Verwarring rondom het aantal eigenaren - Peugeot 207

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MidgeJim
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-05-2021
Hi allemaal,

Ik heb op dit moment een Peugeot 207 uit 2008 op het oog. Volgens het RDW heeft deze auto 1 particuliere eigenaar gehad, heeft deze 70.000km op de teller staan en zijn de volgende gegevens bekend:

Datum eerste toelating: 14-08-2008
Datum tenaamstelling: 30-05-2015
Datum eerste afgifte Nederland: 14-08-2008

De auto is dus niet geïmporteerd. Maar opvallend is dat er een groot gat aanwezig is tussen de eerste toelating en de eerste tenaamstelling.

Voor de zekerheid heb ik een uitgebreid rapport opgevraagd, en hier gebeurde iets opvallends. Volgens dat rapport is het aantal eigenaren als volgt:

#1: Particulier
Vanaf 14-08-2008
(2478 dagen)

#2: (erkend) bedrijf
Vanaf 28-05-2015
(2 dagen)

#3: (erkend) bedrijf
Vanaf 30-05-2015
(2167 dagen)

Er zouden dus drie eigenaren moeten zijn, in plaats van één. Daarnaast is de eerste tenaamstelling, zoals bij het RDW aangegeven hier dus ook anders.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn? Waarom zou een auto zes jaar lang bij een bedrijf geweest kunnen zijn? En waarom worden deze niet meegenomen bij het RDW?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:14
MidgeJim schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:53:
Hi allemaal,

Ik heb op dit moment een Peugeot 207 uit 2008 op het oog. Volgens het RDW heeft deze auto 1 particuliere eigenaar gehad

....

Er zouden dus drie eigenaren moeten zijn, in plaats van één. Daarnaast is de eerste tenaamstelling, zoals bij het RDW aangegeven hier dus ook anders.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand zou kunnen zijn? Waarom zou een auto zes jaar lang bij een bedrijf geweest kunnen zijn? En waarom worden deze niet meegenomen bij het RDW?

Alvast bedankt voor het meedenken!
1 particuliere eigenaar klopt gewoon.

Kan zo lang bij een bedrijf hebben gestaan omdat het een leenauto was ofzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:29
bij twijfels gewoon een andere auto zoeken. (als deze 7 jaar bij een garage heeft gestaan zal deze echt niet veel gereden hebben (ook dat(lees:stilstaan) is niet goed voor een auto.))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:55:
[...]

1 particuliere eigenaar klopt gewoon.

Kan zo lang bij een bedrijf hebben gestaan omdat het een leenauto was ofzo
Raar wel dat het RDW ook de totale hoeveelheid eigenaren dan op één zet. Zouden er dat dan niet drie moeten zijn?

Ik vermoedde ook al dat het inderdaad een leenauto geweest zou kunnen zijn, maar voor zo lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MidgeJim schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:00:
[...]

Raar wel dat het RDW ook de totale hoeveelheid eigenaren dan op één zet. Zouden er dat dan niet drie moeten zijn?

Ik vermoedde ook al dat het inderdaad een leenauto geweest zou kunnen zijn, maar voor zo lang?
RDW toont particuliere eigenaren omdat IN DE REGEL bedrijven auto's vaak doorschuiven en niet rijden, dus die doen er als eigenaar niet toe

https://ovi.rdw.nl/

wat zegtie daar? Want daar staat bij mijn auto Aantal eigenaren Particulier/Zakelijk

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 05-05-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
Aantal eigenaren privé/zakelijk 1 / 0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RedFox
  • Laatst online: 18:53

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Via https://ovi.rdw.nl/ worden alleen de eigenaren van de afgelopen 9 jaar getoond:
Aantal keren dat het voertuig in de afgelopen 9 jaar geregistreerd is geweest op naam van een Nederlands persoon, bedrijf of instantie. Eerdere registraties worden niet meegeteld.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
RedFox schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:04:
Via https://ovi.rdw.nl/ worden alleen de eigenaren van de afgelopen 9 jaar getoond:

[...]
Wordt dit ook meegenomen in de tenaamstelling? Die staat namelijk ook pas vanaf 2015. Daarbij, dan zouden toch juist de bedrijven als eigenaar opgegeven moeten staan, in plaats van de particulier?

Hoe kunnen deze verschillen in de rapportages ontstaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Datum tenaamstelling: 30-05-2015

[...]

Daarnaast is de eerste tenaamstelling, zoals bij het RDW aangegeven hier dus ook anders.
Dat is niet de eerste tenaamstelling die ovi.rdw.nl toont, maar de laatste / huidige.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

wat staat er bij jou bij dit
Aantal eigenaren privé / zakelijk
als het goed is 1 / 2

[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 05-05-2021 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:23:

[...]

als het goed is 1 / 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:12
Vwe / finnik

Kan je eventueel zien of die voor de lease of iets dergelijks is gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
londemanmp schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:24:
Vwe / finnik

Kan je eventueel zien of die voor de lease of iets dergelijks is gebruikt
Duid je hiermee op de premium rapportage van Finnik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Nee, gewoon kenteken invullen of app downloaden.

