Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke 34" UW raden jullie aan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:57
Ik zoek een?
34" 1440p UW scherm, welke freesync ondersteunt, lage responserate en 144Hz ondersteunt. Ik twijfel nog over de precieze radius het fijnste is.

Wat is je budget?
Max. €750,- , afhankelijk van of het 'echt' de meerprijs waard is kan ik daarvan af wijken

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta zeker open voor alternatieven, mocht ik schermen over het hoofd zien hoor ik het graag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Scherm gaat gebruikt worden voor gaming, CAD werkzaamheden en studiewerkzaamheden. Ik zal ernaast een 24" scherm runnen, in verticale stand voor documentbewerking. Primaire doel zal gaming zijn van het scherm.
Systeem waar het op draait:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 305,-€ 305,-
1MoederbordenASUS ROG Strix B550-F Gaming€ 174,95€ 174,95
1VideokaartenAMD Radeon RX 6900 XT€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenLian Li Lancool II Mesh RGB Zwart€ 114,10€ 114,10
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVK€ 119,90€ 119,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 850W€ 149,45€ 149,45
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 129,-€ 129,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 992,40

Ik zal overgaan van 24" 1080p, bij de nieuwe GPU wat ik gehaald heb hoort natuurlijk een schermupgrade... Games die ik vooral speel zijn RPG / Actie / Adventure games waarbij een UW bevordelijk is voor de immersion. Af en toe een shooter.

Zijn 2 schermen wat ik momenteel op het oog heb, waarbij ik het lastig in te schatten vind hoe ik de verschillen in het scherm ga ervaren.
pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart - Budgettechnisch een heel goed scherm volgens mij, kom echter wel relatief veel issues tegen van mensen die last hebben van flickering.

pricewatch: MSI Optix MPG341CQR Grijs - De MSI Optix is een stuk duurder, voor op het oog dezelfde features. Minder problemen terug te vinden met het scherm. Het prijsverschil is voor mij iets kleiner, aangezien ik deze voor +- €700,- kan bemachtigen.

Alternatief scherm welke prijstechnisch voor mij afvalt: pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart (i.v.m. kan deze niet goedkoper krijgen :+)

Wat zou jullie afweging / advies hierin zijn? Is de MSI de meerprijs waard?
Zijn er andere schermen in deze range welke te adviseren zijn?

PS4 PSN: Dazzler2120

Alle reacties

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Kijk, ik gebruik zelf de lg 34gn850b. Deze heeft ips in tegenstelling tot de andere 2 opties. Mijn broertje heeft zo’n va ultrawide en moet zeggen dat mijn lg wel behoorlijk mooie kleuren heeft tov de va panelen. Het is natuurlijk eigen keus, maar ik heb er zelf voor gekozen om een beetje door te sparen en meteen het beste te kopen, ook omdat het scherm altijd behoorlijk lang blijft in mijn setup.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:19

GforceNL

Out of memory....

de flickering vsn pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart is al lang opgelost met een firmware update, schermen die je nu koopt hebben dit probleem niet.

Bij mij was het trouwens opgelost door een andere kabel te gebruiken.

Zeer tevreden met dit scherm!

<Zinloze tekst hier>

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:09
Wellicht is deze ook een optie?
pricewatch: AOC CU34G2X/BK Zwart

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Dazzler2120
doebbalapoent11 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:30:
Kijk, ik gebruik zelf de lg 34gn850b. Deze heeft ips in tegenstelling tot de andere 2 opties. Mijn broertje heeft zo’n va ultrawide en moet zeggen dat mijn lg wel behoorlijk mooie kleuren heeft tov de va panelen. Het is natuurlijk eigen keus, maar ik heb er zelf voor gekozen om een beetje door te sparen en meteen het beste te kopen, ook omdat het scherm altijd behoorlijk lang blijft in mijn setup.
Hmm bedankt voor dit inzicht, ik zal me nog eens iets verder verdiepen in de kleurenweergave van de IPS en de VA schermen. Op zich financieel gezien kan ik het prijsverschil behappen, maar het is voor mij meer de afweging uiteraard is het voor mij het prijsverschil waard / wil ik het extra geld uitgeven.
GforceNL schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:34:
de flickering vsn pricewatch: Iiyama G-Master GB3466WQSU-B1 Zwart is al lang opgelost met een firmware update, schermen die je nu koopt hebben dit probleem niet.

