Inmiddels 13 uur verder met de game en aardig opgeschoten met de tech tree ook. Flink wat expansions gekocht en ben nog altijd erg te spreken over de game.
De artstijl is heel tof, de game heeft verrassend veel diepte en dankzij de workshop is er veel customisatie mogelijk.
Uiteraard zijn er ook wel wat quirks te benoemen. Ik mis een overall view van de tech tree. Sowieso mis ik tooltips binnen de tech tree. Het is soms lastig te zien wat je kan unlocken of wat er nodig is om iets te unlocken. In het algemeen is het fijn als je makkelijker kan zien wat je waar(mee) kunt maken.
Een copy tool zou fijn zijn, dus dat je met 1 knop een entity kan kopiëren (a la Q-key in Factorio).
Een replacement tool zou ook fijn zijn zodat je makkelijk(er) in 1x een hele lijn kunt vervangen.
Het tunnel/bruggen systeem mag ook wel op de schop. Voelt soms een beetje clunky aan. Waarom kan je geen bochten maken bijvoorbeeld ondergronds?
Wat voegen passagiers toe? Lijkt een snelle toevoeging te zijn geweest dus vooralsnog laat ik ze volledig links liggen en focus ik op vracht.
Desalniettemin vooral nitpicken en aangezien het een early access titel is verwacht ik dat een aantal van bovenstaande zaken vanzelf aangepakt/geïmplementeerd zullen worden. Hoop ook op Nederlandse treinen in de workshop!
Ik kan in ieder geval niet wachten hoe dit spel zich verder gaat ontwikkelen

Had in het begin nog mijn twijfels over de best hoge prijs maar het is iedere euro waard gebleken tot zo ver. Boten/vliegtuigen zou ook tof zijn!
edit: Oh ja, en overwegen!
[
Voor 5% gewijzigd door
London op 09-05-2021 21:18
]