Upgrade gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Teunnn
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 31-05-2021
Goede dag!

In 2019 heb ik mijn eigen gaming pc gebouwd, en ben hier nog steeds erg blij mee! en vond het bouwen van mijn eigen pc een van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb! Daarom lijkt het mij leuk om na bijna 2 jaar te kijken wat er mogelijk is om mijn pc nog wat te upgraden. Echter weet ik niet zo goed wat er mogelijk is en compatible is met mijn huidige componenten. En wat ik dan het beste kan upgraden, mijn GPU, processor of wellicht koeling? Daarom heb ik dit topic opgezet, om wat advies te vragen aan jullie, en wat jullie precies zouden upgraden.

Mijn budget ligt rond de €250-€300 maar al vervang ik een huidig component kan ik die uiteraard verkopen, en is er wat meer beschikbaar.

Met mijn pc build ben ik aardig stellig geweest in het behoud van een intel processor, maar ik begrijp dat amd erg goed is geworden, en heb ik veel MSI spul in mijn pc. (zie de link onderaan voor al mijn pc componenten) Ik sta open voor alle alternatieven, al word dit mij aanbevolen.

Ik gebruik de pc voor gaming, en dan vooral F1 2020, en heel soms wat andere shooters. De laatste tijd crashed mijn F1 2020 steeds, ik weet niet zo goed hoe dit komt. Ook gebruik ik mijn pc voor de online lessen, wat niet zoveel vraagt van mijn pc.

Mijn componenten: https://nl.hardware.info/wensenlijst/publiek/5169691

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zvs24J1-9fiZZkq7L5W03b1Z3Ho=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WEhjDfCtLp5wx6e9Br9VATfv.jpg?f=user_large

Ik hoop zo voldoende te hebben geïnformeerd en geënthousiasmeerd!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:29
Maak ff een GoT lijstje in je inventaris.

Op welk moment crasht het systeem?
Wat zijn op dat moment de temperaturen van cpu en gpu?

[ Voor 31% gewijzigd door Uszka op 04-05-2021 12:42 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-01 13:00

SpamLame

niks

GPU vervangen in deze tijd, alleen als je een pracht deal kan krijgen of perse Raytracing/ Resizable bar nodig hebt/wilt.

Persoonlijk zou ik niks vervangen in je build. Ik lees niks over performance issues dus trek ik de conclusie dat de HW nog courant genoeg is. Tenzij je echt het knutselen aan je pc zelf leuk vindt, maar dan zou ik misschien kijken of modding iets voor je is.

Wat misschien ook de moeite waard is kijken naar randapparatuur, nieuwe headset monitor met betere Hz en of resolutie, goede burostoel voor lang game sessies, pedaal/stuur voor je F1.

• Teunnn
Uszka schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:40:
Maak ff een GoT lijstje in je inventaris.

Op welk moment crasht het systeem?
Wat zijn op dat moment de temperaturen van cpu en gpu?
Bedankt voor je reactie en de verdere vragen. Ik heb laatst F1 opnieuw verwijderd en gedownload, en een filmpje van de opstart plus status cpu en gpu. Je ziet dat de game crashed na het inladen van de game.

Hier de link:

Ik weet niet of dit hele hoge temperaturen zijn, en waar het dan aan moet liggen.

Bij voorbaat dank voor u reactie!

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 16:59
Teunnn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Bedankt voor je reactie en de verdere vragen. Ik heb laatst F1 opnieuw verwijderd en gedownload, en een filmpje van de opstart plus status cpu en gpu. Je ziet dat de game crashed na het inladen van de game.

Hier de link:
[YouTube: F1 2020 crash met cpu gpu]

Ik weet niet of dit hele hoge temperaturen zijn, en waar het dan aan moet liggen.

Temperaturen zijn zeker niet hoog.. 50 graden is echt niet veel, helemaal niet met het gebruikspercentage.

• SpamLame

SpamLame

niks

Teunnn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:36:
[...]

Hier de link:
[YouTube: F1 2020 crash met cpu gpu]

Ik ken F1 niet, maar ik zie geen crash.
Op het moment dat de vid stopt zie ik een zwartscherm en een pleasewait spinner als indicatie dat er iets laad, toegegeven stotterend maar hij is er.
Geen CTD, geen popup critical error, geen indicatie.

• Teunnn
SpamLame schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:58:
[...]

Ik ken F1 niet, maar ik zie geen crash.
Op het moment dat de vid stopt zie ik een zwartscherm en een pleasewait spinner als indicatie dat er iets laad, toegegeven stotterend maar hij is er.
Geen CTD, geen popup critical error, geen indicatie.
geforce expierience captured alleen een game ;( bij mij sluit de game gewoon af, en ben ik weer op mijn steam scherm. Of soms krijg ik een ego dumper te zien

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01 16:59
Neem anders middels obs je hele desktop eens op. Is niet heel lastig om te doen en dan kunnen we eens meekijken wat er gebeurt

• SpamLame

SpamLame

niks

Teunnn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:11:
[...]

geforce expierience captured alleen een game ;( bij mij sluit de game gewoon af, en ben ik weer op mijn steam scherm. Of soms krijg ik een ego dumper te zien
Mja dat wordt dan lastig. Niet mijn intentie je voor leugenaar uit te maken, maar die video is niet helder genoeg.
Zonder context kan ze stoppen omdat de recoding stopt of omdat de game crashed (of PC of de opname software)
De OBS tip hierboven kan wellicht helpen.

