Toon posts:

geen signaal op scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casgelderblom
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 30-08 17:18
Mijn vraag:

ik krijg op mijn scherm geen signaal. ik heb alleen maar een hdmi aansluiting op mijn pc zitten dus vandaar gebruik in hdmi naar display. ik heb al 3 verschillende van die kabels geprobeerd maar met alle 3 werkte het niet. maar wat nou het vreemde is is dat mijn tv scherm met hdmi aansluiting wel werkt aan mijn pc (wel met een hdmi naar hdmi kabel.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Intel Core i7-9700K 9th gen

GIGABYTE Z390D

COOLERMASTER Master liquid ML240L V2 RGB

F4-3200C16KB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

ik heb dus al 3 verschillende kabels geprobeert. ik weet dat het scherm werkt want die heb ik aan een andere pc getest die display naar display gebruikt. ik heb mijn ram schoongemaakt en opnieuw geïnstalleerd. ik heb mijn scherm met die zelfde kabel ook aan een ps4 een een switch gedaan maar dat werkte ook niet. :

Beste antwoord (via casgelderblom op 06-05-2021 13:06)

• marwatt
  • Registratie: juli 2018
  • Nu online
Zal dan mogelijk een DP naar HDMI kabel zijn. Is niet in de andere richting te gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: juli 2018
  • Nu online
Zal dan mogelijk een DP naar HDMI kabel zijn. Is niet in de andere richting te gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:38

Tens

functie elders

eerst de vraag welke 'hdmi naar display' kabel/converter gebruik je?
welke monitor?

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casgelderblom
marwatt schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:31:
op de verpakking van de kabel staat dat het hdmi is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casgelderblom
Tens schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:31:
eerst de vraag welke 'hdmi naar display' kabel/converter gebruik je?
welke monitor?
dell p2414h

en het is een logilink kabel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:38

Tens

functie elders

gelukkig verkoopt logilink maar één type kabel.......

Gezondheidsclaim in afwachting van Europese goedkeuring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Kun je eens een duidelijke foto van de verpakking posten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:41
Zowel je moederbord als je monitor heeft een DVI aansluiting. Heb je toevallig geen dvi kabel liggen?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e(USA, 2015) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casgelderblom
ik heb idd even gekeken en het blijkt waar te zijn wat jij zegt, ik kan alleen nergens een hdmi naar dp kabel vinden online. heb je daar eventueel nog een suggestie voor ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casgelderblom
guido66 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:11:
Zowel je moederbord als je monitor heeft een DVI aansluiting. Heb je toevallig geen dvi kabel liggen?
mijn moederbord heeft geen dvi kabel aansluiting, ik denk dat je de verkeerde hebt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casgelderblom
Tens schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:39:
[...]

gelukkig verkoopt logilink maar één type kabel.......
sorry, maar ik heb de verpakking niet meer dus ik weet het niet precies.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• casgelderblom
ik heb nu een tijdje gekeken naar kabels die andersom werken, maar die kan ik niet vinden. ga ik er erg op achteruit als ik een hdmi naar vga of dvi kabel ga gebruiken ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:57
Je kunt gewoon een HDMI naar DVI-D kabel gebruiken, hierbij hoeft er niets geconverteerd te worden (je mist alleen audio) en heb je geen verlies aan kwaliteit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:35
HDMI>DP moet actief en dat is duur.

Zoals hierboven: gebruik een HDMI>DVI-D kabel.

• casgelderblom
thnx voor alle andwoorden, ik was er zelf namelijk niet uit gekomen.

• casgelderblom
moet ik hierbij nog goed kijken naar welke richting in, of hoeft dat niet omdat er niks word omgezet ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:35
casgelderblom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:05:
[...]

moet ik hierbij nog goed kijken naar welke richting in, of hoeft dat niet omdat er niks word omgezet ?
Waarom zou je daar naar kijken? Het is een dure oplossing voor een probleem dat met een kabel veel goedkoper is op te lossen. Alleen geeft DVI-D geen geluid door maar dat ga je toch niet missen bij een monitor zonder speakers.

• casgelderblom
Nielson schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:33:
Je kunt gewoon een HDMI naar DVI-D kabel gebruiken, hierbij hoeft er niets geconverteerd te worden (je mist alleen audio) en heb je geen verlies aan kwaliteit.
wat is dan pricies het verschil tussen deze 2, want ik zie dat de ene minder pinnetjes heeft dan de andere

https://www.alternate.nl/...dapter/html/product/73355

https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1100931

• casgelderblom
Uszka schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:18:
[...]

Waarom zou je daar naar kijken? Het is een dure oplossing voor een probleem dat met een kabel veel goedkoper is op te lossen. Alleen geeft DVI-D geen geluid door maar dat ga je toch niet missen bij een monitor zonder speakers.
ik bedoel met welke richting die in moet, of die van hdmi naar dvi is of anders om, dat heeft niks te maken met die andere kabel, want die hoef ik sowieso niet want die is veel te duur

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:57
casgelderblom schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:21:
wat is dan pricies het verschil tussen deze 2, want ik zie dat de ene minder pinnetjes heeft dan de andere

https://www.alternate.nl/...dapter/html/product/73355
https://www.alternate.nl/...pter/html/product/1100931
Geen verschil, een passieve HDMI naar Dual Link DVI-D kabel bestaat helemaal niet, hoewel er soms wel mee geadverteerd wordt. De DVI connector kan dan wel het voor Dual Link benodigde aantal pinnen hebben maar de connector is nog steeds slechts als Single Link aangesloten. Single Link is trouwens meer dan voldoende voor de FHD resolutie van je monitor.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee