Bose Headphones 700, 1 kant geluid, bekabeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeemen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-11-2023
Goedemiddag,

ik heb de Bose Noise Cancelling Headphones 700, via een kabel aangesloten op mijn audio receiver om tv te luisteren. Nu doet sinds kort het geluid het maar via 1 kant, als ik de kabel uit de receiver er iets uithaal, komt het geluid alleen via de andere kant, dus niet via beide kanten. Als ik muziek luister via mijn iPhone doen we beide kanten het. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:51

FeaR

In GoT we trust

Aangezien de Bose het op je telefoon het wel goed doet neig ik er naar dat de headphone out van de "audio receiver" niet lekker is. Om het zeker te weten zou ik de Bose op nog meer apparatuur checken, dan weet je zeker of het niet aan de Bose ligt. Andere versie van controleren is om een andere hoofdtelefoon op de audio receiver aan te sluiten. Als je dan zeker weet dat het issue in die laatste ligt dan is dat het uitgangspunt voor reparatie/vervanging. Om de Bose nu al aan te wijzen is mij iets te snel.

Edit:
Of luister je via de iPhone draadloos? Dat is dan geen eerlijk vergelijk. Ik kan de TS op meerdere manieren lezen dan wel interpreteren. Ik blijf achter staan wat ik hierboven schreef: er moet meer informatie komen waar het issue precies ligt dan wat er nu aan informatie is.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 05-05-2021 17:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeemen
Dank je wel. Via mijn iPhone is inderdaad draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:36
1) kabel kapot
2) 2,5mm ingang op de headphone kapot
3) x,xmm ingang op je receiver kapot (laat even weten wat je hebt)
4) Eventueel verloop van 3,5mm naar 6,35mm kapot of niet lekker aangesloten

Een van deze vier is het probleem.

de audio ingangen kun je eventueel even uitblazen voor het geval er een stofpropje in zit.

Dat het met BT wél werkt geeft iig aan dat het gelukkig niet je drivers (speakers) zijn in de headphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:51

FeaR

In GoT we trust

jbeemen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:00:
Dank je wel. Via mijn iPhone is inderdaad draadloos.
Dan heb je alleen uitgesloten dat de Bose het an sich doet. Maar niet of de bekabeling/connector in de Bose defect is, de bekabeling/connector in de audio receiver defect is of mogelijk alleen de kabel die je gebruikt. Oftewel meer apparatuur regelen om mee te testen. Nu is hier geen uitspraak over te doen.

Edit:
Eventueel verloopje zoals hierboven aangegeven zou ook nog kunnen inderdaad. Vandaar graag alle apparatuur noemen zodat er een compleet beeld ontstaat. De template die naar voren komt bij het openen van een topic vraagt hier ook naar.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 05-05-2021 18:23 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeemen
Ok, goed punt.

Ik heb een Marantz 1605 en TV is een Sony kd-43xh8599.
Marantz is aangesloten op de Bose 700 dmv een Stereokabel (jack 6.35 mm naar jack 3.5 mm 3 meter) en een
Adapter jack 2.5 mm male - 3.5 mm female.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:36
Heb je toevallig een headphone met 6.35mm jack waarmee je de receiver kan testen?
Ik geef die de laagste kans dat er iets fout zit overigens.

Ik verdenk de kabel of het adaptertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeemen
Ik heb een andere jack 6.35 mm naar jack 3.5 mm en Adapter jack 2.5 mm male - 3.5 mm female getest, probleem blijft. Ook heb ik met een andere kabel de koptelefoon direct aangesloten op mijn TV, dan doen beide kanten het wel. Ik kan er dan volgens mij vanuit gaan dat het aan de Marantz ligt, zal het aan de hardware liggen of kan het ook met de instellingen te maken hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 22:16
Dan zou ik eerst met een andere koptelefoon (het liefst eentje met een gewone 6,3mm stekker) de marantz controleren. De koptelefoon uitgang is in de versterker meestal gewoon aan de luidspreker-uitgangen geschakeld (met een weerstandje er tussen). Als de versterker via de speakers wel gewoon werkt, dan zit het probleem dus in de schakelaar, of de connector. (Als het überhaupt in de versterker zit natuurlijk. Ik verdenk ook nog steeds de serie verloopjes)

[ Voor 74% gewijzigd door blissard op 13-05-2021 15:23 ]

Pagina: 1