Bij mij was het trouwens opgelost door een andere kabel te gebruiken.

Zeer tevreden met dit scherm!
Ah top, dat is goed te horen iig. Hoe ervaar jij de kleurenweergave op deze VA? Hoe is de eventuele black smearing en hoe ervaar jij de kijkhoeken van dit scherm?
Bij deze word ik dan weer erg nerveus van de reviews. Ik denk in de prijsklasse van rond de €500,- kan ik beter bij de Iiyama blijven...

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:19

GforceNL

Out of memory....

@Dazzler2120 Smearing is me niet opgevallen en kijkhoeken kan ik niks zinnigs over zeggen want ik zit er altijd recht voor. Als ik mn hoofd beweeg, veranderd er in ieder geval niks.

Ik ben zo tevreden over het scherm dat ik er over denk er nog eentje aan te schaffen voor op kantoor.

<Zinloze tekst hier>

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Volgens mij hebben _alle_ 34" VA panelen last van flickering i.c.m. Freesync. Daarnaast hebben ze last van blacksmear. Het zal van het spel afhangen of je daar last van gaat hebben maar ik begin er niet meer aan. De LG duikt nog wel eens naar 800 euro, zodra dat weer eens gebeurd zal ik die aanschaffen.

Daarnaast is er de pricewatch: Acer Predator X34 GS Zwart met hetzelfde paneel en een wat strakker uiterlijk (mening) hopelijk wordt die vergelijkbaar geprijst als hij daadwerkelijk leverbaar is..

[ Voor 32% gewijzigd door Cheezus op 05-05-2021 09:18 ]

• doebbalapoent11
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:56:
[...]

Hmm bedankt voor dit inzicht, ik zal me nog eens iets verder verdiepen in de kleurenweergave van de IPS en de VA schermen. Op zich financieel gezien kan ik het prijsverschil behappen, maar het is voor mij meer de afweging uiteraard is het voor mij het prijsverschil waard / wil ik het extra geld uitgeven.

[...]

Ah top, dat is goed te horen iig. Hoe ervaar jij de kleurenweergave op deze VA? Hoe is de eventuele black smearing en hoe ervaar jij de kijkhoeken van dit scherm?

[...]

Bij deze word ik dan weer erg nerveus van de reviews. Ik denk in de prijsklasse van rond de €500,- kan ik beter bij de Iiyama blijven...
Financieel is het inderdaad een aardig verschil. Ik beredeneerde het vanuit het feit dat ik 5 jaar per scherm doe wat betekent dat het 200 euro verschil me 40 euro per jaar kost. Ips heeft enorm goede kleurweergave waar va voornamelijk een beter contrast heeft. De mediamarkt is tegenwoordig weer open, dus ga eens langs en kijk naar een va paneel en een ips paneel. Je kan het ene prefereren boven het ander.
Stel je merkt echt op dat de ips mooier is, dan is het het wellicht waard om daar wat extra geld voor neer te leggen, maar dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van hoevaak jij schermen wisselt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-11 00:20
doebbalapoent11 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Financieel is het inderdaad een aardig verschil. Ik beredeneerde het vanuit het feit dat ik 5 jaar per scherm doe wat betekent dat het 200 euro verschil me 40 euro per jaar kost. Ips heeft enorm goede kleurweergave waar va voornamelijk een beter contrast heeft. De mediamarkt is tegenwoordig weer open, dus ga eens langs en kijk naar een va paneel en een ips paneel. Je kan het ene prefereren boven het ander.
Stel je merkt echt op dat de ips mooier is, dan is het het wellicht waard om daar wat extra geld voor neer te leggen, maar dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van hoevaak jij schermen wisselt.
Ander belangrijk verschil tussen VA en IPS zijn de kijkhoeken... VA zal veel sneller last van colorshift krijgen als je er niet recht voor zit.

• Dazzler2120
doebbalapoent11 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Klopt, heb je ook zeker gelijk in. Was afgelopen weekend even naar de Media Markt, helaas hadden ze hier niet echt goed vergelijkingsmateriaal staan... Alleen maar 1080P schermen, van 24" of 27" welke in de winkel uitgestald stonden... Uiteindelijk had ik er niet zo veel aan om dingen te vergelijken.

