Nieuw geïsoleerd kruipluik/vloerluik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-02 10:12
Hi allemaal,

ons kruipluik (een simpele houten plank) is aan vervanging toe, en we willen het liefst gelijk een goede geïsoleerde variant. Online zie je dan veel opties, volgens mij vaak betonplex met piepschuim/eps onderkant.

Alleen: het formaat van onze toegang ziet er niet uit zoals je die vaak online kan vinden, waardoor dit niet direct bij ons lijkt te passen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bORzkU4sShRpI0ky4Shz7L6PMZ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9e4oMpbLxUcSlXY5rHAArvO.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt alsof er een kleine toegang naar de kruipruimte zit, en daar vervolgens weer een tweede matrand omheen zit. Nu ligt er 1 grote plank over de gehele opening. Maar daar kan ik geen goede afmetingen voor vinden met piepschuimen onderkant.

Wat is nu de beste oplossing?

Zelf piepschuim bevestigen in de juiste maat en op de goede plek aan een grote plaat betonplex?

Of is het hier een idee dat ik eerst een geïsoleerd vloerluik plaats in de kleine opening, als ik zo'n maat kan vinden, en dan een plaat betonplex of iets daar weer overheen leg?

Hoe zouden jullie dit oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 20:07
Inderdaad, stuk hout op maat zagen voor de grootste maat en daar een dik stuk EPS voor in het gat aan plakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:07
Ik zou een simpel plankje maken op de maat van de binnenste kraag, waaronder je een dikke plaat isolatie op maat van het gat monteert (moet enkel de isolatie kunnen dragen, en liefst luchtdicht sluiten dus eventueel dichtkitten). Of als je creatief bent met een mes, de kraag uitsnijden uit de isolatie :+
En dan een grote plank over het geheel die sterk genoeg is om je te dragen, waar je een mat op legt. Het lijkt me handiger plaatsen om in 2 keer te werken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
Klinkt alletwee wel als een logische keuze. In twee keer werken is misschien wat preciezer en steviger, ik ga ze eens goed vergelijken! Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:17
Is het een optie om de betonplex plaat op maat te maken van de grote kraag, het piepschuim op maat van het gat naar de kruipruimte en de kleine kraag met rubber op te vullen (lucht en stank afsluiter)?

[ Voor 4% gewijzigd door Sijhtam op 05-05-2021 14:57 ]

huidige opstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 10:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik heb onlangs mijn vloer laten isoleren met pur. Voor onder mijn luik hebben ze gewoon een los op maat gesneden 'blok' in de opening 'gehangen'.
Eigenlijk zou ik deze ook vast moeten plakken aan het luik. Nadeel is dan wel dat je in staat moet zijn om het luik recht omhoog te trekken. Dan moet ik er bijvoorbeeld een klein hengsel of iets dergelijks aan maken.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
Sijhtam schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:45:
Is het een optie om de betonplex plaat op maat te maken van de grote kraag, het piepschuim op maat van het gat naar de kruipruimte en de kleine kraag met rubber op te vullen (lucht en stank afsluiter)?
Ja, dat is wel mogelijk! Het grote gat is 60 bij 100, en er zijn platen te koop die op dat formaat zitten, van 595 en 995mm.

Enige probleem daarmee is misschien dat je dan aan beide uiteinden van die plaat een ring moet zetten, zodat hij precies recht omhoog eruit kan worden getrokken. Kan me voorstellen dat je anders die ene keer dat je hem opent gelijk je tempex kapot trekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Steinumstein schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Enige probleem daarmee is misschien dat je dan aan beide uiteinden van die plaat een ring moet zetten, zodat hij precies recht omhoog eruit kan worden getrokken. Kan me voorstellen dat je anders die ene keer dat je hem opent gelijk je tempex kapot trekt?
2 losse luiken maken :) ? Probleem opgelost

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steinumstein
Haha, ja, daar zit ik wel aan te denken. Een kleintje en een grote erop.
Pagina: 1