Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelieh83
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-07-2022
Beste forumleden,

afgelopen dagen kwam ik erachter dat ik in 2017 spontaan een behoorlijke partij coins heb gekocht. Helaas kan ik de bijbehorende wallet niet meer benaderen.

Ik heb uiteraard de broker gegevens, coinadressen, transactie ID's en de Ideal gegevens wel ter beschikking. Welke mogelijkheden zijn er om alsnog de partij coins tegen de huidige tarieven te verkopen?

Dank voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:39
iets meer informatie is wel handig. Is het een wallet onder beheer van een broker, of van jezelf?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelieh83
Beste Roellie80,

de wallet is onder beheer van mezelf geweest. Ik ben toen actief bezig geweest met een lokale wallet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen toegang tot de wallet is geen toegang tot de coins. Een adres heb je niets aan en is openbaar, je hebt de privatekeys nodig om er toegang tot te hebben. Is de wallet echt weg en heb je geen seed of privatekey, dan houdt het helaas op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelieh83
Helder! dank voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:18
Zo heb ik ooit 0.1 BTC op een papercoin gezet en opgestuurd. Met het idee, ach als het kwijt raakt is het maar 50 cent. Zooooo jammer. Uiteraard kwijt. Heb het zoeken opgegeven. Ik kan inderdaad ook nog keurig zien wanneer en met welke public keys ik dat gedaan heb.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05 22:39
boelieh83 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:33:
Beste Roellie80,

de wallet is onder beheer van mezelf geweest. Ik ben toen actief bezig geweest met een lokale wallet.
Wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd dan? PC geformatteerd? Indien ja, maak je dan backups en heb je daar al in gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Mistraller schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:40:
Zo heb ik ooit 0.1 BTC op een papercoin gezet en opgestuurd. Met het idee, ach als het kwijt raakt is het maar 50 cent. Zooooo jammer. Uiteraard kwijt. Heb het zoeken opgegeven. Ik kan inderdaad ook nog keurig zien wanneer en met welke public keys ik dat gedaan heb.
Opgestuurd hoe moet ik dat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
pennywiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:44:
[...]

Opgestuurd hoe moet ik dat zien.
Gewoon opgestuurd aan een vriend als grapje. "ZO nu heb je ook bitcoin!"

Vriend baalt er dus ook van...

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 05-05-2021 22:45 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelieh83
pennywiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:43:
[...]

Wat is er in de tussentijd allemaal gebeurd dan? PC geformatteerd? Indien ja, maak je dan backups en heb je daar al in gekeken?
Nee, de laptop is er nog. Ik denk dat ik de wallet eraf heb gehaald in de gedachte doe ik niets mee (#ruimte nodig), maar onbewust er dus nog wat op had staan. Heb geen volledige backup ter beschikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Welke wallet heb je destijds gebruikt ? Het is namelijk mogelijk dat er bij het verwijderen van software belangrijke gegevens achter blijven. In de appdata van je Windows user account bijvoorbeeld.

Gebruik je überhaupt wel Windows 10? Je geeft eigenlijke nauwelijks informatie over je probleem. Dat maakt het vinden van oplossingen niet makkelijker.

[ Voor 28% gewijzigd door Jackxl op 05-05-2021 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Als er al zoveel tijd overheen is gegaan dan zal een undelete of recovery in elk geval weinig soulaas meer bieden denk ik. Maar zoals @Jackxl al zegt, klein kansje dat er ergens iets is achtergelaten.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kijk hier eens indien je Windows 10 gebruikt: C:\Users\Username\AppData\Roaming\Bitcoin en backup deze map meteen. Dit is normaal gesproken een verborgen map dus eerst verborgen items zichtbaar maken. Ga dan kijken met een kopie of er nog zaken instaan waarmee je kan restoren.

In het mapje wallets staat mogelijk een wallet.dat file.

Volgens mij wordt deze userdata niet zomaar verwijderd tijdens eens uninstall, alleen de Program Files data wordt dan verwijderd.

Dit alles indien het gaat om Bitcoin en je de Bitcoin Core wallet hebt gebruikt.

[ Voor 54% gewijzigd door pennywiser op 05-05-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
pennywiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:57:
Kijk hier eens indien je Windows 10 gebruikt: C:\Users\Username\AppData\Roaming\Bitcoin en backup deze map meteen. Ga dan kijken met een kopie of er nog zaken instaan waarmee je kan restoren.