Persoonlijk zou ik eerst eens kijken of je game iets van error logging kent.
Komt deze game via steam of andere launcher die progress opslaat in de cloud? Zo ja kun je de game offline starten? Heb persoonlijk meegemaakt dat corrupte savegames die uit de cloud komen een local install beinvloeden.
Game is tevens ook maar gewoon een applicatie. dus wat staat er in de eventvwr van Windows zo rond een crash?
Heb je een andere PC in het huishouden? Kan die wel voorbij het punt komen waar F12020 bij je crashed?

• Teunnn
doebbalapoent11 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:19:
Neem anders middels obs je hele desktop eens op. Is niet heel lastig om te doen en dan kunnen we eens meekijken wat er gebeurt
Ik heb nu een filmpje via obs gemaakt:

En dit zegt mijn logboek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV7pxTr7r5RLJc_DsiEa13Be7CM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Cv0lV9DG9b62H5M9dhucVtCz.png?f=user_large

• SpamLame

SpamLame

niks

Mja gamebar is een MS dingetje, kan je dat uit zetten aldanniet tijdelijk om het uit te sluiten?

Wat zegt/doet ego dumper dan als je die zich laat zien?

Andere games doen het wel?

Andere spelmodi doen het wel?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zet upgraden maar uit je hoofd. Je kunt je GTX1660 voor een leuke prijs verkopen maar videokaarten zijn de laatste maanden amper te verkrijgen, ook met €300 bijleggen ga je geen grote stappen kunnen maken.

Als je je processor wil upgraden zul je ook een nieuw moederbord en waarschijnlijk geheugen nodig hebben, zowel bij een overstap naar AMD als naar een nieuwere generatie Intel. Daarvoor is je budget niet toereikend. Het enige dat je zou kunnen doen is overstappen naar een Core i7 9700. Dat is echter een vrij kleine winst aangezien je behalve 2 extra cores nauwelijks extra snelheidswinst haalt.

Kort gezegd: hou dat geld lekker in je zak en meld je weer zodra je een hoger budget hebt en/of echt tegen prestatieproblemen aan gaat lopen.

🖥️ | 🚗

• Teunnn
SpamLame schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:03:
Mja gamebar is een MS dingetje, kan je dat uit zetten aldanniet tijdelijk om het uit te sluiten?

Wat zegt/doet ego dumper dan als je die zich laat zien?

Andere games doen het wel?

Andere spelmodi doen het wel?
Wat bedoeld u precies met gamebar ms dingetje :D

Ego dumper, geeft al crashed de game een foutcode. Maar komt nu eigenlijk niet meer tevoorschijn.

Andere games doen het wel.

Andere gamemodes ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Teunnn op 05-05-2021 17:23 ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Dan is er gewoon iets van je hardware/software in combinatie met dat spel.

Er is niks kapot.

Hoe je het kan oplossen? Geen idee. Maar upgraden heeft geen nut.

https://respawnfirst.com/...%20administrator%E2%80%9D.

Of even googlen naar een oplossing.

• SpamLame

SpamLame

niks

Teunnn schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:22:
[...]

Wat bedoeld u precies met gamebar ms dingetje :D
Mja google ms gamebar windows 10 eerste link
Ego dumper, geeft al crashed de game een foutcode. Maar komt nu eigenlijk niet meer tevoorschijn.
Die foutcode kan nuttig zijn, printscreen zoiets de volgende keer met google kom je dan ergens.
Andere games doen het wel.

Andere gamemodes ook.
Mja dan is het echt F1 2020 icm je HW en/of drivers en/of je steam cloud settings mbt F12020 en/of een bug.

Ik zie dat er net een patch voor uit is en sommige melden dat de game crashed met een oudere savegame met name bij team careers.
https://steamcommunity.com/app/1080110/discussions/0/312378
Start eens een nieuwe save game

• Teunnn
SpamLame schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 21:09:
[...]

Mja google ms gamebar windows 10 eerste link

[...]

Die foutcode kan nuttig zijn, printscreen zoiets de volgende keer met google kom je dan ergens.

[...]

Mja dan is het echt F1 2020 icm je HW en/of drivers en/of je steam cloud settings mbt F12020 en/of een bug.

Ik zie dat er net een patch voor uit is en sommige melden dat de game crashed met een oudere savegame met name bij team careers.
https://steamcommunity.com/app/1080110/discussions/0/312378
Start eens een nieuwe save game
Tja, het is allemaal heel vaag. Ik persoonlijk weet bijna zeker dat het komt doordat ik zelf livery's aanpas in F1 2020 my team, en dat hij dan crashed. Maar bijvoorbeeld gister deed de game het wel weer prima zelfs met aangepaste livery's. En soms crashed de game weer, start ik hem opnieuw op en doet alles het weer.

• SpamLame

SpamLame

niks

@Teunnn eens als een fout niet reproduceerbaar is is dat vervelend met troubleshooten.
Maar ja weinig aan te doen dan. Is er een support afdeling voor de game?

• Teunnn
SpamLame schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:27:
@Teunnn eens als een fout niet reproduceerbaar is is dat vervelend met troubleshooten.
Maar ja weinig aan te doen dan. Is er een support afdeling voor de game?
ja zal wel even kijken, komt goed! dankjewel voor alle info!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-01 16:41
Ik denk eerlijk gezegd dat Vettel de oorzaak is van de crash! (ik weet het, off topic, maar ik kon het niet laten)

• Teunnn
ruftman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:55:
Ik denk eerlijk gezegd dat Vettel de oorzaak is van de crash! (ik weet het, off topic, maar ik kon het niet laten)
Nou eerder mazepin...ownee die zit nog niet in de game.
Pagina: 1