Welke docking?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kzmi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-05 15:05
Hallo,

Ik heb een HP Laptop met USB C, maar zonder Thunderbolt.
Ik zou graag 2 schermen aansluiten op deze laptop, daarvoor heb ik de USB C Mini Docking, maar spijtig genoeg werkt die enkel op Thunderbolt.

Ik ben dus op zoek naar een andere docking die USB C gebruikt zonder Thunderbolt of gewoon de oude USB 3.

Vanwege mijn vorige miskoop had ik graag wat advies gehad ivm welke docking ik best aanschaf, of is een docking eigenlijk nodig? Kan ik niet gewoon een HDMI splitter gebruiken die mijn HDMI poort in mijn laptop in 2 HDMI poort opdeelt? (Let wel, ik wil mijn beeld extenden en niet dupliceren) Op Google vind ik hierover tegenstrijdige antwoorden.

Zou deze bijvoorbeeld werken? Er staat niets bij over dupliceren of extenden.
https://www.bol.com/nl/p/...-4k-vga-1080p-space-grey/

Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Kzmi op 05-05-2021 21:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je je beeld niet wilt dupliceren dan ga je met een HDMI splitter niet verder komen.
Je zou kunnen kijken naar iets als een Matrox Dualhead2Go. Geen idee of die nog een beetje gangbaar te vinden zijn, maar dat zou een mogelijke oplossing zijn.

Andere optie is je monitoren via USB3.0 aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:56
Welke laptop, welke schermen?

Qua laptop zou het kunnen zijn dat er ondersteuning is voor USB-C Alternate Mode, dan kan de USB-poort een Displayport-signaal uitsturen.

Qua monitor is het noodzakelijk om te weten wat de aansluitingen zijn, wat de resoluties zijn en of je ze al gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kzmi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-05 15:05
White Feather schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:54:
Welke laptop, welke schermen?

Qua laptop zou het kunnen zijn dat er ondersteuning is voor USB-C Alternate Mode, dan kan de USB-poort een Displayport-signaal uitsturen.

Qua monitor is het noodzakelijk om te weten wat de aansluitingen zijn, wat de resoluties zijn en of je ze al gekocht hebt.
De docking heeft geen displayport, enkel HDMI en VGA, het is een HP USB C Minidock HSA Q001PR
Laptop is een HP Pavilion 15-cs3041nb.
Het ene scherm is een Philips 322E1C - Full HD Curved VA Monitor - 32 inch, het andere is een Philips 271V8L - Full HD Monitor - 27 inch.

Beide schermen heb ik al in mijn bezit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:14
Kzmi schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:57:
Laptop is een HP Pavilion 15-cs3041nb.
Deze kan geen video via z'n USB-C poort (DP Alt Mode) uitsturen, een normaal USB-C dock gaat dus niet werken:
1 USB 3.1 Gen 1 Type-C™ (dataoverdracht, gesignaleerde snelheid van 5 Gbit/s)
2 USB 3.1 Gen 1 Type-A (alleen dataoverdracht)
1 AC smart-pincode;
1 HDMI 1.4b
1 hoofdtelefoon/microfoon combo;
1 RJ-45
Als je een dock wilt gebruiken zul je er één moeten hebben met een DisplayLink chipset, deze werken ook op 'normale' USB poorten (met alleen dataoverdracht).