|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Maar dat had je zelf vast ook wel bedacht. Waar twijfel je over, welke vragen heb je?
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
wat niet past, wordt gelast!
Kan ik met de beide codes zelf het kenteken op mijn naam zetten?
Ik weet niet of ik mijn vaders DigId kan vinden. Mijn moeder is absoluut digibeet dus kan me daar niet in helpen.
[ Voor 27% gewijzigd door evilution op 05-05-2021 21:10 ]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
[edit:] met de beide codes kan je de auto op naam zetten ja.
[ Voor 13% gewijzigd door AlexanderB op 05-05-2021 21:12 ]
Is er bloedspoed bij? Neem dan eerst even rust. Je stelt nu vragen die je met een simpele zoekopdracht zelf kunt vinden.evilution schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:09:
Heb even niet aan de voor de hand liggende opties gedacht, beetje rollercoaster nu.
Ik weet niet of ik mijn vaders DigId kan vinden. Mijn moeder is absoluut digibeet dus kan me daar niet in helpen.
Waarom zou je dat willen? Zodat je geen auto van de eerste eigenaar meer kunt verkopen maar een auto van de tweede eigenaar? Vervolgens heb je de schijn tegen als je een auto probeert te verkopen die je pas enkele dagen op naam hebt staan...evilution schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:09:
Ik durf niet te zeggen of het nadelen heeft om die auto nog even op naam van je vader te laten staan maar ik zou even geen overhaaste dingen doen.
Als je er tijd en moeite in wilt steken, gewoon op Marktplaats e.d. zetten inderdaad.
Als je er minder tijd mee kwijt wilt zijn en je vader had een vast adres voor onderhoud enzo, zou je daar eens kunnen informeren. Misschien willen ze hem inkopen of in opdracht te koop aanbieden.
[ Voor 17% gewijzigd door Xander op 05-05-2021 21:17 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Het gaat niet om erven.Xander schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:12:
edit:Je hebt 5 weken de tijd om een koper te vinden: https://www.rdw.nl/partic...lijden/een-voertuig-erven
Moet je daar echt een rijbewijs voor hebben?bouwfraude schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:32:
Als je moeder nog wel een rijbewijs heeft kan ze de auto op haar naam zetten en de verzekering overnemen als de verkoop niet binnen 5 weken lukt.
Betere link dan: https://www.rdw.nl/partic...en-na-overlijden-eigenaar
Maarehm, iemand moet nu toch de eigenaar van die auto zijn? Dat zal de moeder zijn. Die kan hem op haar naam zetten, of direct op de naam van een koper. En daar heb je moeder niet eens voor nodig als je de tenaamstellingscode hebt.
[ Voor 29% gewijzigd door Xander op 05-05-2021 21:41 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ik weet je situatie niet, maar de auto is uiteindelijk maar materiaal. Laat je er niet door stressen. Kan misschien later ook nog even als je bent bij gekomen.
Soms ook even beter om even naar een garage te gaan en zonder al te veel gedoe te worden ontlast (lees: wat makkelijker verkopen). Geeft je ook wat meer rust.
Als het goed is dan heb je van RDW al een brief gekregen met wat je moet doen.
Beste is om binnen 5 weken na overlijden de auto inderdaad op je eigen naam te zetten, maar dan moet je ook de belastingen en verzekering betalen. Nu zal dat bij omschreven auto niet veel zijn, maar het is wel extra werk. Info hier: https://www.rdw.nl/partic...en-na-overlijden-eigenaar
Wanneer je de auto op eigen terrein kan zetten (garage/oprit) kan je hem ook (online) schorsen, dan hoef je geen belastingen en verzekering te betalen, maar dan moet hij ook eerst op je eigen naam staan. Info hier: https://www.rdw.nl/partic...orsen/schorsing-aanvragen
Let op dat een proefrit voor een particulier dan ook lastig/onmogelijk wordt.
Over het verkopen: Hoe veel werk wil je er aan besteden en hoe belangrijk is het geld je?
