Geen ruimte voor een slot, fiets toch willen beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 23:07
Ik zat te zoeken in het "Het grote wielrenervaringtopic" maar kon het volgende eigenlijk niet vinden.

Als ik een goede ronde fiets en er tussentijds ergens bij een uitbater wat wordt gegeten & gedronken, wil ik toch dat de fiets enigszins beveiligd is. Maar gezien er nauwelijks ruimte op de fiets zit en m'n achterzakjes al vol zitten met andere spullen, ben ik hiervoor op zoek naar een oplossing.

Wie herkent het probleem en hoe los jij het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07:49
Het probleem had ik toen mijn fiets nieuw was. Ik zette mijn fiets wat in het zicht. Op een gegeven moment word je makkelijker. Nog nooit verkeerd afgelopen, maar mijn fiets was achteraf bezien ook niet de mooiste en duurste.

Er schijnen wel verzekeringen te zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DeKever schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:08:
Verzekeringen zullen niet uitkeren zonder goedgekeurd slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
https://hiplok.com/

Heeft wat producten die je wellicht zoekt.

Ik zou hem in het zicht zetten. En ik las laatst de tip om hem in de allerzwaarste versnelling te zetten, mocht iemand dan weg willen fietsen wil dat nauwelijks, naast dat ze geen cleats hebben waarschijnlijk

[ Voor 62% gewijzigd door 418O2 op 05-05-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:17

Pazo

Mroaw?

Is een vouwslot niet wat, aan je frame?
Heb ik op mijn speed padelec.

zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://www.fietsonline.com/media/catalog/product/cache/15/image/440x440/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/3/c3f9df2063554a90a8e5535f54d138a1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.hagemeijer.nl/data_vendit/Afbeeldingen/AB705891-75E9-4A76-9C96-58BB78AA9C7B_104582-0_41048.png

EDIT:
Op mijn fiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8xvMl0UTyNtKEnzLso3JnWYplg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KkNRNcXlgi6InzLuy8zrNQea.jpg?f=fotoalbum_medium

Is een vrij grote, maar zijn ook wel wat slanker te krijgen.

[ Voor 58% gewijzigd door Pazo op 05-05-2021 22:20 ]

Grote Enphase topicIQ Gateway lokaal uitlezenPVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 15:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat is er mis met een AXA op de achtervork? Is blijkbaar ook te monteren zonder gaatjes boren:
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1152360/k$2a3b4079b1be9f591bd995bb9c6b4eb9/sq/axa-defender-ringslot-art-2.jpg

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 00:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-05 14:32
Maasluip schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:51:
Wat is er mis met een AXA op de achtervork? Is blijkbaar ook te monteren zonder gaatjes boren:
[Afbeelding]
Makkelijk mee te nemen met een skateboard. Afhankelijk van je fiets / de buurt waar je jouw fiets parkeert wil je dat risico mogelijk niet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Beter voorkomen dan genezen natuurlijk, maar als je geen slot wilt, zou je een Apple AirTag in het frame / onder je zadel kunnen stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DeKever schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:08:
Het probleem had ik toen mijn fiets nieuw was. Ik zette mijn fiets wat in het zicht. Op een gegeven moment word je makkelijker. Nog nooit verkeerd afgelopen, maar mijn fiets was achteraf bezien ook niet de mooiste en duurste.

Ik heb al 2x meegemaakt dat er bij een koffiestop een fiets was verdwenen, het is wat mij betreft zeker een reeel scenario.

Mijn aanpak: Niet teveel bling bling op je fiets, liefst als eerste tegen de muur met andere fietsen ertegenaan en zo'n cheap kabeltje met een cijferslotje tegen het wegrukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

EJlol schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Makkelijk mee te nemen met een skateboard. Afhankelijk van je fiets / de buurt waar je jouw fiets parkeert wil je dat risico mogelijk niet lopen.
Skateboard? Ik heb al geen fancy fiets maar die til ik al met 2 vingers op.

