Hi,
we maken gebruik van een Excel-'formulier' waarin een hoop slimmigheidjes zijn verwerkt, onder andere met VBA code. Nu laat ik het bestand dat wordt aangemaakt wegschrijven in een subfolder met als naam het jaartal en dat doe ik als volgt:
Nu heb ik voor de komende paar jaar al lege mapjes aangemaakt, maar ik zou heel graag automatisch een check willen doen of de jaar-map al bestaat. Zo niet: aanmaken. Enz.
Ik had dit bedacht:
Ik denk dat dit laatste wel zou moeten werken, maar hoe combineer ik dit in de code in het eerste blok?
we maken gebruik van een Excel-'formulier' waarin een hoop slimmigheidjes zijn verwerkt, onder andere met VBA code. Nu laat ik het bestand dat wordt aangemaakt wegschrijven in een subfolder met als naam het jaartal en dat doe ik als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim FSO As Object Dim SourceFileNameA, SourceFileNameB, DestinFileName, MoveFileName As String Set FSO = CreateObject("Scripting.Filesystemobject") SourceFileNameA = "C:\Temp\" SourceFileNameB = PartFileName MoveFileName = SourceFileNameA & SourceFileNameB DestinFileName = "\\path\Afgehandeld\" & Year(Now) & "\" & SourceFileNameB FSO.MoveFile BestandsNaam, DestinFileName |
Nu heb ik voor de komende paar jaar al lege mapjes aangemaakt, maar ik zou heel graag automatisch een check willen doen of de jaar-map al bestaat. Zo niet: aanmaken. Enz.
Ik had dit bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Sub TestForDir() Dim strDir As String strDir = "\\path\Afgehandeld\" & Year(Now) If Dir(strDir, vbDirectory) = "" Then MkDir strDir Else End If End Sub |
Ik denk dat dit laatste wel zou moeten werken, maar hoe combineer ik dit in de code in het eerste blok?
¯\_(ツ)_/¯