• doebbalapoent11
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Klopt, heb je ook zeker gelijk in. Was afgelopen weekend even naar de Media Markt, helaas hadden ze hier niet echt goed vergelijkingsmateriaal staan... Alleen maar 1080P schermen, van 24" of 27" welke in de winkel uitgestald stonden... Uiteindelijk had ik er niet zo veel aan om dingen te vergelijken.
Het hoeft natuurlijk niet perse een ultrawide te zijn, lg heeft andere schermen met nagenoeg hetzelfde paneel die 27 inch zijn. Ook kan je gewoon kijken naar een ips en va paneel die een compleet ander formaat hebben, puur voor de kleurweergave, dat is uiteindelijk waar het om gaat.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31

Secsytime

Automagisch

Ik heb afgelopen maand de Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" gekocht, omdat ik ook een nieuwe gpu heb weten te bemachtigen.

Overal bij de reviews van schermen werd het vergelijk gemaakt met IPS en dat het allemaal wel meeviel, het verschil in kleurkwaliteit. Nu kom ik van een UW IPS scherm (was een 29") en ik moet zeggen, dat de VA kleuren me echt enorm zijn tegen gevallen.. Na wat instellingen aanpassen is het wel "ok", maar het is echt geen IPS.

Als ik de keuze opnieuw zou moeten nemen, zou ik de LG kopen die je noemt..

• Dazzler2120
Hmm ik heb nog eens even verder gezocht online, kom vooral tegen dat zwart / contrast beter is op het VA paneel, IPS over het algemeen betere kleurweergave heeft.
De MSI en LG hebben beiden 10-bit kleurweergave, daarmee zouden ze beiden vergelijkbaar moeten zijn. hoe is het kleurverschil in weergave daarmee in de praktijk?

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:31

Secsytime

Automagisch

Als je tussen die 2 twijfelt, zou ik voor de LG gaan, volgens mij is dat de absolute koning.

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
Secsytime schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:12:
Als je tussen die 2 twijfelt, zou ik voor de LG gaan, volgens mij is dat de absolute koning.
In deze categorie gaming-monitoren - 3440*1440p UW - is momenteel de LG inderdaad het beste wat je momenteel kan kopen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Verwijderd

Zou idd ook voor de LG gaan; pricewatch: LG UltraGear 34GN850-B Rood, Zwart

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Als gamer zijn de kleuren en kijkhoeken van VA waarschijnlijk niet het grootste probleem, dit stoorde mij vooral enorm Afbeeldingslocatie: https://i.rtings.com/assets/products/FDScl63D/asus-tuf-gaming-vg34vql1b/motion-blur-max-large.jpg
Je ziet gewoon zwarte randen om bewegende beelden waar überhaupt geen zwart hoort te zijn. En dit is een voorbeeld van een 'snelle' monitor.. https://www.rtings.com/mo...asus/tuf-gaming-vg34vql1b

Bij IPS is de glow en lage contrast zeker een nadeel, bij VA is het zwart (en daardoor het contrast) beter. Als dat het enige verschil zou zijn zou ik voor een goedkoper VA scherm gaan, maar die blacksmear.... :N

• Dazzler2120
Ik ben uiteindelijk toch voor de pricewatch: MSI Optix MPG341CQR Grijs gegaan. Reden hiervoor is dat dit toch een heel sterk VA scherm is met 10-bit kleuren, terwijl dit scherm in het duister veel fijner is om naar te kijken. Bij games is dit een aspect wat ik wel prettig vind.
Daar kwam voor mij dus bij dat deze voor mij +- €200 goedkoper is dan het de LG Ultragear.
Zaterdag komt die binnen.

• Dazzler2120
Vandaag het nieuwe scherm gekregen, beetje gespeeld met de instellingen. 34" is sws top! Kleurweergave lijkt op mijn ogen in ieder geval erg goed - veel beter dan mijn oude scherm iig, maar dat is niet echt gek aangezien die ook alweer 8 of 9 jaar oud was.

Ingame nog niet echt veel kunnen testen, maar so far nog geen black smear opgevallen oid.
Topscherm tot nu!

Pagina: 1