Daarom hangt daar een kabelslot aan. En ja, ook dat is niet alles... Maar dan kan ik het frame tenminste wel nog vastleggen aan een voorwerp. Vervolgens zitten alle onderdelen met snelsluitingen vast dus in no-time kan dat frame kaalgeplukt worden... Tja... :/

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Kabelslot om je fiets ergens aan vast te zetten. Kun je gewoon ergens kwijt onder je zadel om je fiets heen. Mooi ziet het er niet uit. Maar als de fiets van je buurman makkelijker weg te halen is dan je eigen fiets heb je volgens mij bereikt wat je wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
https://racefietsblog.nl/...og-test-slot-van-safeman/
https://www.safeman.nl/product/safeman/

Zoiets ziet er ook wel oké uit. Ook niet heel duur, en de gelegenheidsdief krijgt de gelegenheid niet ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Proxikill
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-05 17:22
Als je je fiets in het oog kan houden, maar een gelegenheidsdief niet de kans wil geven er snel op te springen en mee weg te rijden is iets als het Cappuccino lock van Lazer misschien iets voor je. Vermits het je helmlintjes gebruikt is het absoluut geen vervanging voor een degelijk slot maar het geeft je een net iets geruster gevoel als je fiets aan de andere kant van het terras staat.

Een gelijkaardige tip het om een wegfietsende dief lastig te maken is om slim te schakelen. Zet je fiets weg met de versnellingen op het kleinste verzet, en schakel vervolgens (zonder te trappen) zowel voor- als achteraan naar het zwaarste verzet. Wanneer een dief die op je fiets springt zal je fiets met veel gekraak zwaarder schakelen waardoor hij niet onmiddellijk kan optrekken, wat je weer enkele extra seconden geeft om te reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-05 09:31
Okee. Als je geen schijfremmen hebt, werkt dit wel.

Zet de quick-release van je wielen open. Iedereen die snel denkt weg te kunnen komen met je fiets, komt bedrogen uit.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Helixes schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:44:

Zet de quick-release van je wielen open. Iedereen die snel denkt weg te kunnen komen met je fiets, komt bedrogen uit.
Dat ga je zelf geheid een keer vergeten en dan hang je, lijkt me geen best advies :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
418O2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Dat ga je zelf geheid een keer vergeten en dan hang je, lijkt me geen best advies :)
Dat hangt een beetje af van wat, en hoeveel je daarvan, gedronken hebt :+

Er zijn natuurlijk knoop-in-je-zakdoek achtige manieren om je daaraan te herinneren, gelijk aan wat motorrijders gebruiken in combinatie met een disc lock.

[ Voor 23% gewijzigd door Helixes op 06-05-2021 13:50 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Helixes schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Dat hangt een beetje af van wat, en hoeveel je daarvan, gedronken hebt :+
Mwoah, als je even lekker rustig een taartje eet en 2 bakken koffie drinkt dan vergeet je dat echt wel een keer. En dat kan dan lelijk aflopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen snelbinders? Ik heb een kabelslot om mijn zadelpin heen, en een U-slot op de snelbinder.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:19
Pazo schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:17:
Is een vouwslot niet wat, aan je frame?
Heb ik op mijn speed padelec.

zoiets:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

EDIT:
Op mijn fiets:

[Afbeelding]

Is een vrij grote, maar zijn ook wel wat slanker te krijgen.
Dit inderdaad. Ik heb het ook op mijn normale fiets waar ik geen ruimte heb voor een standaard slot + hij is verzekerd.

Op slot doen duurt 5 sec langer, maar daardoor staat die wel een stuk veiliger.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruudox op 06-05-2021 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 15:49
Deze

https://www.mantel.com/bbb-cycling-minisafe-bbl-52-kabelslot

Dat is geen superslot, maar voorkomt dat iemand hem zo mee pakt. Als je dat doet en je houdt je fiets in het zicht loop je in mijn ogen niet zo heel veel risico. Dit slotje past makkelijk in bijv je zadeltasje, weegt niets.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
Ik zie dat ik niet de enige ben die hier mee te maken heeft. Ik ben denk ik een beetje een lazy fietser ben(ondanks de vele kilometers). Ik wil gewoon op de racefiets/mtb stappen zonder maar iets mee te hoeven nemen. En m'n zadeltasje zit ook al propvol met band reparatie dingen. @Helixes die variant heeft mij al een keer opgebroken;), zo deed ik het vroege ook. Gewicht is toch ook wel een dingetje tijdens het fietsen, vooral met die hoogtemeters (en nee niet in NL)

Trouwens voor de grap van verzekeren kun je ook een topic mee vullen. Verzekering is relatief duur, de art certificeren is maar geldig voor 3 jaar (goed opletten wanneer het art certificaat is verleend). Om verzekerd te zijn moet je elke 3 jaar een nieuw slot kopen....... en dan zijn er nog de kleine lettertjes....

