Momenteel ben ik voor het studentenblad van mijn school bezig met een nieuwe layout voor komend schooljaar te maken in Quark XPress. Omdat we niet vaak verschijnen brengen we niet veel nieuws, we willen ons dan ook meer profileren als 'glossy magazine' dan als nieuwsblad.
Nu ben ik aan het bekijken welke lettertypes het beste bij zo'n blad passen. Ik heb een aantal glossy bladen bekeken en wil eigenlijk het volgende: Om het niet al te druk te maken wil ik +- 4 tot 5 lettertypes gebruiken in het hele blad.
- 1 voor de tekst in artikelen in Arial stijl (dacht zelf aan formata of vectora)
- 1 voor de tekst in artikelen in Times stijl (bijv. garamond)
- 1 voor de kopjes in Arial stijl
- 1 voor de kopjes in Times stijl
- en nog een aantal voor 'speciale gelegenheden'
Mijn vraag is: welke lettertypes gebruiken de professionele bladen en welke raden jullie mij aan? (de drukker had zelf geen echt advies voor mij) En omdat we een beetje professioneel willen overkomen gebruik ik liever geen Arial of Times of Courier.
Ik weet dat je de lettertypes moet kopen, maar dat is geen probleem voor ons.
Alvast dank.
Nu ben ik aan het bekijken welke lettertypes het beste bij zo'n blad passen. Ik heb een aantal glossy bladen bekeken en wil eigenlijk het volgende: Om het niet al te druk te maken wil ik +- 4 tot 5 lettertypes gebruiken in het hele blad.
- 1 voor de tekst in artikelen in Arial stijl (dacht zelf aan formata of vectora)
- 1 voor de tekst in artikelen in Times stijl (bijv. garamond)
- 1 voor de kopjes in Arial stijl
- 1 voor de kopjes in Times stijl
- en nog een aantal voor 'speciale gelegenheden'
Mijn vraag is: welke lettertypes gebruiken de professionele bladen en welke raden jullie mij aan? (de drukker had zelf geen echt advies voor mij) En omdat we een beetje professioneel willen overkomen gebruik ik liever geen Arial of Times of Courier.
Ik weet dat je de lettertypes moet kopen, maar dat is geen probleem voor ons.
Alvast dank.