Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-07 13:21

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
Weet iemand wat er met Android One gebeurd?
Ik heb nu de Xiaomi Mi A2 maar die gaat kuren krijgen. Als in ik heb heb bijna vaker aan de lader als van de lader. Hierom ben ik aan het kijken naar een volgende telefoon. Alleen als ik kijk naar Android One telefoons van een jaar oud maximaal dan krijg ik alleen de Nokia 5.4 in de prijsklasse onder de 300 euro.

Kaas is baas

Beste antwoord (via Caseum op 19-05-2021 13:31)

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@Caseum heb je ook al geprobeerd om je telefoon een fabrieksreset te geven en 1/2 weken met zo min mogelijk apps je telefoon te gebruiken? Ik merk vaak met Android dat het eerder een (of meerdere) app(s) is die veel stroom verbruikt i.p.v. dat je accu echt versleten is.

't Is maar een tip :) Kost niks om uit te proberen.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tijd voor nieuwe batterij dan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
Hackus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:19:
Tijd voor nieuwe batterij dan ?
Zal wss ook wel het nodige kosten aangezien het een interne batterij is en mijn skills met dingen slopen best goed is. Daardoor zal ik het moeten laten doen vrees ik.

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-07 12:15
Is niet heel duur voor Xiaomi. Heb ooit mijn mi max 2 batterij laten vervangen voor 3 tientjes bij de lokale telefoonreparatiezaak. Als je wel een nieuw toestel wilt moet het dan perse android one zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb de indruk dat Android One een beetje aan het doodgaan is. Wellicht vinden fabrikanten de nadelen (kosten van verplicht x jaar updates te voorzien, weinig mogelijkheid om te onderscheiden door een eigen skin) niet opwegen tegen de voordelen. Vele consumenten kijken immers niet naar hoe lang een toestel ondersteund worden en of het stock Android is of niet. Het moet gewoon werken en handige functies hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
JDV808 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:54:Als je wel een nieuw toestel wilt moet het dan perse android one zijn?
Het is geen verplichting maar ik vind het wel heel fijn om te weten dat mijn telefoon in ieder geval 2 jaar ondersteund wordt.

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:31
@Caseum Wellicht bij Samsung gaan buurten? De Galaxy A serie (A52 / A72) biedt 3 major Android updates en 4 jaar security updates.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Caseum schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 14:33:
[...]
Zal wss ook wel het nodige kosten aangezien het een interne batterij is en mijn skills met dingen slopen best goed is. Daardoor zal ik het moeten laten doen vrees ik.
Ik heb dit zonder enige kennis al een keer gedaan voor de A2 lite. De A2 is bijna hetzelfde. Enige wat soms moeilijk is is het soort dubbelzijdig "plakbandje" waarmee de oude batterij aan de telefoon vast zit. Dit kan je te makkelijk kapot trekken. Je wilt de oude batterij niet teveel buigen, dus teveel grof geweld wil je ook niet. De batterij kan je op bijvoorbeeld AliExpress kopen. Ze leveren meestal alles erbij (wat plastic dingetjes om alles eruit te halen). Voor alleen de batterij had je (dacht ik) geeneens een schroevendraaier nodig. Ifixit heeft een handleiding, anders genoeg instructies via Google.

Ik vind dat hele Android One een mislukking. Het duurt veel te lang voordat er updates komen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
@Caseum heb je ook al geprobeerd om je telefoon een fabrieksreset te geven en 1/2 weken met zo min mogelijk apps je telefoon te gebruiken? Ik merk vaak met Android dat het eerder een (of meerdere) app(s) is die veel stroom verbruikt i.p.v. dat je accu echt versleten is.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseum

Caseum

Thinking about IT

Topicstarter
FeareX schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:32:

Bedankt voor je gratis tip ;)
Ik weet inderdaad dat ik een app heb die veel stroom vraagt, maar ik merk dat het steeds erger wordt.
Het was al bijna zover dat ik theorieën moest gaan bedenken dat Xiaomi met updates het zelf deed tot ik besefte dat het Android One is. Dus ik gok dat Xiaomi daar niet veem mee te doen heeft :D

Kaas is baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bkor schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:02:
[...]

Ik heb dit zonder enige kennis al een keer gedaan voor de A2 lite. De A2 is bijna hetzelfde. Enige wat soms moeilijk is is het soort dubbelzijdig "plakbandje" waarmee de oude batterij aan de telefoon vast zit. Dit kan je te makkelijk kapot trekken. Je wilt de oude batterij niet teveel buigen, dus teveel grof geweld wil je ook niet. De batterij kan je op bijvoorbeeld AliExpress kopen. Ze leveren meestal alles erbij (wat plastic dingetjes om alles eruit te halen). Voor alleen de batterij had je (dacht ik) geeneens een schroevendraaier nodig. Ifixit heeft een handleiding, anders genoeg instructies via Google.

Ik vind dat hele Android One een mislukking. Het duurt veel te lang voordat er updates komen.
Even met de föhn er over, en de lipjes voorzichtig met gevoel lostrekken. Velen zien dit niet of doen dit niet en zetten er een zgn spudger onder en wrikken dan de batterij los.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1