Bedankt voor de product voorstellen! Ik denk dat ik zelf eens ga klussen aan een oplossing. Moet toch iets slims te verzinnen zijn wat het beste van de huidige producten combineert.

Cappocinolock is wel een leuke oplossing!
Die safeman en BBB zijn wel heel erg dun IMO.
AXA; is je fiets nog steeds onder de arm mee te nemen.
Vouwslot, behoorlijk zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:16
- er vanuitgaande dat het gaat om een racefiets -

Het idee is vooral om de gelegenheidsdief tegen te gaan bij je koffiestop. Een klein zichtbaar slot dat voorkomt dat je die fiets zo meepakt is voldoende. In combinatie met de fiets redelijk in het zicht houden vaak al meer dan voldoende.

Ik neem vaak een klein felroze TSA kofferslotje mee met een cijfercode. Die zijn heel klein en nemen de ruimte in van een kwart energiereep. In combinatie met de riempjes van de helm kun je de fiets dan even snel ergens aan vastzetten. Dat is voldoende duidelijk en schrikt af. Ik doe dit al jaren met fietsen die qua waarde een maandsalaris overtreffen.

Wanneer ik in een groep ben werkt het ook altijd goed om één iemand de bestelling te laten halen... Kan die meteen trakteren :)

EDIT: plaatje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dT26u61hAHuUW6Cv2FgpftBy4U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T3CPOFkjPAuUThVqh2K7y6NB.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Stom op 06-05-2021 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderpoes
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-05 23:09
Ik had een beugelslot gemonteerd op horizontale stang naar het achterwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:28
Zet de fiets in het zicht en overweeg een alarm, zoiets bijvoorbeeld: https://nl.aliexpress.com/item/32814966332.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-05 16:15
Joba schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:54:
Deze

https://www.mantel.com/bbb-cycling-minisafe-bbl-52-kabelslot

Dat is geen superslot, maar voorkomt dat iemand hem zo mee pakt. Als je dat doet en je houdt je fiets in het zicht loop je in mijn ogen niet zo heel veel risico. Dit slotje past makkelijk in bijv je zadeltasje, weegt niets.
Deze heb ik ook, maar zou de fiets wel in het zicht houden want dit slotje houdt een dief niet lang tegen. Verder kan je nog een Garmin Edge x30 (530, 830, 1030) overwegen, deze heeft een bike alarm. Als de fiets dan beweegt gaat je fietscomputer blerren en krijg je een waarschuwing op je telefoon (mits in bluetooth range).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Niet om het een of ander, maar als je denkt dat een kilo (dat weegt een Abus vouwslot) uitmaakt voor je fietsprestaties moet je ook geen stukje taart eten en twee glazen drinken natuurlijk. Voor 99.99 procent van de Nederlandse wielrenners (relatief groot en zwaar) maakt een kilo meer of minder meenemen echt niets uit.

* pagani moet altijd wel een beetje lachen om wielrenners met een pondje meer op ultralichtgewicht fietsen van 10k euro, want lichter

[ Voor 24% gewijzigd door pagani op 06-05-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 10:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik weet niet hoe makkelijk het gaat maar vroeguh haalden we gewoon het voorwiel er uit :) Maar ja, frame is dan wel makkelijk mee te nemen vooral omdat die dingen weinig wegen.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16
Ik heb zo'n BBB variant. Gaat prima. Je moet hem wel ergens wegstoppen, maar dat gaat prima. Niet geschikt om fietsen lang uit het zicht te laten, wel handig in het voorkomen van de gelegenheidsdief die snel even je mooie carbonnen racert meepakt.

