Hoi Tweakers,
Ik ben vrijwillige netwerkbeheerder bij onze kerk, waar een aantal mensen werkzaam zijn op het secretariaat. We houden onze internet en telefonie abbo's momenteel tegen het licht, en daar lijkt best wat op te besparen. Ik merk alleen dat ik wat kennis mis op telefonie gebied.
Concreet kijk ik nu naar Ziggo Zakelijk Internet Start. Dat is qua bandbreedte prima in orde, maar qua telefonie hebben we de volgende eisen:
Op zich lijk ik redelijk uit de voeten te kunnen, want voor de volgende punten voldoet dit Ziggo abbo al:
Ik ben vrijwillige netwerkbeheerder bij onze kerk, waar een aantal mensen werkzaam zijn op het secretariaat. We houden onze internet en telefonie abbo's momenteel tegen het licht, en daar lijkt best wat op te besparen. Ik merk alleen dat ik wat kennis mis op telefonie gebied.
Concreet kijk ik nu naar Ziggo Zakelijk Internet Start. Dat is qua bandbreedte prima in orde, maar qua telefonie hebben we de volgende eisen:
- 4 telefoons in het pand achter hetzelfde nr
- 1 telefoon is van degene die de normaliter de telefoon opneemt, de rest wordt voornamelijk gebruikt voor uitgaande gesprekken
- er kan intern worden doorverbonden als een inkomend gesprek bijvoorbeeld voor de financiele administratie of ledenadministratie is
- er is voicemail nodig
- bij ziekte moet het nr naar een ander telefoonnummer worden doorgeschakeld, zodat er bijvoorbeeld vanuit huis gewerkt kan worden
Op zich lijk ik redelijk uit de voeten te kunnen, want voor de volgende punten voldoet dit Ziggo abbo al:
- er is voicemail
- ik zou met een doordrukstekker/splitter meerdere telefoons achter dezelfde lijn kunnen knopen
- ik kan de telefoons middels een rj45->rj11 stekker op de huidige bedrading kunnen aansluiten, en in de server ruimte op de splitter die naar de telefoonlijn gaat
- is er een manier om intern door te schakelen bij een dergelijk setup, zonder een dure telefooncentrale te moeten aanschaffen? Mocht er een goedkope telefooncentrale bestaan, dan zou dat een optie zijn
- Bestaat er een manier om de huidige Yealink IP phones op zo'n vaste lijn aan te sluiten?
- Kan je zo'n nummer voor inkomende gesprekken permanent doorschakelen, terwijl uitgaande gesprekken vanaf de normale locatie mogelijk blijven?