Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Mijn moeder is toe aan een nieuwe telefoon en wij zijn opzoek naar een geschikte telefoon binnen een budget van 250 euro.

Ik zoek een?
Android smartphone

Wat is je budget?
250 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
95% van de tijd zal het gebruikt worden om mee te appen, youtube kijken en foto's maken van de kat. Het hoeft geen krachtpatser te zijn die hoge scores haalt in cinebench. Zolang het maar vloeiend aanvoelt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik zelf rondkijk zie ik dat de moto g 5g plus een goede optie is. Maar zijn er betere opties binnen 250 euro?

pricewatch: Motorola Moto G 5G Plus (4GB intern, 64GB opslag) Blauw

Ik denk zelf dat dit de criteria zijn:

- Goede android update policy
- Redelijke camera
- Redelijk vloeiend

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Daar is de BBG toch voor?

reviews: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2021

Welk merk had ze hiervoor? Bij digibete moeders scheelt het als de look and feel vergelijkbaar is met de vorige telefoon. Had ze een samsung, dan zou ik daar vooral bij blijven.

Maar deze motorola is anders een goede keus voor dit budget.

De Xiaomi heeft minder goede software en zou ik minder snel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:05
De eerste vraag zou m.i. zijn, welk merk gebruikt ze nu, en hoe tevreden is ze daarmee? En heb jij bepaalde ervaringen, of bepaald merk toestel waar je goed mee overweg kan voor support?

Voor mijn ouders zijn we uitgekomen op een Samsung A42. Ze hadden ooit Samsung, gingen over op Motorola maar waren er niet blij mee, dus nu weer Samsung en ze zijn tevreden:
https://tweakers.net/smar...ram_p1191502/vergelijken/
Deze heeft zeker nog 3,5 jaar updates.
Op dit moment staan ze voor 289 Euro in de pricewatch, maar in maart waren ze in de aanbieding voor 249 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
MBvB schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:55:
Daar is de BBG toch voor?

reviews: Smartphone Best Buy Guide - Maart 2021

Welk merk had ze hiervoor? Bij digibete moeders scheelt het als de look and feel vergelijkbaar is met de vorige telefoon. Had ze een samsung, dan zou ik daar vooral bij blijven.

Maar deze motorola is anders een goede keus voor dit budget.

De Xiaomi heeft minder goede software en zou ik minder snel aanraden.
BBG maart had ik nog niet gezien. Zeker handig! Zie dat daar ook dezelfde motorola wordt aangeraden.

Ze had hiervoor een nexus 5. Het was een goede telefoon voor haar. lekker simpel. Camera was ook goed. Volgens mij wordt motorola ook geleverd met een vrij kale versie van android wat wel makkelijk is voor haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
swhnld schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:56:
De eerste vraag zou m.i. zijn, welk merk gebruikt ze nu, en hoe tevreden is ze daarmee? En heb jij bepaalde ervaringen, of bepaald merk toestel waar je goed mee overweg kan voor support?

Voor mijn ouders zijn we uitgekomen op een Samsung A42. Ze hadden ooit Samsung, gingen over op Motorola maar waren er niet blij mee, dus nu weer Samsung en ze zijn tevreden:
https://tweakers.net/smar...ram_p1191502/vergelijken/
Deze heeft zeker nog 3,5 jaar updates.
Op dit moment staan ze voor 289 Euro in de pricewatch, maar in maart waren ze in de aanbieding voor 249 Euro.
Ze had hiervoor hiervoor een nexus 5. Dat werkte heel goed voor haar, alleen het valt nu echt uit elkaar. Ikzelf ben wel fan van zo een kaal mogelijk versie van Android. Daar kan ik goed mee overweg. Ik denk dat samsung voor haar minder geschikt is omdat het minder herkenbaar aan zal voelen aangezien ze overstapt van een nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:05
ObiTewodros schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:28:
[...]

Ze had hiervoor hiervoor een nexus 5. Dat werkte heel goed voor haar, alleen het valt nu echt uit elkaar. Ikzelf ben wel fan van zo een kaal mogelijk versie van Android. Daar kan ik goed mee overweg. Ik denk dat samsung voor haar minder geschikt is omdat het minder herkenbaar aan zal voelen aangezien ze overstapt van een nexus 4.
Dan is ze waarschijnlijk ook gewend aan de foto kwaliteit die Google via AI opschaalt.
Maar de Pixel telefoons zitten echt wel buiten budget.
Android One is feitelijk Nokia, maar daar is weinig interessants voor dit budget.
Dus dan kom je inderdaad bij Motorola uit, alleen is hun update beleid nog steeds wispelturig wat ik lees.
Pagina: 1