Andere oplossingen zijn altijd zwaarder en overkill imho: je moet gewoon niet te lang op het terras zitten :-)

Vraag me wel af wat je allemaal meeneemt dan. Als ik mijn eigen bepakking bekijk:
- zadeltasje : binnenband, co2 patroon, bandenlichters, sleutels (dan zit ie ook wel echt vol)
- linkerzak : telefoon
- midden : repen, gels (indien nodig)
- rechts : multitool, soms slot (meestal stop ik niet)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 13:37

Shunt

Boe

Casablanca schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:14:
Ik zie dat ik niet de enige ben die hier mee te maken heeft. Ik ben denk ik een beetje een lazy fietser ben(ondanks de vele kilometers). Ik wil gewoon op de racefiets/mtb stappen zonder maar iets mee te hoeven nemen. En m'n zadeltasje zit ook al propvol met band reparatie dingen. @Helixes die variant heeft mij al een keer opgebroken;), zo deed ik het vroege ook. Gewicht is toch ook wel een dingetje tijdens het fietsen, vooral met die hoogtemeters (en nee niet in NL)

Trouwens voor de grap van verzekeren kun je ook een topic mee vullen. Verzekering is relatief duur, de art certificeren is maar geldig voor 3 jaar (goed opletten wanneer het art certificaat is verleend). Om verzekerd te zijn moet je elke 3 jaar een nieuw slot kopen....... en dan zijn er nog de kleine lettertjes....

Bedankt voor de product voorstellen! Ik denk dat ik zelf eens ga klussen aan een oplossing. Moet toch iets slims te verzinnen zijn wat het beste van de huidige producten combineert.

Cappocinolock is wel een leuke oplossing!
Die safeman en BBB zijn wel heel erg dun IMO.
AXA; is je fiets nog steeds onder de arm mee te nemen.
Vouwslot, behoorlijk zwaar.
Gewicht van een slot is een issue maar wel lekker een drankje of wellicht een bitterballetje onderweg nemen met het fietsen? Heb die obsessie met gewicht nooit gesnapt, een kerel van 90kg op een fiets van een paar gram gemaakt van carbon die met een bitterbal in zijn hand klaagt dat een bel en lampjes echt niet kunnen want gewicht. 8)7

Maar even serieus hoe graag wil je dat de fiets veilig is. Als je echt gewicht neutraal wilt blijven val je een kg af en dan heb je ook nergens last van.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
als je (bijna) nooit alleen fietst: dat tasje thuislaten en een klein slotje meenemen.
pak je gewoon iemand anders z'n tasje als je toch onverhoopt lek rijdt.

als je (bijna) nooit alleen fietst: fietsen aan elkaar met iemand anders z'n slot.

tiewrap met sleuteltje voor het ontmoedigen van 'vlot' meenemen (als ze knippen zijn ze wel zo weg)
-pak dan de oranje variant, dan zie je 'm zelf ook nog zitten als je hem dreigt te vergeten...-

[ Voor 10% gewijzigd door dyrc op 06-05-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:20
Had vroeger zo'n kabelslot die je met een houder aan je zadelpen kon hangen.
Krijg je zo iets:
Afbeeldingslocatie: https://hollandbikeshop.com/img/prod/axa-kabelslot-rigid-o8mm-150cm-met-frame-houder-8713249231624-3-l.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door jip_86 op 06-05-2021 16:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:16
pagani schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:43:
Niet om het een of ander, maar als je denkt dat een kilo (dat weegt een Abus vouwslot) uitmaakt voor je fietsprestaties moet je ook geen stukje taart eten en twee glazen drinken natuurlijk. Voor 99.99 procent van de Nederlandse wielrenners (relatief groot en zwaar) maakt een kilo meer of minder meenemen echt niets uit.

* pagani moet altijd wel een beetje lachen om wielrenners met een pondje meer op ultralichtgewicht fietsen van 10k euro, want lichter
Tsja, de één koopt een dure fancy overkill computer en de ander een dure fancy overkill racefiets. Sommigen doen het allebei. Gewoon omdat hij/zij/x dat leuk/mooi vindt. Moet je diegene dan meteen uitlachen?

Fancy fiets, daar komen ook fancy accessoires bij. Net als bij een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Waarin fiets je? Fietskleding/koersbroek? Als ik met normale kleding fiets steek ik vaak een mini u-lock (Kryptonite Evolution Mini meen ik) tussen m’n broek en riem bij kontzak. Merk je niet tijdens het fietsen, maar misschien is dit sowieso geen optie voor je. Voor fietsen met koersbroek heb ik ook nog geen goede oplossing gevonden.

Kan je sowieso aanraden op YouTube bij Lockpicking Lawyer te kijken. Hij test allerlei sloten. Krijg je meteen een inkijkje hoeveel moeite het kost om een slot te openen :P

Heb zelf sinds gisteren een AirTag voor een van m’n fietsen gekocht. Kijken of het bevalt!

