Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Hopelijk zet ik mijn vraag hier goed neer, vanuit het werk heb ik een bestand verkregen die POI's bevat voor diverse locaties. Nu ben ik al zo ver gekomen dat ik het CSV bestand heb ingeladen via Google Maps. Echter krijg ik niet alles ingeladen.

Mijn vermoeden is dat Maps maar max. 2000 locaties kan verwerken ( Maps geeft ook maar 2000 aan in de legenda ). Helaas kan ik hier niet echt een antwoord op vinden. Het CSV bestand heeft meer dan > 50.000 locaties. Ik heb geprobeerd deze evt. uit te splitsen in de regio waar ik werkzaam ben. Echter is dit gewoon geen doen. Alles staat door elkaar waardoor dus ook kleine dorpjes tussen grote steden staan. En dit nog eens door elkaar van noord tot zuid Nederland.

Aangezien dit allemaal in één regel staat kan ik ook de cellen niet sorteren op postcode, tenminste ik zou niet weten hoe ik dit moet doen. Omdat alles is weggezet in één cel.

Een TomTom zou dit waarschijnlijk wel kunnen verwerken, maar de werkauto is voorzien van Android auto dus hoofdzakelijk navigeer ik gewoon via Google Maps.

Op internet heb ik al gezocht naar evt. een andere navigatie software maar ik kan helaas niks vinden. Ik zie op de telefoon ook niet meer locaties dan op de laptop als ik inlog in Google Maps.

Wellicht iemand tips of ideeën om dit op te lossen ? _/-\o_

Groeten, Gino.

Beste antwoord (via Racer89 op 07-05-2021 06:45)

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat je in My Maps werkt?

De import-functie is inderdaad beperkt tot 2000 rijen (https://support.google.co...%2Cstep-prepare-your-info)
Door een nieuwe laag aan te maken kun je volgens mij weer 2000 rijen toevoegen (ik heb het niet geprobeerd).
Dat betekent dat je minimaal 25 Excel-bestanden moet maken. Dus vooraf even goed bepalen hoe je dit wilt verdelen. (Wellicht zijn Nederlandse postcodes niet evenredig verdeeld, of bevinden zicht in bepaalde postcodes meer POI's dan gemiddeld.)

Als alle data in 1 cel staat kun je deze in Excel bij het tabje "Gegevens > Tekst naar kolommen" omzetten naar cellen. Vergeet niet het juiste scheidingsteken te selecteren, meestal een komma of puntkomma.

Selecteer dan je hele werkblad (ctrl-A) en klik in het tabje "Gegevens" op "Filter".
In de bovenste rij kun je nu een filter instellen. Kies voor "Getalfilter" en "Tussen..."

Ga dan in het tabblad "Start" naar "Zoeken en selecteren" en kies daar "Selecteren speciaal..."
Kies in dit venster voor "Alleen zichtbare cellen" en klik op "OK".

Kopieer (Ctrl-C) deze gegevens, start een nieuwe werkmap (Ctrl-N) en plak (Ctrl-V) daar de gegevens en sla deze uiteraard op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:58

g0tanks

Moderator CSA
Racer89 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:48:
Aangezien dit allemaal in één regel staat kan ik ook de cellen niet sorteren op postcode, tenminste ik zou niet weten hoe ik dit moet doen. Omdat alles is weggezet in één cel.
Een csv kan je met Excel inlezen, sorteren en weer opslaan als csv.

Echter is het mij niet duidelijk wat je doel is. Wat ga je ermee doen als het eenmaal ingelezen is?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@g0tanks Bedankt voor je reactie. Via internet inderdaad uiteindelijk gevonden hoe ik de regel kan sorteren dat ik zo goed als alle postcodes in één rij heb staan. Echter wat mij niet lukt is om ze zodanig te sorteren dat ik alle betreffende postcodes van 1 provincie in de lijst krijg.

Stel bv ik wil postcode 5232 t/m 6893 selecteren, weet jij toevallig hoe ik dan de filter moet instellen zodat hij alleen die postcodes selecteert?

Het doel hiervan is dat ik via Google Maps naar de betreffende POI's kan navigeren vanuit de telefoon. Van de meeste locaties is er wel een adres aanwezig maar geen coördinaten, dit wil nog wel eens afwijken. Sommige locaties hebben gewoon geen adres omdat ze langs een veldweg zijn of ergens in het bos. Dan is navigeren aan de hand van coördinaten sneller en makkelijker.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat je in My Maps werkt?

De import-functie is inderdaad beperkt tot 2000 rijen (https://support.google.co...%2Cstep-prepare-your-info)
Door een nieuwe laag aan te maken kun je volgens mij weer 2000 rijen toevoegen (ik heb het niet geprobeerd).
Dat betekent dat je minimaal 25 Excel-bestanden moet maken. Dus vooraf even goed bepalen hoe je dit wilt verdelen. (Wellicht zijn Nederlandse postcodes niet evenredig verdeeld, of bevinden zicht in bepaalde postcodes meer POI's dan gemiddeld.)

Als alle data in 1 cel staat kun je deze in Excel bij het tabje "Gegevens > Tekst naar kolommen" omzetten naar cellen. Vergeet niet het juiste scheidingsteken te selecteren, meestal een komma of puntkomma.

Selecteer dan je hele werkblad (ctrl-A) en klik in het tabje "Gegevens" op "Filter".
In de bovenste rij kun je nu een filter instellen. Kies voor "Getalfilter" en "Tussen..."

Ga dan in het tabblad "Start" naar "Zoeken en selecteren" en kies daar "Selecteren speciaal..."
Kies in dit venster voor "Alleen zichtbare cellen" en klik op "OK".

Kopieer (Ctrl-C) deze gegevens, start een nieuwe werkmap (Ctrl-N) en plak (Ctrl-V) daar de gegevens en sla deze uiteraard op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Cheesy Het uit filteren op getallen lukte niet, dit kwam omdat de postcode uit 2 letters bestond. Dus filterde hij op tekst. Ik heb de postcode nu verder uitgesplitst naar 1 cel voor postcode cijfers en 1 cel voor postcode letters. Dit d.m.v. sorteren nog één keer op spatie.

Nu kan ik ze wel gelukkig filteren aan de hand postcode. Ik heb nu een bestand gemaakt waar 900 regels in staan en deze pakt Google Maps wel. Moet het bestand alleen hier en daar nog even aanpassen.

Bedankt voor het meedenken 👌