Windows 10 via hotspot op iphone: verbinding valt vaak weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Hallo,

Ik gebruik op een camping waar ik geen vast wifi heb mijn Iphone 8 met de laatste ios als hotspot. Hier zijn zowel mijn Ipad als Laptop met windows 10 aan verbonden.
Echter op de laptop wordt de verbinding vaak verbroken na enige minuten van inactiviteit. De wifinaam van de hotspot is dan ook niet meer te zien bij de draadloze netwerken.

Het enige wat dan helpt is: wifi uitzetten in ios, hotspot daar uitzetten. Dan hotspot weer aanzetten in ios (wifi wordt dan ook weer geactiveerd). Pas dan verschijnt hij weer in windows 10 en kan ik weer verbinden. Als ik gewoon actief blijft op de windows laptop dan wordt de verbinding niet verbroken.

Het energiebeheer bij de wifi adapter staat goed: dus niet dat de verbinding verbroken mag worden bij inactiviteit. Waar kan dit aan liggen ? Op de ipad heb ik dit probleem niet, die blijft verbonden na inactiviteit, dus ik vermoed dat het een Windows probleem is maar waar precies moet ik het zoeken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 05-06 23:38
Hier heb ik hetzelfde probleem. Als de iPhone even geen activiteit ziet via de hotspot gaat deze uit. Op andere Apple devices lijkt hij ook weer automatisch aan te gaan als je opnieuw iets wil openen, maar via windows werkt dat (in elk geval bij mij) niet.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 17:34
Je zou ‘m met een kabel kunnen aansluiten, als je iTunes hebt fungeert de usb kabel als verbinding.

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiburg
Klopt, ik had er met de ipad ook last van dat hij de verbinding stopte via de iphone hotspot, ik heb de ipad op automatisch verbinden gezet. Echter als de hotspot nu ook weer een tijdje niet gebruikt wordt, verliest de ipad ook de verbinding.
Hotspot uit- en weer aanzetten op de iphone helpt niet, je moet eerst hotspot uitzetten, dan wifi en daarna pas hotspot weer aanzetten. Heel irritant ! Het lijkt een ios probleem of bug.

Op de windows laptop heb ik ook nog geen oplossing gevonden, ik ga die iTunes tip proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiburg
Runescom schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:24:
Je zou ‘m met een kabel kunnen aansluiten, als je iTunes hebt fungeert de usb kabel als verbinding.
Dank, ik heb het zo aangesloten en dat werkt prima ! Windows 10 blijft verbonden via een usb kabel aan de iphone, hij ziet hem als een soort ethernet aansluiting onder windows. Dat probleem is dus opgelost.

Het is kennelijk een bug onder ios want ook op de ipad verliest ie de verbinding bij inactiviteit, de hotspot lijkt te worden uitgeschakeld op de iphone na x minuten inactiviteit, terwijl de hotspot nog aan staat bij de instellingen op de iphone. Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31
Ik heb hier met mijn Iphone XS ook heel veel last van. Hotspot op de Iphone aan, verbinden met mijn windows 10 laptop en na een minuut of 10 verbreekt de sessie.

Hoop dat dit binnenkort wordt opgelost......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• forclanz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-03 15:56
Deze issue heb ik met mijn windows PC (s) al minimaal 4 jaar!!! Vreselijjk zelfs als ik de hotspot wel gebruik gaat die er standaard uit na een korte tijd. Op alle devices, 2 iPhone's, 2 ipads, verschillende abbonomenten, alle updates gehad, netwerk instellingen hersteld etc etc etc etc etc. Hopeloos, wie heeft de gouden tip.

Ik gebruik de hotspot via Wifi, via kabel is onzonnig, ga niet telkens als ik wil internetten bij klanten met een kabel lopen, BT weinig ervaring mee maar werkt ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:31
Ik ben gisteren toch gaan zoeken op het internet en kwam eigenlijk wel een goede tip tegen die lijkt te werken. Zet in je Iphone het automatische slot uit ( beeldscherm en helderheid -> automatisch slot -> Nooit).

Je kan vervolgens gewoon na het activeren van de hotspot je scherm uitzetten (rechter knop). Ik werk nu al 30 minuten zonder problemen op de hotspot via een Windows 10 laptop en het blijft stabiel.

Niet echt een oplossing die ik graag zie maar werkt als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 21:26
@Aalard99 In opvolging van hem merk ik ook dat als mijn batterij settings on low power mode dat mijn verbinding wel heel vaak en snel verbreekt (gemiddeld 1x per 5 min) en als power settings op normaal staat dan verbreekt hij misschien 1x per uur! (iphone 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forclanz
Aalard99 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:31:
Ik ben gisteren toch gaan zoeken op het internet en kwam eigenlijk wel een goede tip tegen die lijkt te werken. Zet in je Iphone het automatische slot uit ( beeldscherm en helderheid -> automatisch slot -> Nooit).

Je kan vervolgens gewoon na het activeren van de hotspot je scherm uitzetten (rechter knop). Ik werk nu al 30 minuten zonder problemen op de hotspot via een Windows 10 laptop en het blijft stabiel.

Niet echt een oplossing die ik graag zie maar werkt als een tijdelijke oplossing.
Top ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forclanz
BazenKruistocht schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:50:
@Aalard99 In opvolging van hem merk ik ook dat als mijn batterij settings on low power mode dat mijn verbinding wel heel vaak en snel verbreekt (gemiddeld 1x per 5 min) en als power settings op normaal staat dan verbreekt hij misschien 1x per uur! (iphone 8)
Ik ga erop letten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Aalard99 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:31:

Dan moet je niet raar opkijken als je batterijverbruik skyhigh is ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forclanz
Hackus schreef op zondag 27 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Dan moet je niet raar opkijken als je batterijverbruik skyhigh is ;)
"Je kan vervolgens gewoon na het activeren van de hotspot je scherm uitzetten (rechter knop). Ik werk nu al 30 minuten zonder problemen op de hotspot via een Windows 10 laptop en het blijft stabiel."

Dus als je er aan denkt is er niets aan de hand.
Pagina: 1