[ Voor 16% gewijzigd door sOid op 06-05-2021 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 13:25

d-Frag

74% completed

Mr. Stom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:00:

Fancy fiets, daar komen ook fancy accessoires bij. Net als bij een computer.
Het is dus eigenlijk een vanity probleem :+

Kost 3x nix bij de AC-Tion en past onder elk zadel..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UWOHCixlRmrv2r6BEq6OXgTwFNg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RyBuyKwXd0nZ4JlHIusIJTNR.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door d-Frag op 06-05-2021 21:01 ]

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 00:10
Geen verzekeraar die dat goed keurt (want geen art certificaat van), maar er zijn ook kleine - die wel goedgekeurd zijn - beschikbaar (als je schijfremmen hebt).

Een beugelslot is ook een optie, maar ik zou sowieso voor een art4 slot gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Comp User op 06-05-2021 21:58 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zo’n safelock is prima voor je koffiestop. Als je dat met je maatjes doet en die hebben ook allemaal zo’n soort slotje, rijg je die fietsen aan elkaar.

Beste tip daarnaast is zicht op je spullen houden.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
Comp User schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:51:
Geen verzekeraar die dat goed keurt (want geen art certificaat van), maar er zijn ook kleine - die wel goedgekeurd zijn - beschikbaar (als je schijfremmen hebt).

Een beugelslot is ook een optie, maar ik zou sowieso voor een art4 slot gaan.
Is je fiets verzekerd met een schijfremslot zonder kabel/ketting????
Hij rolt dan niet zo makkelijk maar je kunt hem nog steeds zo meenemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Casablanca schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Is je fiets verzekerd met een schijfremslot zonder kabel/ketting????
Hij rolt dan niet zo makkelijk maar je kunt hem nog steeds zo meenemen...
Met alleen een beugelslot ben je ook verzekerd, dus als het slot goedgekeurd is zou ik niet weten waarom niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
pagani schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:43:

Mensen uitlachen omdat ze geld in hun hobby steken... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

42erik schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:40:
[...]

Mensen uitlachen omdat ze geld in hun hobby steken... :F
Ho ho ho wielrenners uitlachen dat is wat anders he :>
Maar zonder grappen iedereen staat vrij om te giechelen omdat er iemand op een fiets van 10k zit die helemaal gebouwd is om zo lichtgewicht mogelijk te zijn terwijl hij zelf op het terrasje van een Bossche bol met een capefratelato zit te genieten.

Dat is het zelfde dat iedereen helemaal vrij is te gniffelen om een persoon die een 32 core threadripper met 512gb geheugen en twee RTX Titans gebruikt om alleen e-mailtjes te tikken en tiktok video's te kijken.

Het is grappig omdat je EXACT het zelfde kan bereiken met een tablet die even veel kost als het keyboard waarop hij waarschijnlijk typt.

Om mijn post nog een mooi extra satire puntje mee te geven :
https://speld.nl/2018/08/...-200-gram-lichtere-fiets/

[ Voor 9% gewijzigd door Shunt op 07-05-2021 14:53 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Shunt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Maar zonder grappen iedereen staat vrij om te giechelen omdat er iemand op een fiets van 10k zit die helemaal gebouwd is om zo lichtgewicht mogelijk te zijn terwijl hij zelf op het terrasje van een Bossche bol met een capefratelato zit te genieten.

Dat is het zelfde dat iedereen helemaal vrij is te gniffelen om een persoon die een 32 core threadripper met 512gb geheugen en twee RTX Titans gebruikt om alleen e-mailtjes te tikken en tiktok video's te kijken.

Het is grappig omdat je EXACT het zelfde kan bereiken met een tablet die even veel kost als het keyboard waarop hij waarschijnlijk typt.
Misschien moet je even opnieuw lezen.

Als je gaat wielrennen wil je gewoon geen tas mee. En een slot aan je frame bevestigen is gewoon heel onhandig en je hebt er weinig plek voor. En hier op tweakers zitten maar weinig (if any) met fietsen van meer dan 5k volgens mij.

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 07-05-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik had vroeger zo'n los slot met alarm waarmee je een laptop kan vastzetten, die ook afgaat bij beweging en doorknippen.

