Dogecoin transferen naar iemand anders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Topicstarter
Een paar jar terug voor de grap met enkele vrienden geld gestopt in Dogecoin. Ik heb van iedereen geld gekregen en ben degene die het gekocht heeft en in beheer heeft (op LiteBit).

Nu de waarde explosief is gestegen en ik duizenden euro's aan Dogecoins beheer, wil ik eigenlijk dat mijn vrienden de Dogecoins zelf in beheer krijgen. Een vriend heeft nu ook een LiteBit account aangemaakt maar ik kan dus niet (voor zover ik kan zien) zijn aandeel Dogecoins naar hem versturen.

Ik ben echt een noob op dit gebied, zie ik iets over het hoofd, heeft iemand een gouden tip? Ik wil zo snel mogelijk af van Dogecoins van mijn vrienden want ben bang dat de fiscus moeilijk gaat doen, het is echt een gigantisch bedrag ondertussen (super vet natuurlijk!).

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marando schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:22:
Een paar jar terug voor de grap met enkele vrienden geld gestopt in Dogecoin. Ik heb van iedereen geld gekregen en ben degene die het gekocht heeft en in beheer heeft (op LiteBit).

Nu de waarde explosief is gestegen en ik duizenden euro's aan Dogecoins beheer, wil ik eigenlijk dat mijn vrienden de Dogecoins zelf in beheer krijgen. Een vriend heeft nu ook een LiteBit account aangemaakt maar ik kan dus niet (voor zover ik kan zien) zijn aandeel Dogecoins naar hem versturen.

Ik ben echt een noob op dit gebied, zie ik iets over het hoofd, heeft iemand een gouden tip? Ik wil zo snel mogelijk af van Dogecoins van mijn vrienden want ben bang dat de fiscus moeilijk gaat doen, het is echt een gigantisch bedrag ondertussen (super vet natuurlijk!).

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Hij moet op Litebit naar de wallet gaan en "deposit" kiezen. Daar krijgt hij dan een DOGE adres om coins te ontvangen.

Jij doet hetzelfde maar gaat naar Withdraw, en voert daar zijn DOGE adres in.

Herhaal voor andere vrienden.

En inderdaad: kijk uit, laat niemand je "remote" helpen, geen plugins installeren, geen prive-DM's etc.
De scammerij in crypto is echt massive. Fake admins etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2021 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
Even een tip. Als je zo'n vraag op reddit stelt, krijg je snel pm's met mensen die claimen je te willen helpen. Ondertussen zijn het dieven.

En je geeft zelf aan dat je noob bent, kijk uit. Dus liever gewoon in dit topic openbaar.

Ik heb geen ervaring met litebit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reacties. Ik zal zeker op mijn hoede zijn voor oplichters, ik laat niemand meekijken of namens mij inloggen. Er staat meer geld op LiteBit dan ik ooit aan spaargeld heb gehad (en ik kan best goed sparen) dus ik ben mega voorzichtig hehe.

Als ik naar mijn wallet ga dan zie ik achter mijn Dogecoins staan: verkoop, versturen, storten, transacties.

Mijn vrienden moeten dan naar storten zie ik nu inderdaad om hun wallet adres zichtbaar te krijgen. Maar als ik op versturen klik dan "zegt" LiteBit dat de Wallet van mijzelf moet zijn en ik moet deze ook eerst verifiëren. Dit is waar ik vastloop. Ik bedoel, ik zou in theorie toch Dogecoins moeten kunnen uitgeven en dat kan toch niet op deze manier? (Daarom vermoed ik dat ik toch iets verkeerd doe of het gewoon niet snap. Geluk is met de dommen haha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56
Marando schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 07:51:
Hartelijk dank voor de reacties. Ik zal zeker op mijn hoede zijn voor oplichters, ik laat niemand meekijken of namens mij inloggen. Er staat meer geld op LiteBit dan ik ooit aan spaargeld heb gehad (en ik kan best goed sparen) dus ik ben mega voorzichtig hehe.

Als ik naar mijn wallet ga dan zie ik achter mijn Dogecoins staan: verkoop, versturen, storten, transacties.

Mijn vrienden moeten dan naar storten zie ik nu inderdaad om hun wallet adres zichtbaar te krijgen. Maar als ik op versturen klik dan "zegt" LiteBit dat de Wallet van mijzelf moet zijn en ik moet deze ook eerst verifiëren. Dit is waar ik vastloop. Ik bedoel, ik zou in theorie toch Dogecoins moeten kunnen uitgeven en dat kan toch niet op deze manier? (Daarom vermoed ik dat ik toch iets verkeerd doe of het gewoon niet snap. Geluk is met de dommen haha).
Een alternatief zou kunnen zijn door ze een account aan te laten maken bij een Binance of eventueel Bitvavo (NL), daar kan ook gehandeld worden met Doge.
Anders even kijken wat ze precies voor verificatie willen, als dat enkel een screenshot is van je wallet adres dan is die zo door te sturen natuurlijk ;)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spunkjah
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-09-2024
Je kan alleen Doge sturen naar eigen wallets bij Litebit tegenwoordig. Dus je moet het verzend adres verifiëren, dat het ook echt van jouw is. Dus je doet niks fout! Zo werkt Litebit helaas.

Maar het gaat inderdaad om een foto en een handgeschreven briefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalq3
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 11:48
Misschien een idee om dogecoin core op je pc te installeren en dat dan registreren als jouw wallet bij Litebit en vanuit die dogecoin core wallet kan je het naar je vrienden sturen. Gewoon op je eigen pc en niet van anderen afhankelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando

Marando

Muziekje?

Topicstarter
Wederom bedankt iedereen voor de hulp! Ik ga dogecoin core wallet uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sassymousasi
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Not your keys, not your coins.

Onthoud dat. Je coins zijn op dit moment dus van LiteBit en niet van jou. Zie het MtGox debacle.

Als ik zo lees dat je heel veel potentiele euro's op dat LiteBit account hebt staan zou ik je sterk adviseren om het in eigen beheer te nemen.

Al komt dat ook met veel verantwoordelijkheid en risico. Crypto is hartstikke gaaf. Maar eigen beheer komt ook veel verantwoordelijkheid. Doe goed onderzoek en schaf eventueel een hardware wallet aan zoals Ledger or Trezor.

[ Voor 19% gewijzigd door sassymousasi op 05-05-2021 21:22 ]

Pagina: 1