heeft HP printer aansluiting voor externe WiFi antenne SMA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06 21:09
Mijn vraag
Hebben HP printers een aansluiting voor een WiFi antenne? Ik heb een HP 453DN (de wireless en netwerk variant) die heeft op de plek waar die staat slechte wifi connectie, ik heb al geprobeerd met ee repeater ertussen. Bekabeld gaat niet lukken. Nu dacht 'last resort' ik zet er een externe wifi antenna op met een kabel erussen eventueel met het sprietje aan de andere kant van een dikke betonnen muur. Maar de vraag is dus zit er ergens op de printer printplaat een SMA connector? In de manual vind ik er niets over, misschien iemand met real use case ervaring.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP M453DN

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets, de manual van HP.com rept er niet over. Ook google geeft geen eenduidig relevante info.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:58
Bekabeld gaat niet lukken en dikke betonnen muur? Ik zeg het niet vaak, maar in dit geval: Powerline.

(Ik weet dat dit geen antwoord op je vraag is. Maar als HP het niet documenteert en Google geen relevante info geeft wordt het een hobbyproject, en daar is die printer te duur voor.)

Ik vraag me wel af, je wilt een antennekabel voor een sprietje naar de andere kant van die betonnen muur krijgen. Kun je niet diezelfde route volgen voor een netwerkkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
@MSteverink het betreft een opstelling waar de printer aan de andere kant van een openbare weg staat. Dus bekabeld of vier Powerline zijn geen opties. Ik heb inmiddels een van de panelen eraf gedraaid, daar zit vooralsnog geen SMA connector. Ik ga maar eens een wifi repeater naar wifi repeater setup proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-06 21:58
De printer staat dus in een betonnen 'hok'?

Access point in client mode, op de buitenmuur van het hok, is dat een optie? Hoe groot is de afstand die overbrugd moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
@MSteverink 15 meter acces point is inderdaad ook een optie. . Nee geen betonnen hok, althans ..... Het is een appartementencomplex gescheiden door een semi openbare steeg. De gebouwen zijn opgetrokken uit prefab beton van kwaliteit uit de jaren 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
misschien een unifi richtantenne wifi verbinding?
Pagina: 1