Hybride luchtwarmtepomp met boiler?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waltar
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-05-2021
Goedemorgen!

Ik heb heel wat gegoogled, maar het juiste antwoord nog niet gevonden: dus alle hoop hierop gevestigd :)

Ik wil graag een hybride warmtepomp (binnen en buitenunit) koppelen aan mijn (nieuwe) CV ketel (Intergas). Dat is prima mogelijk (en geeft een beter rendement dan sparen).

Maar: ik zou heel graag ook een boiler willen toevoegen aan de warmtepomp. Maar ik kan dus niet vinden of dat mogelijk is. Weet iemand dit?

Alvast dank!

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:59
Dus je zoekt een warmtepomp boiler. Tik die laatste 2 woorden in Google en je vind enorm veel antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

Als je net een nieuwe CV ketel hebt, geeft uitbreiding met aanvullende apparatuur niet echt een goed rendement eigenlijk. Je krijgt er 1 of 2 apparaten bij die je moet afschrijven, onderhouden en je kunt niet van het gas, omdat je je CV-ketel waarschijnlijk niet nu al weg wilt doen.

Puur financieel gezien kun je waarschijnlijk beter gewoon deze CV ketel 'op' maken, of hem nu nog snel verkopen (en volledig overstappen op warmtepomp) als je daar nog een redelijke prijs voor kunt krijgen.

Verder is in dit subforum (Duurzame energie) van alles te vinden over warmtepompboilers en warmtepompen.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 06-05-2021 09:40 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 10:33
Een gewone niet als hybride aangeprezen warmtepomp kan ook vaak prima als hybride in combinatie met een ketel werken. Grote voordeel van zo'n warmtepomp is inderdaad dat je er ook een boiler op aan kunt sluiten.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica