MacBook Pro of MacMini

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatGel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 01-01-2023
Mijn vraag
...

Hallo,ik heb nu een MacBook Pro 13-inch, 2019, Two Thunderbolt 3 ports -1,4 GHz Quad-Core Intel Core i5-8 GB 2133 MHz LPDDR3.Hierop is een C34J79x-beeldscherm aangesloten,samen met een Apple toetsenbord en-muis en een CalDigit TS3 Plus-dockingstation.Ik zou nu in plaats een Apple Mac Mini M1‑chip met 8‑core CPU, 8‑core GPU en 16‑core Neural Engine
8 GB centraal geheugen met
1 TB SSD-opslag willen kopen.Is dit een goede keuze ?...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:51

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ik verplaats dit even naar Laptop Aankoopadvies

En ingaand op je vraag: die kunnen we niet beantwoorden, aangezien je geen informatie geeft over wat je met het systeem wilt gaat doen.

[ Voor 55% gewijzigd door Microkid op 04-05-2021 20:33 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatGel
Sorry voor het late antwoord,ik ben de ganse week weg met de vrachtwagen.Ik gebruik mijn MacBook Pro alleen voor surfen,email,wat foto s afdrukken,dus zeker geen zware taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gebruik je ook specifieke software of een Virtuele Machine/Boot Camp voor Windows? In dat geval moet je even goed uitkijken, nog niet alles werkt lekker op de M1 processor. Wanneer je specifieke software gebruikt kun je hier bekijken of dit op een M1 gaat werken: https://doesitarm.com/

Verder is de M1 processor een flinke stap in snelheid. Voor de zaken die je noemt in ieder geval ruim voldoende. En ja, een MacBook gebruiken als vast station is zeker een optie maar niet de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatGel
@ sypie:Ik gebruik geen speciale software of een Virtuele Machine/Boot Camp voor Windows .Gekochte software is Malwarebytes,Office en Acronis True Image.Zoals ik hierboven al aangaf gewoon surfen,mailen,printen en soms enkele foto s afdrukken.Dus zeker geen foto-bewerking of film en video bewerken.Gewoon het huis en tuin computeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:57
Wil je mobiel zijn: MacBook Air (weinig redenen om een Pro te nemen op het moment naar mijn mening voor de toepassingen die je opnoemt), zit je altijd op de zelfde plek en heb je een scherm en toetsenbord: Mini. Zelfde machines met verschillende use cases. Neem je je huidige Pro wel eens mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatGel
@ZiSE:Mijn MacBook Pro verhuisd nooit , hij staat thuis en is aangesloten op een C34J79x-beeldscherm,samen met 7 externe harde schijven(die nooit afgekoppeld worden) en enkele andere externe disks voor TimeMachine en Acronis Backup.Die 7 schijven stammen nog uit mijn Windows periode en bevatten Films en TV-reeksen,foto s en diverse andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:57
Ik zou het lekker bij de Mini houden in dat geval. Kijk even in Duitsland, daar zie ik ze regelmatig goedkoper dan hier voorbij komen. Geizhals.de kun je prijzen vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatGel
@ZiSE:Ik ben van plan om de nieuwe Mini te kopen ,maar ga nog even wachten tot de -eventuele -kinderziekten die er misschien zijn met de M1 chip opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:15
PatGel schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 20:16:
@ZiSE:Ik ben van plan om de nieuwe Mini te kopen ,maar ga nog even wachten tot de -eventuele -kinderziekten die er misschien zijn met de M1 chip opgelost zijn.
Maar waarom zou je? Met jouw gebruik is de 2019 MacBook pro snel zat en zal je waarschijnlijk geen verschil merken in de upgrade naar een m1.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatGel
Ik ga voorlopig bij mijn MacBook Pro blijven en bekijk wel of er in de toekomst nog een betere of snellere Mini uitkomt.Bedankt voor al jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatGel
Ik zag op YouTube iemand die zijn 7.000 dollar MacBook Pro 16 inch met alles op en aan wisselde met een gewone Mini en de Mini veel beter en krachtiger vond.Kijk hier : YouTube: MAC MINI M1 - 10 Reason to Get This Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Laatst online: 03-09 20:51
PatGel schreef op zondag 9 mei 2021 @ 23:08:
Ik zag op YouTube iemand die zijn 7.000 dollar MacBook Pro 16 inch met alles op en aan wisselde met een gewone Mini en de Mini veel beter en krachtiger vond.Kijk hier : YouTube: MAC MINI M1 - 10 Reason to Get This Computer
Interesting. Bedankt voor het delen van het filmpje.

Toch denk ik dat je niet je 2019 MacBook Pro hoeft te vervangen. Alleen wanneer je denkt dat die aantal seconden/minuten per dag winst die je maakt (dankzij de superieure performance), voor jou opwegen tegen de investering.

Voor mij geldt dat wel. Waar ik altijd veel geld uitgeef aan computers, om al mijn digitale taken zo snel mogelijk af te handelen.... maar dat is dus iets wat een ieder voor zichzelf moet bepalen.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatGel
Ik ga voorlopig toch maar verder gaan met mijn MacBook Pro,en bekijk wel wat er in de volgende jaren nog veranderd aan de Mac Mini.Bedankt allen voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 13:43
Voor normaal gebruik is een macbook pro echt wel snel genoeg. Merk je ergens iets van traagheid dan? Als dat het geval is, dan is er waarschijnlijk iets niet helemaal goed, maar de specs zijn echt ruim voldoende. Nog zelfs een instap macbook pro van 5-7 jaar oud is niet langzamer met zulke werkzaamheden.
Pagina: 1