Beste prijs krijg je waarschijnlijk toch via Marktplaats want dan kan je particulier verkopen, maar let er op dat er ook veel autobedrijven contact opnemen en zich niet altijd direct zo voorstellen.
Aan een bedrijf verkopen via Marktplaats heb ik zelf wel de beste ervaringen mee overigens. Je kan een prijs overleggen, auto wordt bij ophalen meteen gevrijwaard (hoeft niet zelf met iemand naar een postkantoor) en kleine kans dat iemand nog terugkomt met verborgen gebreken.
Maar je hebt er waarschijnlijk altijd werk aan, semi brutaal afdingen, veel kijkers eventueel, weet niet of je daar nu zin in hebt. Je kan geluk hebben en meteen een opkoper vinden die een goede prijs geeft.
Dat laatste had ik zelf met mijn vorige auto, maar dat was een zeer gewilde kleine jonge auto (2,5 jaar oude A segmenter die letterlijk binnen 20 minuten na plaatsen advertentie telefonisch verkocht was en het geld al van binnen was binnen die 20 minuten). Maar ik heb met een andere auto van de leeftijd die jij noemt ook wel eens pas na 2 maanden en 6 kijkers een redelijk bod gehad. Dus het kan echt alle kanten op.
Vragen of de vaste garage van je vader interesse heeft zoals @Xander zegt is ook een goede optie. Die kennen de auto en ook de situatie.
Sites als ikwilvanmijnautoaf hoeven niet slecht te zijn, maar reken op een lagere prijs, wel minder ellende meestal.
In beide gevallen, kijk eerst op de ANWB koerslijst https://www.anwb.nl/auto/koerslijst Die geeft een (zeer) goede indicatie van wat de auto opbrengt bij bovengenoemde verkoop situaties.
Reken dan op nog ene paar honderd Euro minder om niet teleurgesteld te zijn (meer is altijd meegenomen).
Ook denk ik wel dat de situatie uitleggen helpt, sowieso om de reden van verkoop te noemen. Overlijden is een goede reden om een goede auto te verkopen, dus waarschijnlijk minder kans op bezuiniging in onderhoud omdat je de auto toch wilde verkopen. En met wat geluk kan je op wat sympathie rekenen van de koper die je niet helemaal uitknijpt.
En wellicht vind je in de familie of woonplaats nog via via iemand die interesse heeft zoals een neefje die binnenkort zijn rijbewijs gaat halen, dat is altijd beter.
En tenslotte: Er zijn belangrijkere dingen, er is nog genoeg te regelen, auto is maar bijzaak en hopelijk wat extra geld om alle kosten te drukken.
[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 05-05-2021 21:56 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
sites als ikwil van mijn auto af, geven echt een hele lage marktwaarde terug. reken op 2500/3000 euro voor je focus, afhankelijk van de opties en motorisatie.
Anderzijds, minder geld, maar ook geen gezeur meer, geen kans dat de koper toch even verhaal komt halen omdat de koppeling binnen een week stuk gaat, een krasje ziet, of erachter komt dat als ie harder gaat dan 160km/h de auto gaat trillen
Is het geld nodig, dan is wat meer moeite het zeker waard. Wil je er geen gezeur van, is het geld leuk maar geen noodzaak, lekker via zo'n site, keuze ophalen alleen aanvinken en klaar, ben je er volgende week vanaf.
I have the body of a god, shame it's a buddha......
Hoe netjes een auto ook is je zal nooit meer dan een algemene waarde voor krijgen.
Ik zie dat ze een beetje rondom de 5K worden verkocht.
Via een dealer zal je er misschien 3 voor krijgen en als je een goed heb 3.5?
Johann Sebastian Bach
Tip: Zeg na het 1e bod: "Ik had toch iets meer verwacht". Dan krijg je een hoger bod (proberen waard
Ik kan me voorstellen dat je nu geen zin hebt om een aantal proefritten te laten maken en met de auto te zeulen. Bedenk je wat is het geld je waard en wat is de rust je momenteel waard.
Overigens heeft de auto wat schade, wat diepe krassen, dader onbekend. De auto is all-risk verzekerd dus ik neem aan dat deze schade nog gewoon geclaimd kan worden?
