Alias en spaces

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oansiaux
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik geraak er maar niet uit om verschillende spaces te maken met verschillende aliassen.
Wanneer ik een alias maak in space1 komt deze ook tevoorschijn in space2 en 3.

Er is een manier om dit te scheiden van elkaar.
Space1 alles voor mijn werk
Space 2 alles voor prvié
Space 3 alles voor de kids

Kan er iemand mij hiermee op weg helpen?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Spaces in macOS is enkel bedoeld om de vensters van programma's te verdelen over aparte schermen. Voordeel hiervan is dat je niet met 20+ vensters op je beeldscherm zit, maar dat deze verdeeld zijn (per programma, per activiteit, afhankelijk van wat je wilt). Elke applicatie die full screen is, krijgt zo ook z'n eigen Space. Je account, en daarmee ook je Dock en de (naar ik aanneem) je bestanden (en aliasen) op je bureaublad blijven hetzelfde.

Als je werk, privé en kids compleet van elkaar gescheiden wilt houden, kun je beter 3 aparte loginaccounts aanmaken. Ze delen dan wel de applicaties (waarbij je de toegang en limieten met Parental Controls per account kunt regelen), maar hebben hun eigen Dock, bureaublad, en bestanden

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/