In het mapje wallets staat mogelijk een wallet.dat file.

Volgens mij wordt deze userdata niet zomaar verwijderd tijdens eens uninstall, alleen de Program Files data wordt dan verwijderd.

Dit alles indien het gaat om Bitcoin en je de Bitcoin Core wallet hebt gebruikt.
In die map zal het alleen niet staan als het om een andere coin of om een specifieke wallet gaat. Het enige wat we tot nu toe weten is 'een partij coins'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Jackxl schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:04:
[...]

In die map zal het alleen niet staan als het om een andere coin of om een specifieke wallet gaat. Het enige wat we tot nu toe weten is 'een partij coins'
Dan staat er zeer waarschijnlijk een andere map in de dezelfde user folder. Meeste wallets werken op dezelfde manier. Staat deze data er niet dan is deze met de hand verwijderd.

Net even getest, Bitcoin Core verwijderd alle userdata inclusief wallet.dat is er nog. Ja, ik weet precies wat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelieh83
Jackxl schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:04:
[...]

Het gaat om Dogecoin. Ik heb windows 10 op de laptop ter beschikking en heb ook de dogecoin wallet gedownload in die tijd. De aanschaf is via anycoin direct geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boelieh83
pennywiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:09:
[...]

Dan staat er zeer waarschijnlijk een andere map in de dezelfde user folder. Meeste wallets werken op dezelfde manier. Staat deze data er niet dan is deze met de hand verwijderd.

Net even getest, Bitcoin Core verwijderd alle userdata inclusief wallet.dat is er nog. Ja, ik weet precies wat ik doe.
ik ga ermee aan de slag! dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
boelieh83 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:10:
[...]

Het gaat om Dogecoin. Ik heb windows 10 op de laptop ter beschikking en heb ook de dogecoin wallet gedownload in die tijd. De aanschaf is via anycoin direct geweest.
Welke wallet, Multidoge of Dogecoin Core?

Eerst backups maken van elke folder die je aantreft, dan pas installeren van welke wallet dan ook.

Anyway als je ze terugkrijgt maak je een mooie klapper, laat even weten hoe het afloopt.

[ Voor 22% gewijzigd door pennywiser op 05-05-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelieh83
pennywiser schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:11:
[...]

Welke wallet, Multidoge of Dogecoin Core?

Eerst backups maken van elke folder die je aantreft, dan pas installeren van welke wallet dan ook.

Anyway als je ze terugkrijgt maak je een mooie klapper, laat even weten hoe het afloopt.
Dank voor de tips. Ik heb enkele dash coins en gulden coins op deze manier teruggevonden. Helaas geen info van de Dogecoins. Het is dus toch een online wallet. Is er een mogelijkheid om deze te achterhalen? In de mail-inbox kan ik niets vinden hierover meer.

(sorry was toen echt aan het pionieren en doe er nu ook te weinig mee..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
boelieh83 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 01:29:
[...]

Dank voor de tips. Ik heb enkele dash coins en gulden coins op deze manier teruggevonden. Helaas geen info van de Dogecoins. Het is dus toch een online wallet. Is er een mogelijkheid om deze te achterhalen? In de mail-inbox kan ik niets vinden hierover meer.

(sorry was toen echt aan het pionieren en doe er nu ook te weinig mee..)
Online zou kunnen betekenen dat je wachtwoord te resetten is. Maar dan moet je wel weten waar het staat. Zoeken op alle mogelijke trefwoorden in je mailbox. En zoek op doge of dogecoin op je hele pc, C schijf.

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 06-05-2021 09:28 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• boelieh83
Beste forumleden, na lang zoeken afgelopen nacht heb ik uiteindelijk mijn recovery wachtwoorden gevonden inclusief de naam van de wallet. (Dough wallet) . Ik heb ook het adress en de private key van de transactie gevonden.

De doughwallet is helaas niet meer online en moet via een recovery gedaan worden. Wat is volgens jullie de gemakkelijkste manier om ze in een werkende wallet te krijgen? Wat bevelen jullie aan?

Dank!

OPGELOST! :) :)

via deze youtube video: YouTube: How to find and recover your old Dogecoin / MultiDoge wallets and ge...

[ Voor 63% gewijzigd door boelieh83 op 07-05-2021 01:55 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1