Voxel Tycoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hi Allen,

gisteren kwam ik op Steam de game Voxel Tycoon tegen. Nog meer Tweakers hier die dit spelen? Ik ben instant verslaafd. Het is een soort van opvolger van Tansport Tycoon van vroeger. De game kost nu €20 in early access.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 10:17

Orphu

(Space)nerd

ziet er gaaf uit zeg! Het doet mij inderdaad denken aan TTD maar met een stuk automation. Ik vind de low poly look eigenlijk wel heel mooi! Deze gaat zeker op mijn wishlist! bedankt voor de tip :)

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ziet er idd goed uit. Ik ben groot van van TTD. Maar dit is weer eens wat nieuws. Ga het zeker proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:44
Leuke game idd. In het begin was ik wel even aan het zoeken hoe een paar dingen werkten, maar eens je dat in de gaten hebt, dan is het echt een geweldig spel. Best verslavend inderdaad.

Overigens hoop ik toch echt wel dat er path signals gaan komen. Kan eigenlijk niet meer zonder sinds ik dat in OpenTTD en Transport Fever heb gebruikt.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
josh-hill schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:30:
Leuke game idd. In het begin was ik wel even aan het zoeken hoe een paar dingen werkten, maar eens je dat in de gaten hebt, dan is het echt een geweldig spel. Best verslavend inderdaad.

Overigens hoop ik toch echt wel dat er path signals gaan komen. Kan eigenlijk niet meer zonder sinds ik dat in OpenTTD en Transport Fever heb gebruikt.
Die zitten erin toch? Ik ben nog niet super ver gekomen. Paar keer opnieuw begonnen ook maar ik meen ze gezien te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
Kenny_026 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:05:
[...]

Die zitten erin toch? Ik ben nog niet super ver gekomen. Paar keer opnieuw begonnen ook maar ik meen ze gezien te hebben.
Je hebt block signals en pre signals. De pre signals gaan alleen op groen als alle volgende block signals groen zijn, is geel als een deel van de volgende block signals groen zijn en rood als deze allemaal rood zijn.

Je hebt echter geen path signals. Er kan zich maar 1 trein tegelijk in een block bevinden. Bij path signals kan dit wel, zolang de paden elkaar niet kruisen.

Met path signals heb je een veel hogere throughput en is natuurlijk ook realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
josh-hill schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:11:
[...]

Je hebt block signals en pre signals. De pre signals gaan alleen op groen als alle volgende block signals groen zijn, is geel als een deel van de volgende block signals groen zijn en rood als deze allemaal rood zijn.

Je hebt echter geen path signals. Er kan zich maar 1 trein tegelijk in een block bevinden. Bij path signals kan dit wel, zolang de paden elkaar niet kruisen.

Met path signals heb je een veel hogere throughput en is natuurlijk ook realistischer.
Deze moet ik er even bij pakken als ik aan het spelen ben 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 13:56
Ziet er erg leuk uit. Ga het zeker in de gaten houden en zodra het OpenTTD in features voorbij is, trek ik de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
celshof schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:10:
Ziet er erg leuk uit. Ga het zeker in de gaten houden en zodra het OpenTTD in features voorbij is, trek ik de portemonnee.
Er zit ook een factorization element in he.

https://voxeltycoon.xyz/devlog/factories/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Super toffe game so far! Vanmorgen gekocht en krijg er gelijk OpenTTD vibes van. Hoewel het een beetje OpenTTD meets Transport Fever meets Factorio lijkt. Laten dat nu net écht mijn soort games zijn, heerlijk.

Bepaalde dingen voelen nog een beetje clunky aan zoals het bouwen van tunnels of bruggen maar voor een early access titel is de game meer dan polished.

Vraag me trouwens af of dit topic in het strategie forum hoort. Simulatie had ook gekund denk ik.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
@Gropah weet jij toevallig hoe we deze in een andere groep krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Kenny_026 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 12:43:
@Gropah weet jij toevallig hoe we deze in een andere groep krijgen?
Voor dit soort dingen is het het handigste is als je een TR maakt, dan kan iedereen met mod rechten het uitvoeren. Zo op het eerste gezicht lijkt het meer op een cities skyline dan een anno, dus ik heb hem naar SSG verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Inmiddels 13 uur verder met de game en aardig opgeschoten met de tech tree ook. Flink wat expansions gekocht en ben nog altijd erg te spreken over de game.

De artstijl is heel tof, de game heeft verrassend veel diepte en dankzij de workshop is er veel customisatie mogelijk.

Uiteraard zijn er ook wel wat quirks te benoemen. Ik mis een overall view van de tech tree. Sowieso mis ik tooltips binnen de tech tree. Het is soms lastig te zien wat je kan unlocken of wat er nodig is om iets te unlocken. In het algemeen is het fijn als je makkelijker kan zien wat je waar(mee) kunt maken.

