Vreemde storing over desktop Line-Out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Hoi,

Ik kamp al een tijdje met een vreemde storing, afkomstig van mijn desktop. Ik heb hierover al eens een topic gehad en er op uit gekomen dat het waarschijnlijk het beste was om onderdelen van mijn desktop te gaan vervangen.

Nu heb ik een nieuw moederbord, cpu en RAM besteld en vandaag geïnstalleerd, alsook een nieuwe windows 10 installatie (vanaf 0), maar het probleem blijft. (het enige wat nog niet vervangen is is de voeding)

Video van probleem: https://youtu.be/nEr06ibcSHY

Huidige setup:

Mobo: MSI z390 Gaming
CPU: I7-9700k
RAM: 16 GB Corsair DDR4 3600 Mhz
GPU: MSI R9 380
PSU: Seasonic 550W

Gloednieuwe windows 10 Pro installatie met realtek audio drivers.

Ik ga van de Line Out vanachter in mijn desktop naar een Omnitronic LH-026 RCA Mengpaneel en van daar naar de RCA In van mijn KRK Rokit Classics. Het resultaat is de audio in het gegeven filmpje, de storing flakert zoals je hoort op en af met bewegingen van de muis of andere activiteit van de pc zoals het openen van een programma.

Wat heb ik al geprobeerd?

1) Met dezelfde Aux => RCA verloopkabel van laptop naar mengpaneel, in de plaats van desktop => GEEN STORING
2) Met dezelfde Aux => RCA verloopkabel van gsm naar mengpaneel, in de plaats van desktop => GEEN STORING
3) Met koptelefoon rechtstreeks in desktop => GEEN STORING (voor zover ik kan horen, ik heb geen super goede koptelefoon beschikbaar)
4) Verse Windows 10 Install => STORING

Kan iemand helpen troubleshooten? Ik zit hier ondertussen al maanden mee te sukkelen... Ik zit nu op een nieuwe, verse Windows 10 Pro installatie, zijn er nog drivers dat ik zou nodig hebben? Zijn er nog dingen die ik kan proberen?

Alvast bedankt,
Jonathan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Een paar weken (maanden?) geleden had iemand hetzelfde probleem. Als ik het me goed herinner zit het probleem in de hardware en is het ofwel een brakke geluidskaart, ofwel een aardlus.

Mocht het een aardlus zijn, dan is dat het makkelijkst op de lossen met transformator in de signaalkabel. Wordt verkocht als 'ground loop isolator' en kost een tientje. Een andere oplossing voor aardlusproblemen is om alles gebalanceerd aan te sluiten, maar dat kan in jouw geval niet, want je computer en mengpaneel hebben geen gebalanceerde in- en uitgangen.

[ Voor 4% gewijzigd door TBTL op 05-05-2021 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ dat.
En een externe USB geluidskaart van 25 euro lost het probleem mogelijk ook op.
Daar zijn veel verschillende mogelijkheden voor. Deze is er eentje van: https://www.bax-shop.nl/e...zi7LyMp8Qk0hoCDqgQAvD_BwE

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejona100
TBTL schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:33:
Een paar weken (maanden?) geleden had iemand hetzelfde probleem. Als ik het me goed herinner zit het probleem in de hardware en is het ofwel een brakke geluidskaart, ofwel een aardlus.

Mocht het een aardlus zijn, dan is dat het makkelijkst op de lossen met transformator in de signaalkabel. Wordt verkocht als 'ground loop isolator' en kost een tientje. Een andere oplossing voor aardlusproblemen is om alles gebalanceerd aan te sluiten, maar dat kan in jouw geval niet, want je computer en mengpaneel hebben geen gebalanceerde in- en uitgangen.
Bedankt voor je reactie,

Ik heb 2 ground loop isolators liggen, kan je evt uitleggen precies waar ik deze moet tussen plaatsen om een aardlus op te lossen?

Jonathan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:25

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Tussen de line-out van je desktop en je mengpaneel in. En ervoor zorgen dat er daarnaast niet nog een andere (al dan niet audio) kabel tussen mengpaneel en desktop zit. Anders er daar ook één tussen zetten.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejona100
remco_k schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:50:
Tussen de line-out van je desktop en je mengpaneel in. En ervoor zorgen dat er daarnaast niet nog een andere (al dan niet audio) kabel tussen mengpaneel en desktop zit. Anders er daar ook één tussen zetten.
Werkt! Vind ik heel raar want ik heb deze loop isolators al lang en heb ze ook al eens geprobeerd in mijn setup, maar met geen succes. Zal hem verkeerd geschakeld hebben ofzo toen.

Super bedankt voor de suggestie! Werkt ook over USB met mijn focusrite dus ben super blij :)

Jonathan
Pagina: 1