Welke powerplug ook te benaderen vanaf buiten wifi netwerk?

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Beste mensen,

Geen idee of het überhaupt mogelijk is, maar zijn er wifi powerplugs, die je ook van buiten je netwerk aan en uit kunt zetten? Dus een powerplug aan / uit kunnen zetten via een 4G/5G verbinding of via een ander netwerk?

Indien ja, kan iemand een paar powerplugs opnoemen? Waarschijnlijk moet ik dan wel port forwarding op de router activeren en daarnaast DDNS gebruiken. Beide zijn geen probleem.

Dus resumé; extern toegang tot een wifi powerplug, mogelijk?

Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Zwijntjesdrecht op 06-05-2021 13:17)

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 14:36
https://shop.shelly.cloud...-smart-home-automation#62 Deze kan dat en kan ik aanraden. Zelf niet lang geleden gekocht voor iets van €22. De 'cloud' functie kan ook uit worden gezet mocht je je ooit bedenken en alleen lokaal willen benaderen. Port forwarding is niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 06-05-2021 12:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
ze zijn juist "veilig" doordat alleen apparaten van binnen het wifinetwerk de plugs in en uit kunnen schakelen.

wt je wel kan doen is verbinding maken met apparaat, en dat apparaat zit op het wifi-netwerk (bijv rasp. pi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Shelly is populair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
dit is een normale wifi-plug, TS zoekt juist iets dat hij bij wijze van spreke in tokyo kan zeggen "goh, ik ben vergeten mijn oven uit te zetten".

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 14:36
https://shop.shelly.cloud...-smart-home-automation#62 Deze kan dat en kan ik aanraden. Zelf niet lang geleden gekocht voor iets van €22. De 'cloud' functie kan ook uit worden gezet mocht je je ooit bedenken en alleen lokaal willen benaderen. Port forwarding is niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 06-05-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:47
99ruud99 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:57:
dit is een normale wifi-plug, TS zoekt juist iets dat hij bij wijze van spreke in tokyo kan zeggen "goh, ik ben vergeten mijn oven uit te zetten".
Deze en andere tuya apparaten bedien je via een app via internet, je hoeft zover ik weet niet op hetzelfde netwerk te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
99ruud99 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Deze en 95% van de andere plugs die je online kan vinden hebben eigen cloud apps etc. Sterker nog het is vaak lastiger om varianten zonder te vinden en dan kom je al snel op andere protocollen als Zigbee/Z-Wave of custom firmware als Tasmota.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als je zaken een beetje in eigen hand wil houden dan zet je de cloud functionaliteit uit en gebruik je een VPN om vanaf buiten op je eigen netwerk te komen. Alles werkt dan alsof je gewoon thuis bent.

Je kan dan iedere power plug gebruiken die je maar wilt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 06-05-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:14
Hue is ook via de cloud benaderbaar. Vereist wel een bridge natuurlijk.

https://www.philips-hue.c...art-stekker/8718699689285

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwijntjesdrecht
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bedankt mensen! En vooral stijnos1991!
Toch handig het T.net forum voor dergelijke zaken. Had dit zelf nooit kunnen vinden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:55
Volgens mij is mijn Marmitek ook via 4G benaderbaar. En werkt prima, met een fijne app om een tijdsschema mee te maken. Zelf laat ik er een TV geschakeld mee aan en uit gaan dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik gebruik zelf smart plugs en smart verlichting van TP-Link. Alles vanuit een app bedienbaar.

De hele hap zit op een “afgescheiden” VLAN zodat andere apparaten niet eenvoudig via die smart plugs te benaderen zijn door hackers.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
@Zwijntjesdrecht Dit is wel erg weinig eigen inzet bij het openen van een topic. Ik denk dat je goede antwoorden hebt gekregen waarmee je de zoektocht verder kunt voortzetten. Bij deze sluit ik het topic.

Mocht je verder nog specifieke vragen hebben en dit topic open willen kan je een verzoek daarvoor indienen. Aanvulling waaruit meer eigen initiatief blijkt is dan nodig.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.