Toon posts:

-thunderbirds en prijzen-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het niet meer hoor

ik wil nog 3 onderdelen aan schaffen voor mij pc compleet is

western digital 20 gig 7200rpms
msi k7t 266pro
en een athlon.nou daar zit het probleem.
de prijzen van een dondervogel dalen met de dag maar wat moet ik verwachten
(ik wou eingelijk een 1200mhz met 266mhz fbs kopen) maar nu ik zie dat de prijzen blijven dalen (wat verwacht was) dan kan ik miss. best een 1000mhz athlon kopen en een maadje wachten. ofnie? ik weet het niet meer hoor. :?

en ik ben niet rijk...wat kan ik het beste doen ?

alvast bedankt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Je betaalt momenteel zo'n 350 gulden voor een 1200MHz T'bird, dus waar maak je je druk om? De Palomino zit er eind komende maand aan te komen, maar je kunt wel eeuwig wachten: prijzen blijven altijd dalen. Op een gegeven moment moet je de knoop gewoon doorhakken.

En 350 gulden is natuurlijk erg weinig. Enkele jaren geleden betaalde je 1000 a 1500 gulden voor een snelle CPU, en als je pech had dan was er binnen een maand een paar honderd gulden van de prijs af. De TB 1200 is over een maand misschien 100 gulden goedkoper, en dat is geen drama.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik neem aan dat je je DDR geheugen al hebt?

Ik zou gewoon de Athlon 1000 nemen en het geld wat je overhoud gebruiken om een 40BG IBM harddisk te kopen. De Tb1000 zit nu wel op zijn laagst.

WDers zijn op het moment geen toppers meer zoals vroeger. En 20GB is in verhouding veel duurder: voor F50,- meer heb je een 2x zo grote HD die ook nog eens een stuk sneller is :D.

Je wint meer met een goede en snelle HD (7200tpm met 2MB) en veel geheugen (>256MB) en met een cpu die overgeklokt net zo snel is dan met een iets snellere cpu.

<edit: kromme zin verbeterd>

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ik weet het goed gemaakt: Als je een nieuwe athlon (AYHJAR? iets wat er op lijkt iig) koopt dan is die gemiddeld tot 1.7Ghz over te clocken als je de gehele lijn van 1Gig/1.4Gig bekijkt. Met een 1.4 heb je gemiddeld een overklokbaarheid van meer dan 1.7 en met een 1gig ligt dat rond de 1.6gig. Om nou voor die ene .1 gig zoveel meer te betalen is gewoon belachelijk. Koop dus gewoon de 1Gig, zet er een goede koeler op (dezelfde die je voor die 1.4gig nodig zou hebben, of beter een silverado >:) ) en draai die gewoon op 1.6Gig. Spaart een hoop geld uit.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 16 augustus 2001 20:17 schreef Jeep het volgende:
Ik neem aan dat je je DDR geheugen al hebt?

Ik zou gewoon de Athlon 1000 nemen en het geld wat je overhoud gebruiken om een 40BG IBM harddisk te kopen. De Tb1000 zit nu wel op zijn laagst.

WDers zijn op het moment geen toppers meer zoals vroeger. En 20GB is in verhouding veel duurder: voor F50,- meer heb je een 2x zo grote HD die ook nog eens een stuk sneller is :D.

Je wint meer met een goede en snelle HD (7200tpm met 2MB) en veel geheugen (>256MB) en met een cpu die overgeklokt net zo snel is dan met een iets snellere cpu.

<edit: kromme zin verbeterd>
ja is zo en wat die andere knaap zegt is ook goed

want ik had gehoord dat je een 1gig verder kna klokken dan een 1.2 gig

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

De topic heeft veel weg van alle andere wat-moet-ik-kopen topics, dus hou de discussie alleen over de CPU aub. Anders moet ie helaas dicht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Pricewatch ff mee stoeien

Lmd!

Verwijderd

Topicstarter
welke kunje eingelijk beter overklokken de 1.2 met de 266mzh fbs of de 1 met 266mhz fbs?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 16 augustus 2001 20:35 schreef The_Killing_Guide het volgende:
welke kunje eingelijk beter overklokken de 1.2 met de 266mzh fbs of de 1 met 266mhz fbs?
Maakt niks uit, en garanties zijn er niet. Het hangt van de core serie af, en je moet gewoon mazzel hebben.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op donderdag 16 augustus 2001 20:35 schreef The_Killing_Guide het volgende:
Dat zou in feite geen H*L uitmaken dacht ik zo :)
//edit// Exirion was eerst :) //edit//

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
nou ik denk dat ik voor de 1000mzh ga (en die 266mhz fbs scheelt dat nou nog wat???)
ik heb nou ook weer wat uigespaard door een mooi msi boordje opdekop tekunnen tikkep :)

Verwijderd

Topicstarter
mmmm people?

scheelt dei 266mhz fbs nou nog wat in vergelijkng met andere (200mhz fbs?)? :S

Verwijderd

nee, 200 (Athlon-B) of 266 (Athlon-C) maakt wat cpu of overklokken betreft niks uit. Je moet natuurlijk wel uiteindelijk op >133 FSB gaan draaien!

Het enige vervelende kan zijn dat je met overklokken van een Athlon-B met de originele hoge multiplier en lage voltage zit waardoor hij niet start. Maar met een MP van 10 kan dat nooit erg zijn. (met een 1200_B op 140 FSB zou het te hoog kunnen zijn bv. Hij moet dan even op 12x140 lopen).

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Koop een TB 1400. Die kosten nu geen reet meer. Zijn echt een eind in prijs gedaalt.. Dus waarom risico nemen met een TB1000 om die ver over te clocken (1400+ haal je waarschijnlijk wel) als een 1400Mhz processor al zo weinig kost. Bel ander een computerwinkel op of mail ze ofzo met de vraag of ze een AYHJA core TB1 Ghz op voorraad hebben en DIE willen opsturen :)

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 20:26 schreef GambitRS het volgende:
ik weet het goed gemaakt: Als je een nieuwe athlon (AYHJAR? iets wat er op lijkt iig) koopt dan is die gemiddeld tot 1.7Ghz over te clocken als je de gehele lijn van 1Gig/1.4Gig bekijkt. Met een 1.4 heb je gemiddeld een overklokbaarheid van meer dan 1.7 en met een 1gig ligt dat rond de 1.6gig. Om nou voor die ene .1 gig zoveel meer te betalen is gewoon belachelijk. Koop dus gewoon de 1Gig, zet er een goede koeler op (dezelfde die je voor die 1.4gig nodig zou hebben, of beter een silverado >:) ) en draai die gewoon op 1.6Gig. Spaart een hoop geld uit.
Dat van die AYHJAR gemiddeld naar 1.6 (was geen 1.7 hoor) is een sprookje door die amrikaanse toko in de wereld geholpen (AthlonOC volgens mij) omdat ze net een setje AYHJAR binnen hadden gekregen. Volgens amerikaanse forums was het een verkoopstunt.
Pagina: 1