Kan je meer zien dan rdw.

O.a. Fleetowner en dat soort dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidgeJim
londemanmp schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:27:
Nee, gewoon kenteken invullen of app downloaden.

Kan je meer zien dan rdw.

O.a. Fleetowner en dat soort dingen
Ik heb het meteen even gedaan maar daar geeft die exact hetzelfde aan als de rapportage die ikzelf al gekocht heb. Hij geeft één eigenaar aan in de afgelopen 9 jaar, maar geeft ook aan dat hij tot 2015 van een particulier is geweest, waarna hij tweemaal naar een bedrijf is gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hst4FXxtAqb2uTP-5zVeU-vdsuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F5I5StvHPUlT1y2V7VI0BUdD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
Bedrijf wordt niet als eigenaar gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
418O2 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:23:

[...]

als het goed is 1 / 2
Zit er wellicht verschil tussen een voertuig wat daadwerkelijk is tenaamgesteld op naam van een garagebedrijf, of een voertuig wat in de handelsvoorraad is opgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Erkend bedrijf betekend dat de auto in de handelsvoorraad staat en dus sinds 2015 NIET meer gereden heeft - immers mag een auto in de handelsvoorraad ENKEL met groene platen de weg op. Daarom heeft deze ook maar 1 eigenaar. Een "handelaar/rdw erkend bedrijf" telt niet als eigenaar.

De auto heeft dus om een of andere reden sinds 2015 stil gestaan. Dat betekend, uitgedroogde banden, rubbers, alle vloeistoffen etc.

Ik zou verder kijken tenzij de auto een gehele renovatie heeft ondergaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 05-05-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:43
Hi allemaal,

Ik heb op dit moment een Peugeot 207 uit 2008 op het oog. Volgens het RDW heeft deze auto 1 particuliere eigenaar gehad, heeft deze 70.000km op de teller staan en zijn de volgende gegevens bekend:
Lijkt erg aantrekkelijk een lage kilometerstand, maar stilstaan of weinig en korte ritjes is vaak niet bevorderlijk voor een auto. Het liefste wil je een auto kopen die zeg tussen de 10 en 15K kilometers per jaar heeft gereden. Dat is vaak de onderhoudsinterval bij de meeste merken. Dan ziet de auto tenminste 1x per jaar de garage en vaak ook veel snelweg. Een auto van 13 jaar oud zou dan tussen de 130K en 195K kilometer moeten hebben gereden.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Ik ken mensen die elk jaar de auto een beurt geven ongeacht hoeveel kilometers gereden, verder staat de auto in de verwarmde garage en wordt enkel voor lange stukken gebruikt.
Zo'n auto zou ik direct kopen.
Maar 70.000 in 13 jaar is +- 5000 per jaar of grote periode stilstand.

Ik weet niet wat je budget is, maar koop een leuke betrouwbare auto met een wat hogere kilometerstand. Niet bang zijn voor hogere kilometerstanden maar eerder voor stilstaan, korte ritjes en onbetrouwbare merken (zoals bijv. peugeot >:) )
Kijk bijv. naar een 107, want dat is gewoon een Toyota (C1 en Aygo en 107 zijn technisch hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:46:
Erkend bedrijf betekend dat de auto in de handelsvoorraad staat en dus sinds 2015 NIET meer gereden heeft - immers mag een auto in de handelsvoorraad ENKEL met groene platen de weg op. Daarom heeft deze ook maar 1 eigenaar. Een "handelaar/rdw erkend bedrijf" telt niet als eigenaar.

De auto heeft dus om een of andere reden sinds 2015 stil gestaan. Dat betekend, uitgedroogde banden, rubbers, alle vloeistoffen etc.

Ik zou verder kijken tenzij de auto een gehele renovatie heeft ondergaan.
Zegt helemaal niks. Tijdje terug viel me op dat ik elke dag dezelfde auto op zelfde plek en tijdstip met groene platen tegenkwam als ik mijn kinderen naar school bracht. En nee, je mag er privé niet mee rijden dan, maar handhaving is dungezaaid tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 21:52
_JGC_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:04:
[...]

Zegt helemaal niks. Tijdje terug viel me op dat ik elke dag dezelfde auto op zelfde plek en tijdstip met groene platen tegenkwam als ik mijn kinderen naar school bracht. En nee, je mag er privé niet mee rijden dan, maar handhaving is dungezaaid tegenwoordig.
Dit dus. Mogelijk gebruikt om tussen locaties zaken te vervoeren of anderszins. Schimmig verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

_JGC_ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:04:
[...]