Een copy tool zou fijn zijn, dus dat je met 1 knop een entity kan kopiëren (a la Q-key in Factorio).

Een replacement tool zou ook fijn zijn zodat je makkelijk(er) in 1x een hele lijn kunt vervangen.

Het tunnel/bruggen systeem mag ook wel op de schop. Voelt soms een beetje clunky aan. Waarom kan je geen bochten maken bijvoorbeeld ondergronds?

Wat voegen passagiers toe? Lijkt een snelle toevoeging te zijn geweest dus vooralsnog laat ik ze volledig links liggen en focus ik op vracht.

Desalniettemin vooral nitpicken en aangezien het een early access titel is verwacht ik dat een aantal van bovenstaande zaken vanzelf aangepakt/geïmplementeerd zullen worden. Hoop ook op Nederlandse treinen in de workshop!

Ik kan in ieder geval niet wachten hoe dit spel zich verder gaat ontwikkelen _/-\o_ Had in het begin nog mijn twijfels over de best hoge prijs maar het is iedere euro waard gebleken tot zo ver. Boten/vliegtuigen zou ook tof zijn!

edit: Oh ja, en overwegen!

[ Voor 5% gewijzigd door London op 09-05-2021 21:18 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
De punten die je opnoemt staan ook op de roadmap als verbeterpunten, dus wellicht komt dat allemaal nog.

Zie ook https://voxeltycoon.xyz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

josh-hill schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:27:
De punten die je opnoemt staan ook op de roadmap als verbeterpunten, dus wellicht komt dat allemaal nog.

Zie ook https://voxeltycoon.xyz
Die had ik nog niet gezien :+ Hoopgevend dan!

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 10:17

Orphu

(Space)nerd

London schreef op zondag 9 mei 2021 @ 20:33:
Inmiddels 13 uur verder met de game en aardig opgeschoten met de tech tree ook. Flink wat expansions gekocht en ben nog altijd erg te spreken over de game.

De artstijl is heel tof, de game heeft verrassend veel diepte en dankzij de workshop is er veel customisatie mogelijk.

Uiteraard zijn er ook wel wat quirks te benoemen. Ik mis een overall view van de tech tree. Sowieso mis ik tooltips binnen de tech tree. Het is soms lastig te zien wat je kan unlocken of wat er nodig is om iets te unlocken. In het algemeen is het fijn als je makkelijker kan zien wat je waar(mee) kunt maken.

Een copy tool zou fijn zijn, dus dat je met 1 knop een entity kan kopiëren (a la Q-key in Factorio).

Een replacement tool zou ook fijn zijn zodat je makkelijk(er) in 1x een hele lijn kunt vervangen.

Het tunnel/bruggen systeem mag ook wel op de schop. Voelt soms een beetje clunky aan. Waarom kan je geen bochten maken bijvoorbeeld ondergronds?

Wat voegen passagiers toe? Lijkt een snelle toevoeging te zijn geweest dus vooralsnog laat ik ze volledig links liggen en focus ik op vracht.

Desalniettemin vooral nitpicken en aangezien het een early access titel is verwacht ik dat een aantal van bovenstaande zaken vanzelf aangepakt/geïmplementeerd zullen worden. Hoop ook op Nederlandse treinen in de workshop!

Ik kan in ieder geval niet wachten hoe dit spel zich verder gaat ontwikkelen _/-\o_ Had in het begin nog mijn twijfels over de best hoge prijs maar het is iedere euro waard gebleken tot zo ver. Boten/vliegtuigen zou ook tof zijn!

edit: Oh ja, en overwegen!
Gelukkig is de game nog in early access en zullen er hopelijk een hoop van deze features nog ontwikkeld worden.

So far ben ik zelf tevreden met de huidige build, ik kan wel uit de voeten in de basis.

Ik heb wel eens factorio achtige games gespeeld en soms duizelde het mij om overzicht te houden in de 'factory' met alle conveyers e.d. Ik heb zelf bijvoorbeeld gespeeld met : https://shapez.io/ erg simpel en vermakelijk maar al snel wordt het ingewikkeld om overzicht te houden. (voor mij dan :))

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• protoss warrior
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 12:07
Als groot OTTD fan ziet dit er veelbelovend uit, 1 van de voornaamste dingen die altijd mis in alle "spirituele" opvolgers is de verschillende transport opties. Ik zal deze in de gaten blijven houden en zodra vliegtuigen en boten op een goede manier zijn geïmplementeerd ga ik het proberen. Voor nu staat dat op de roadmap voor stage x waarbij ik er vanuit ga dat die verre doelen bevat dus waarschijnlijk moet ik nog wel even wachten.
Pagina: 1