Verzendlijst Word waarde 1 regel zodat het op 1 etiket past

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:44
Mijn vraag
Ik ben bezig met etiketten uitdraaien via Word, deze worden uitgeprint d.m.v. een labelprinter. Dit werkt allemaal naar behoren en krijg ook mijn adressenbestand vanuit Excel hier prima in geïmporteerd. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat er velden van sommige ontvangers een stuk langer zijn, zoals de naam, of straatnaam. Ik heb bij dit voorbeeld de volgende regels:

Bedrijfsnaam
Contactpersoon
Straatnaam, huisnummer, toevoeging
Plaats

Word geeft alles netjes weer. Alleen als bijv. de bedrijfsnaam te lang is, dan maakt die hier 2 regels van waardoor het veld Plaats op de volgende pagina terecht komt. In dit geval dus een 2e label. Dit gaat niet zoals ik het wil. Is het mogelijk om af te dwingen dat die dan de fontgrootte aanpast zodat wel alles op 1 label blijft?

Voorheen gewerkt met Dymo label programma en die doet dit wel netjes. Hopelijk kan het hiermee ook? Dymo Label werkt niet met andere merken helaas.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Word

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google al redelijk plat gezocht, maar geen resultaat. Ik zou in Excel een maximale lengte kunnen hanteren maar vind het fijner als dit niet nodig zou zijn.

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik weet niet of dat werkt icm labelprinten en mail merges, maar als je de tekst in een tabel (met onzichtbare randen en marges op 0) zet dan kan je instellen dat de fontgrootte wordt aangepast: tabeleigenschappen - cel - opties.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:44
F_J_K schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:08:
Ik weet niet of dat werkt icm labelprinten en mail merges, maar als je de tekst in een tabel (met onzichtbare randen en marges op 0) zet dan kan je instellen dat de fontgrootte wordt aangepast: tabeleigenschappen - cel - opties.
Bedankt, dit kan inderdaad een oplossing zijn. Direct even geprobeerd maar hij wil dan automatisch de cel helemaal vullen, zie voorbeeld hieronder. De uitlijning staat wel gewoon op links. Enig idee of je dit ook kan aanpassen dan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BgzqafbhNW5hdT5x8gaC1k-J6Qc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pcek2NrtjMAkXlal6rPCDYmv.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmm. Niet dat ik weet. Althans zonder een VBA script te maken, die per 'regel' kijkt naar de lengte.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)