Tja. Het probleem is ook dat handhaven lastig is. Ik heb ook wel eens een maand met groene platen gereden nadat een auto goed nat was geworden. Met een kort proefritje weet je weinig.

Maar 6 jaar, dan is er iets anders aan de hand.

Auto kan verkocht EN betaald zijn geweest, maar nooit opgehaald. Je bent een hele lange gerechtelijke molen door voordat je die auto weer mag verkopen.

Schimmig hoeft het niet te zijn - kan wel. Daar kan de verkoper inzicht in geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:45
De auto is op kenteken gezet op 14 augustus 2008, een particuliere eigenaar heeft de auto tot 28 mei 2015 gehad. De auto is waarschijnlijk ingeruild op die 28 mei, de garage had geen interesse om de auto zelf door te verkopen dus heeft 'm 2 dagen later naar een andere garage doorverkocht. Dat zal hetzelfde bedrijf zijn waar ie nu ook staat, dus wellicht als leenauto gebruikt geweest? Of verhuur? Vraag het ze eens.
MidgeJim schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:03:
Met zakelijk wordt hier een lease auto bedoeld. Dat ie bij een garage/dealer in de handelsvoorraad heeft gezeten wordt nooit meegenomen in de telling van eigenaren.

[ Voor 33% gewijzigd door FastFred op 05-05-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
FastFred schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:57:
Dat zal hetzelfde bedrijf zijn waar ie nu ook staat, dus wellicht als leenauto gebruikt geweest? Of verhuur?
Maar een auto welke wordt gebruikt als leenauto of voor de verhuur, kan toch niet in de handelsvoorraad zitten? Die moet volgens mij gewoon tenaamgesteld zijn. Je krijgt toch ook geen leenauto of huurauto mee met groene platen?
Met zakelijk wordt hier een lease auto bedoeld. Dat ie bij een garage/dealer in de handelsvoorraad heeft gezeten wordt nooit meegenomen in de telling van eigenaren.
Daarmee worden echt niet alleen lease auto's bedoeld. De auto welke mijn werkgever voor mij heeft aangeschaft staat ook gewoon netjes als:
Aantal eigenaren privé / zakelijk 0 / 1
Daar is niets aan geleased.

Hetzelfde zou volgens mij moeten opgaan voor leenauto's van een garagebedrijf.

Dus ik denk dat deze auto van TS al 6 jaar bij dat garagebedrijf staat, maar niet kan zijn gebruikt als leenauto? Natuurlijk wel voor "proefritten" met handelaarsplaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Overigens laat RDW alleen vorige eigenaren zien volgens mij. Mijn auto staat bij RDW bijvoorbeeld op 3 eigenaren, terwijl Finnik 4 zegt, en ik weet zelf dat mijn auto van 2005 tot 2009 een leasewagen geweest is, daarna 2 particuliere eigenaren gehad heeft tot 2015 toen ik haar kocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
FastFred schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:43:
Overigens laat RDW alleen vorige eigenaren zien volgens mij. Mijn auto staat bij RDW bijvoorbeeld op 3 eigenaren, terwijl Finnik 4 zegt, en ik weet zelf dat mijn auto van 2005 tot 2009 een leasewagen geweest is, daarna 2 particuliere eigenaren gehad heeft tot 2015 toen ik haar kocht.
RDW toont alleen de laatste 9 jaar dus die eigenaar van 2005-2009 staat daar inderdaad niet meer bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Xander Wow, nooit geweten! Dat verklaart ook waarom de vorige auto van m'n ouders op 1 eigenaar staat. Terwijl ze van 2005 tot 2020 toch echt de 2e eigenaar zijn geweest :+

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 05-05-2021 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-06 23:53
MidgeJim schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:33:
[...]

Ik heb het meteen even gedaan maar daar geeft die exact hetzelfde aan als de rapportage die ikzelf al gekocht heb. Hij geeft één eigenaar aan in de afgelopen 9 jaar, maar geeft ook aan dat hij tot 2015 van een particulier is geweest, waarna hij tweemaal naar een bedrijf is gegaan.

[Afbeelding]
De auto is in NL in 2008 nieuw aangeschaft. In 2015 waarschijnlijk bij een dealer ingeruild. Als de auto niet meer het nieuwste model is, wordt die gelijk aan een handelaar doorverkocht bij de meeste dealers. Dat is dus de tweede zakelijke eigenaar. Iemand heeft die wagen van de handelaar gekocht en na een aantal jaar (nu) wordt hij weer te koop aangeboden.

Volstrekt normaal verloop. Bekijk de auto, rij er eens mee en check op roest, de onderhoudsfacturen en de bekende puntjes bij het model.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou mij er niet al te druk om maken. 1 of evt. 2 eigenaren... Het is wat anders bij een afgetrapt hok/snelle/populaire auto (VW Golf o.i.d.) met 8 eigenaren en die in 3 jaar tijd 4 eigenaren ofzo heeft gehad..

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1