Freesco met 2 onbekende netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:32

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Ik heb hier een 486-er staan die dienst moet gaan doen als router met freesco. Ik heb ook nog 2 netwerkkaarten op de kop getikt, maar ik weet niet welk merk het is. Het zijn redelijk oude kaartjes(ISA) met jumpers erop. Met de Jumpers kan je o.a. het IOadres aangeven(300H, 320H etc.) In freesco moet je dat ook regelen dat dat goed is. Maar ik weet niet welk merk en heb dus ook geen drivers. Maar omdat ik niet bijster veel verstand heb van linux en freesco wil ik graag weten of ik uberhaupt wel drivers nodig heb. Ik kan met die jumpers de IO adressen goed zetten, alleen het IRQ moet ik dan nog regelen.
Wie kan me raad geven hoe ik dit aan ga pakken?

De netwerkkaart heeft 3 aansluitingen. BNC, UTP en nog een(die ken ik niet(soort gamepoort achtig iets)) Verder staat er nog NE-12CT op het PCB.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je hebt geen drivers nodig, maar wel de adressen van de kaarten. Dit kun je er waarschijnlijk wel uithalen met hwinfo.exe (Te downloaden bij www.hwinfo.com als zipje)

Dit hwinfo progje leest alles uit van je computer en als het goed is kun je dan de adressen checken en invoeren!

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Als je er niet uitkomt kun je natuurlijk ook ff 2 kaartjes van 30piek kopen :D

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 20:31 schreef Traveler het volgende:
Als je er niet uitkomt kun je natuurlijk ook ff 2 kaartjes van 30piek kopen :D
Grappenmaker :)

Het moet dus zo goedkoop mogelijk, vandaar die goedkope kaartjes.
Ik zal dat hwinfo eens checken.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-08 08:08

Zak

Ik heb hier nog een oude 486 laptop liggen die niet meer gebruikt wordt. 2 PCMCIA netwerkkaartjes heb ik ook.

Hoe groot is de kans dat dit gaat werken?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Volgens mij zie ik geen reden waarom dat niet zou werken.

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Volgens mij gaat dit gewoon harstikke goed werken van wat ik zo snel even heb kunnen vinden zijn dit gewoon ne2000 compatible kaartjes en die worden prima door freesco ondersteun. Ik heb zelf geen ervaring ermee maar ik ben wel van plan om deze zelf ook te gaan gebruiken.

Die derde connector is overigens AUI daar moet je eerst een transciever op prikken voor je hem kunt gebruiken. Op die transciever wordt bepaald welk type media je gebruikt (coax, glasvezel, rj45)

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Het probleem is het toewijzen van het irq. Het orq moet je toch ook invullen bij freesco? Die prolinea 4100 heeft dus een of andere opknapbeurt gehad en nu geeft ie de melding: invalid electronic serial number". Ik kan dus niet bij het bios. Ik kijk wel ff of het ook op een andere manier kan. Wijst hij ze automatisch een irq toe? ZO ja kan ik dat dan opvragen met die hwinfo?

Ik zal het eens proberen.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 22:04 schreef Zak het volgende:
Ik heb hier nog een oude 486 laptop liggen die niet meer gebruikt wordt. 2 PCMCIA netwerkkaartjes heb ik ook.

Hoe groot is de kans dat dit gaat werken?
voor zover ik weet wordt pcmcia niet ondersteund, maar zoek eens op:
http://www.freesco.net/cgi-bin/forum/UltraBoard.cgi

dat is het officiële freesco-forum
Pagina: 1