Ik denk dat je je rijk rekent, betere optie is de prijs van zelfde modellen checken op verkoopsites om eenrichtprijs te krijgen. Schade, prijs lager. Wat kan helpen is de auto goed te laten poetsen (plm 200).evilution schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:02:
Ik heb de dealer gebeld en ik kan een keer langskomen. Volgens de ANWB koerslijst zou de auto bij inruil 4950 opleveren en ik wil 4750 accepteren.
Overigens heeft de auto wat schade, wat diepe krassen, dader onbekend. De auto is all-risk verzekerd dus ik neem aan dat deze schade nog gewoon geclaimd kan worden?
Schade kan op de allrisk geclaimed worden aar dat moet je wel zelf doen, de koper kan dat niet. Wel even bellen met de verzekering of dit kan door erven van verzekerde.
Op marktplaats en autoscout gaan ze voor minimaal 5400 weg. Particulier denk ik 5250 te kunnen krijgen maar heb geen zin in dat gezeik. Kilometerstand is zelfs nog lager dan ik dacht: 80500.hajee999 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Ik denk dat je je rijk rekent, betere optie is de prijs van zelfde modellen checken op verkoopsites om eenrichtprijs te krijgen. Schade, prijs lager. Wat kan helpen is de auto goed te laten poetsen (plm 200).
Schade kan op de allrisk geclaimed worden aar dat moet je wel zelf doen, de koper kan dat niet. Wel even bellen met de verzekering of dit kan door erven van verzekerde.
En herstel schade, kan misschien voor minder dan eigen risico van 500.
Die dealer/autobedrijf krijgt dagelijks auto's met schades en heeft mensen in dienst om dat te verhelpen en goede relaties met herstelbedrijven.
Verzekeringswerk is altijd duurder. Sowieso is All Risk op zo'n auto denk ik al overdreven, maar op naam van overledene nu nog claimen denk ik niet eens dat mogelijk is, dus dan kost jou je bonus malus en dat heeft nog jaren invloed.
Als je nu uit gaat van 4750, reken op een bod van 4000 max (alles meer is meegenomen), maar zeer waarschijnlijk goedkoper dan nu nog schades gaan herstellen.
Als je ze op autoscout voor 5500 ziet, dan lijkt me met 4000 inkoop, 1500 marge voor de garage redelijk (een beurt, apk, poetsen, kleine schades wegwerken en wellicht nog 3 maanden garantie er op).
Natuurlijk lastig in te schatten zonder de auto te kennen, maar reken jezelf niet rijk zoals eerder gezegd.
Lokale garage. Altijd mogelijk om te informeren. Verwacht niet de hoofdprijs maar een redelijk bod daar men weet hoe de auto onderhouden is en er alleen schade herstel is.
Marktplaats en Autoscout. Je kan het proberen maar als men langs komt en de schade ziet gaat de prijs die men wil betalen snel naar beneden. Of je krijgt geklaag dat er problemen niet gemeld zijn.
ANWB en Ik wil van mijn auto af. Met goede foto's en een nette onderhoudsgeschiedenis kan je voor een courante auto in de buurt van de garage uitkomen. Je loopt alleen het risico op tussenpersonen die goedkoop willen repareren en zelf nog winst willen pakken.
Gezien de leeftijd en markwaarde auto maak je denk ik de beste kans bij de lokale garage voor een redelijk bod.
Met de schade en de radio fixen ben je zo 700-800 verder en het is maar de vraag of dat zich terugbetaald zonder particulier te verkopen met al het gezeur aan de deur.
De rest van het gezin is het er ook mee eens en de opbrengst wordt door de dealer netjes aan Moeders bankrekening overgemaakt.
Trieste dag. Had ooit gedacht dat hij die auto moest verkopen omdat hij te oud zou worden om te rijden, niet dat ik hem moest verkopen omdat hij er plotseling niet meer is...
Positieve noot: wel al weer één ding minder te doen, afscheid nemen van materiële dingen helpt ook bij het verwerken.