Had een maat van me een keer geleend toen hij een paar weken door Italie ging fietsen :)

Werkte op een 9V batterij en was best stevig.
(zoiets: https://www.bol.com/nl/p/...r-kabel/9200000065248278/ of https://www.amazon.nl/Lin...-motorfiets/dp/B07V362HCS , maar dan niet een neppe ali versie :) )

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2021 14:58 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:53:
[...]

Misschien moet je even opnieuw lezen.

Als je gaat wielrennen wil je gewoon geen tas mee. En een slot aan je frame bevestigen is gewoon heel onhandig en je hebt er weinig plek voor. En hier op tweakers zitten maar weinig (if any) met fietsen van meer dan 5k volgens mij.
Ik snap oprecht niet waarom een slot aan een frame verbinden lastig zou zijn er zijn letterlijk tientallen plekken op iedere fiets om zo'n ding te plaatsen. Nu ga ik mij voor geen goud op zo'n onding rond rijden geef mij maar een MTB maar ik heb nog nooit een fiets gezien onderweg of voor mijn auto met 20kmh op een stuk waar je 90 mag waar geen plek is voor een slotje.

Ik kan prima lezen er zijn meer dan genoeg oplossingen aan gedragen die exact doen wat het moet doen een slot op je fiets plaatsen zonder enige vorm van gaatjes. Maar die vallen allemaal af want te zwaar. Dan is mijn punt nog steeds erg valide volgens mij. :>

Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
oke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn reactie was ook niet bedoeld als "belachelijk dat iemand met een wat mindere conditie of figuur gaat voor een mooie fiets", maar inderdaad in de lijn met Shunt. Ik kan prima begrijpen dat iemand gaat voor een fiets van 5k+ vanwege de mooi, maar zal nooit begrijpen waarom iemand véél éxtra geld zou uitgeven voor een gewichtsbesparing van grammen die verder geen meetbaar voordeel of optisch mooier uiterlijk oplevert. Als je nou consequent op de baan binnen milliseconden van het ronderecord rondjes knalt snap ik het, maar voor een persoon met een gemiddelde conditie op straat niet. Een beetje hetzelfde als je benen scheren voor de aerodynamica zeg maar ;) De normale sterveling merkt dat verschil écht niet, hooguit als placebo.

En zoals Shunt ook zegt, zo'n vouwslotje kan prima op het frame (onder de zadelpen bijvoorbeeld, daar zitten geen armen/benen), het niet willen klinkt dan meer als een optische keuze dan "te zwaar"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Shunt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:52:
[...]

Om mijn post nog een mooi extra satire puntje mee te geven :
https://speld.nl/2018/08/...-200-gram-lichtere-fiets/
Of je laat mensen gewoon in hun waarde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

42erik schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Of je laat mensen gewoon in hun waarde
Ik geloof niet dat iemand hier voor iemand zijn neus gaat staan en die persoon belachelijk maakt toch?
Maar dit begint weer een tweakers topic te worden zo, een opmerking die erg duidelijk niet zo bedoeld is gaat nu volledig uit zijn verband getrokken worden. _/-\o_

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
Ieder gewoon zijn eigen ding, de een wil dit de ander dat. Geen probleem.

Maar dit topic heeft al aardig wat product voorstellen opgeleverd! Helemaal top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:11

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als je tevreden bent met minimale bescherming, dan zou je wat tie-wraps mee kunnen nemen. Een beetje fietsendief heeft daar natuurlijk geen enkele moeite mee, maar wellicht is het genoeg om te zorgen dat ze een andere fiets pakken. Bij vertrek leen je een schaar of mes van de uitbater van het terras om je fiets weer te bevrijden.
Industriele kwaliteit tiewraps kosten een paar cent en zijn sterk genoeg dat je ze niet op spierkracht opentrekt zonder hulpmiddelen in te zetten en ze wegen minder dan ieder slot en zijn klein genoeg dat ze in ieder tasje passen. Desnoods tape je ze tegen het frame aan voor transport.

