Gaming laptop MSI

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGhostxLion
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-05-2021
hoi.
Ik heb een vraag ik heb een MSI laptop. heb hem gekocht op 01-09-19. heb hem ook nooit open gemaakt of schoon gemaakt. de laptop word echt super warm. ik speelde ARK op medium kwaliteit en mijn laptop word tussen 75 86 graden. bij andere spellen ook.
ik weet dat ARK een zwaar game is maar dat is toch niet goed dat me laptop zo warm word. de vraag is kan het zijn dat de laptop veel stof binnen heeft. wat kan ik er aan doen om dit probleem op te lossen. dit zijn mijn laptop gegevens wat er allemaal in zit.
Apparaatnaam MSI GL63 9SD
Processor Intel(R) Core(TM) i7-9750H CPU @ 2.60GHz 2.59 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,8 GB beschikbaar)
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm
Nvidia Geforce GTX 1660 Ti 6GB 1X 250GB SSD en 1X 1TB HDD
Alvast Bedankt Cem

Beste antwoord (via MrGhostxLion op 06-05-2021 00:08)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met laptops zijn er altijd 2 dingen aan de hand na verloop van tijd.

Het eerste is een matje stof tussen de fan en heatsink. De fan trekt stof aan en blaast dit richting de heatsink waarbij er na verloop van tijd een opbouw van stof komt tussen de fan en de heatsink. Na een paar jaar kan dit zelfs zo erg worden dat de volledige heatsink geblokkeerd wordt. Door de fan te verwijderen is dit stof er makkeliijk uit te krijgen.

Het tweede is uitgedroogde koelpasta. Na verloop van tijd gaat de pasta minder goed hitte overdragen en zullen de temps hoger worden.

Nou moet voor beide proberen de laptop wel open, maar vooral stof gaat een groot verschil maken als er flink wat in zit en je haalt het er uit. Zijn de temps daarna nog te hoog kan de pasta nog gedaan worden. Dan zit je met openmaken natuurlijk nog met garantie, maar geen idee of MSI daar moeilijk over doet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met laptops zijn er altijd 2 dingen aan de hand na verloop van tijd.

Het eerste is een matje stof tussen de fan en heatsink. De fan trekt stof aan en blaast dit richting de heatsink waarbij er na verloop van tijd een opbouw van stof komt tussen de fan en de heatsink. Na een paar jaar kan dit zelfs zo erg worden dat de volledige heatsink geblokkeerd wordt. Door de fan te verwijderen is dit stof er makkeliijk uit te krijgen.

Het tweede is uitgedroogde koelpasta. Na verloop van tijd gaat de pasta minder goed hitte overdragen en zullen de temps hoger worden.

Nou moet voor beide proberen de laptop wel open, maar vooral stof gaat een groot verschil maken als er flink wat in zit en je haalt het er uit. Zijn de temps daarna nog te hoog kan de pasta nog gedaan worden. Dan zit je met openmaken natuurlijk nog met garantie, maar geen idee of MSI daar moeilijk over doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tahref
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 02:39

Tahref

God bless you

Proberen schoon te maken is een goede optie.
Ik zelf heb een laptop cooler gekocht als ik een spel langer dan een half uur wil spelen. Helpt om de laptop temperatuur lager te houden.