de instellingen
  • Hernoem de map
  • Start de synchronisatie opnieuw vanuit Sharepoint
  • OneDrive start de synchronisatie en haalt de bestandsnamen op
  • In de zojuist gesynchroniseerde map hebben we een test txt-bestand toegevoegd
  • Test bestand wordt niet ge-upload maar blijft op 2 ronddraaiende pijlen staan
Ik ben bang dat er niets anders op zit dan alle active Sharepoint synchronisaties te ontkoppelen en dan 1-voor-1 weer te koppelen en de bestanden wie achterlopen op synchronisatie handmatig toe te voegen.
Echter zit mijn collega hier niet op te wachten, en is mijn hoop op jullie gevestigd.

Heeft er iemand nog een gouden tip hoe ik de Synchronisatie kan forceren of hoe ik kan achterhalen welk bestand het probleem is? Het downloaden en openen van bestanden wie wel in OneDrive zichtbaar zijn maar nog niet gedownload werkt gewoon. Ik vermoed dus dat er een bestand in de wachtrij staat wat niet gesynchroniseerd wil worden maar ik kan geen wachtrij zien wat het lastig maakt om het juiste bestand te vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik neem aan dat je SharePoint on premise probeert te syncen met een PC via Onedrive Business Sync?

Ik heb daar heel veel ellende mee gehad en het stabiel is het nooit geworden. En er zijn wat verschillende sync engines die MS in de tijd heeft gebruikt.

Ik zou hier eens beginnen: https://support.microsoft...2?ui=en-US&rs=en-US&ad=US

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:21

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Het is inmiddels enige tijd geleden dat wij dit issue hadden, en een oplossing is er nooit gekomen.
De enige manier om de sync weer werkend te krijgen is radicaal alle synchronisaties te verbreken en te verwijderen uit onedrive.
Vervolgens iedere te synchroniseren sharepoint folder weer toevoegen om te laten synchroniseren maar dan naar een nieuwe map op de pc. Bij gebruik van de vorige locatie ontstaan direct weer problemen ook al is de map leeg.

Kortom: heb je vreemde synchronisatie problemen dan kun je er heel lang naar zoeken maar het snelst is het om gewoon van vooraf weer opnieuw op te bouwen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03
Ik, en mijn collega hebben een soortgelijk probleem. En met ons nog 7 tot 10 van onze klanten.

Ik kan mij niet voorstellen dat we de enigen zijn, dus leg ik het hier ook even voor:

- Iedereen gebruikt OneDrive for Business icm MS Teams.
- Teams zijn aangemaakt en bestanden daarvan worden gesynct via OneDrive in de verkenner.
- Onedrive werkt soms ineens wel (ongeveer een kwartier) en daarna niet meer.

We zien ook constant dit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ivu73xYa_D9SRlvtoqamofCAyLU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mG1O3A7VBAtbAaQz2NfDVeos.png?f=user_large

Ook zien we in de logfiles het volgende voorbij komen als hij niet kan laden;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8PoWgxpHdiwBf-2XcTZYNh6CrOs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k31U669OXOFkumNoiiIEpjKI.png?f=user_large

Als Onedrive wel laadt, zijn die meldingen weg.

Wat hebben we geprobeerd;

- OneDrive Reset via: %localappdata%\\Microsoft\\OneDrive\\onedrive.exe /reset
- x64 bit client geinstalleerd
- TLS 1.0, 1.1 en 1.2 ingeschakeld incl 1.3 (expirimenteel)
- Ontkoppel de synchronisatie in de instellingen

Online werkt alles prima.

Nu weet ik dat MS een week of 2 geleden zijn TLS protocollen heeft aangepast in de backend, maar ik ben al 2 weken bezig met MS Support om het weer werkend te krijgen. Het is heel frustrerend. Voor zowel ons, als onze klanten.

Heeft iemand nog magische tips?

Tnx alvast!

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-04 13:03
Even een follow-up;

Vanuit Microsoft een aantal oplossingen toegespeeld gekregen;

- Powershell commando's om Cypher Suites toe te voegen
- Schannel settings (TLS) aangepast.

Niets bleek te helpen, en de Cypher Suites werden niet onthouden in Windows.

Toen kwamen we het tooltje 'ISS Crypto 3.2' tegen.
Deze zorgt ervoor dat de Schannel settings en Cypher Suites geforceerd naar het systeem gepushed worden.

Na een reboot is alles prima in orde!

Etuuuuuh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houbie64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-12-2024
CRpt3r55 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:55:
Even een follow-up;

Vanuit Microsoft een aantal oplossingen toegespeeld gekregen;

- Powershell commando's om Cypher Suites toe te voegen
- Schannel settings (TLS) aangepast.

Niets bleek te helpen, en de Cypher Suites werden niet onthouden in Windows.

Toen kwamen we het tooltje 'ISS Crypto 3.2' tegen.
Deze zorgt ervoor dat de Schannel settings en Cypher Suites geforceerd naar het systeem gepushed worden.

Na een reboot is alles prima in orde!
Top! Dank je wel.... Probleem in 1 minuut opgelost!
Pagina: 1