Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ajalan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01-2023
Mijn vraag
...Kan ik de twee stekdozen van elk 16A samenvoegen om 32 A uitgang te hebben op mijn generator Honda em5500cxs. Officieel is de totale uitgang max 21.5A. Ik wil dit doen omdat ik mijn solar batterijen sneller wil opladen met max 5400watt. Nu duurt het uren voor dat er enige verhoging van batterij capaciteit zichtbaar wordt. Het zijn zware batterijen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Generator Honda em5500cxs

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Gegoogled maar ik vind hier niets over en ik weet ook niet of het kan en niet gevaarlijk is als ik de ene uitgang afsluit en de draden van de beide actuele uitgangen doorverbind naar een nieuw 32A stopcontact met zwaardere beveiliging ?

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:47
Ik denk dat je er inderdaad wel een stopcontact dat geschikt is voor meer dan 21.5 A op kunt monteren. Weet er helaas niet veel vanaf.

Tussen 5 en 5.4 kVa mag overigens maar een half uur. 5 kW lijkt me dan ook een verstandiger vermogen.
http://hondampe.com.au/do...ls/pe/EG_OwnersManual.pdf Pagina 32/69

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:43
Welke acculader gebruik je?
Als je beide stopcontacten tegelijkertijd kunt belasten op 2.5kW kun je natuurlijk prima een 32A stopcontact monteren op beide draden. 21,7A is 5kW dus dat klopt wel met de continu rating.
Ik zou het wel met een nieuw stopcontact doen en geen adapter via 2 stekkers oid. anders staat 1 stekker onder spanning als de andere is ingeplugd.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning