Hoe tussenwand te isoleren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 07:23
Goedemiddag,

Tijdens mijn verbouwing, zijn wij er achter gekomen dat de wand die tussen twee slaapkamers staat, wel wat meer geluid door laat dan gedacht. Dit willen wij graag aanpakken, maar weten nog niet helemaal hoe.

Het betreft een wand van kalksteen, maar het lijkt dat het bovenste deel met een (kunststof) afwerklat is afgewerkt, maar de wand niet tot het plafond is geplaatst. Voor mijn gevoel klinkt het ook alsof het geluid 'over' de muur heen gaat.

We hebben gekeken naar een voorzetwand, maar dit is helaas niet mogelijk door de ramen.

Nu waren wij benieuwd of jullie hier suggesties of vergelijkbare situaties hebben. Wij dachten er aan om dit wellicht vol met PUR or isolatiekit te zetten, maar wellicht heeft iemand een betere oplossing. :)

Groet! :w

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Je moet natuurlijk eerst weten wat er wel of niet achter die lat zit. Dus ik zou de afwerklat voorzichtig weghalen en een blik werpen. Als er een holle ruimte is kan je dat namelijk volduwen met isolatiemateriaal.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:53
Wat @XWB schrijft, een voorzetwand heeft ook weinig effect als de ruimte boven de hoofdwand open is lijkt mij... Maar wat ik niet snap : zitten er ramen in de muur tussen de slaapkamers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 07:23
bvdbos schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 17:42:
Wat @XWB schrijft, een voorzetwand heeft ook weinig effect als de ruimte boven de hoofdwand open is lijkt mij... Maar wat ik niet snap : zitten er ramen in de muur tussen de slaapkamers?
Sorry, er zitten ramen in de gevel net naast de tussenmuur, dus we kunnen niet/nauwelijks muur afsnoepen, anders kan het raam niet open.

Vanavond weet ik het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Kunststof lat bij een scheidingswand? Klinkt als Gibo. Deze wijze van bouwen is noodzakelijk omdat de wanden uit gipsblokken de vloer niet mogen dragen omdat deze dan scheuren. Het is waarschijnlijk een kunststof U-profiel wat tegen de onderzijde van je kanaalplaat bevestigd is.

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:33
Tussen blokken en u-profiel afpurren met flexfoam. De ruimte die er tussen plafond en blokken zit is er tegen het scheuren.
Pagina: 1