Het is wel een wegwerpoplossing die niet heel milieuvriendelijk is.
Aub niet je doorgeknipte tiewraps op straat achterlaten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 09-05-2021 13:25 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Helixes schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:44:

Ik heb me laten vertellen dat dit verboden is. Je brengt de dief en andere verkeersdeelnemers in gevaar en dat weegt niet op tegen jouw belang om je spullen te beschermen. (Dit werd mij verteld toen ik ooit mijn fiets met gebroken voorvork onafgesloten in het fietsenrek zette met de woorden "als iemand deze fiets wil stelen dan wens ik hem veel beterschap").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:28:
Ik heb me laten vertellen dat dit verboden is. Je brengt de dief en andere verkeersdeelnemers in gevaar en dat weegt niet op tegen jouw belang om je spullen te beschermen. (Dit werd mij verteld toen ik ooit mijn fiets met gebroken voorvork onafgesloten in het fietsenrek zette met de woorden "als iemand deze fiets wil stelen dan wens ik hem veel beterschap").
Als iemand dat heeft, heb ik daar wel graag een stukje jurisprudentie bij.

Wanneer iemand een object ontvreemd, die veel gelijkenissen vertoont met een fiets, dan is het wellicht naïef te vermoeden dat het ook daadwerkelijk om een fiets gaat - en dat men er vanuit mag gaan dat deze dezelfde kwaliteiten bezit als een fiets.

Sowieso lijkt mij het doel dat wanneer de fiets wordt opgetild, deze in drie delen uiteen valt. Waneer de dief op de fiets springt zal de achterband in de achtervork vastlopen door de torsie. Ik zie de risico's ook nog niet direct trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 15:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CAPSLOCK2000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Mag je dan ook geen glasscherven op je muurtje metselen of prikkeldraad aan de binnenkant van je schutting hangen om te voorkomen dat mensen binnendringen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:14
Maasluip schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:25:
[...]

Mag je dan ook geen glasscherven op je muurtje metselen of prikkeldraad aan de binnenkant van je schutting hangen om te voorkomen dat mensen binnendringen?
Zolang het maar duidelijk zichtbaar is, zal dat juridisch niet snel problemen opleveren. Alles wat niet (goed) zichtbaar is, kan tot problemen leiden. Het is lastig om zeker voor het strafrecht duidelijke grenzen aan te geven, want rechtspraak over geautomatiseerde/geanticipeerde (zelf)verdediging is schaars en wat er aan rechtspraak over is is inmiddels antiek. Civiel recht waag ik me niet aan ;)

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik ben geen jurist dus vraag me niet om details, maar zoals ik het begrijp mag je andere mensen niet nodeloos in gevaar brengen, ook niet als het criminelen zijn.

Het belang van mij om mijn fiets te "verdedigen" weegt niet op tegen het belang van een fietsendief om z'n nek niet te breken. Als ik mijn fiets onafgesloten laat staan zou je dat zelfs als een soort uitlokking kunnen zien. Natuurlijk mag je zo'n fiets niet stelen, maar als je een onafgesloten fiets op het station zet dan mag je er van uit gaan dat iemand er mee van door gaat en vervolgens verongelukt. Aangezien er geen goede reden is om een defecte fiets onafgesloten te parkeren in een publieke fietsenstalling zou je zelfs kunnen concluderen dat het doel dus is om een ongeluk te veroorzaken.

Het gaat natuurlijk allemaal om belangen en doelen. Als een inbreker door z'n rug gaat als hij een brandkast probeert op te tillen dan ligt dat anders en wanneer je een landmijn onder de brandkast legt dan ligt het ook weer anders.

Nogmaals, ik ben geen jurist, pin me niet vast op dit verhaal en zoek zelf een advocaat als je denkt dat je iets kan met deze informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
Ik heb een idee voor een product oplossing, maar daarvoor moet ik eerst de klantbehoefte beter analyseren.
Hiervoor heb ik een survey gestart om de behoefte van de sportieve fietser t.a.v. fietssloten nader te onderzoeken. Mochten jullie willen participeren kan dat via de onderstaande link (24 vragen, veelal meerkeuze):

*knip*
Dat is niet toegestaan. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 14-05-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casablanca
Casablanca schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:34:
Ik heb een idee voor een product oplossing, maar daarvoor moet ik eerst de klantbehoefte beter analyseren.
Hiervoor heb ik een survey gestart om de behoefte van de sportieve fietser t.a.v. fietssloten nader te onderzoeken. Mochten jullie willen participeren kan dat via de onderstaande link (24 vragen, veelal meerkeuze):

[mbr]*knip*
Dat is niet toegestaan. Zie Het algemeen beleid #verbodenspam [/mbr]
dat was ik even vergeten.....
Pagina: 1