Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxy2021
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-05-2021
Hi! Hopelijk kan iemand mij helpen bij het volgende! In Adobe Indesign ben ik een afbeelding aan het maken die ik exporteer als PNG. Als ik nu de afbeelding open zie ik opeens gele lijnen door de afbeelding lopen. Het lijkt erop dat deze lijnen worden veroorzaakt door het toevoegen van een icoontje (PNG-bestand) en dat daar iets misgaat. Ik dacht eerst dat het een soort van hulplijnen zijn, maar ook wanneer ik alle hulplijnen uitschakel gebeurt dit. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hieronder de betreffende afbeelding:

...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O8HtDkLXyVGAxH8lbbvb9K1R3fU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JphrhEEOPPheczNbpw5kLU6K.jpg?f=fotoalbum_large
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinoflexo
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-05-2021
Hi, vreemd. Foto is een import. Is daar iets bijzonder mee ? En hoe is de windmolen gemaakt ? Import van illustr ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:35
Als je er een pdf van maakt, heeft hij t dan ook?
Persoonlijk zou ik niet zo snel InDesign gebruiken om png's te maken, maar de vormen kopieren naar Photoshop of gewoon in Illustrator werken. Maar anders kan je misschien vanuit de pdf afbeeldingen exporteren als oplossing.

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-05 14:09
Het valt me op dat de gele strepen op regelmatige staan.
Om die reden zoek ik het in een iets andere hoek.

Heb je in InDesign een gradient over de foto liggen (van transparant en kleur)?
Zo ziet het er namelijk wel uit, maar je kan dat ook in Photoshop ingesteld hebben.

Als dat zo is vermoed ik dat je in problemen komt doorhet toevoegen van het png-icoon. Dat heeft namelijk geen normale rgb kleurruimte, maar is indexed (vast aantal kleurwaarden), waarbij de transparantie of door middel van een 'maskerkleur' of alpha kanaal is ingesteld.

Zo'n combinatie kan al snel tot grote problemen leiden.

Ik zou sowieso aanraden om een vectorversie van het icoon te gebruiken.
Als je die niet hebt, kan je die tracen of namaken. Zoveel werk zal dat niet zijn.

Een alternatief is om het icon vanuit Photoshop als psd bestand op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zo complex is je document niet, heb je al stap voor stap elementen weggehaald om te zien of te kijken wanneer de lijnen weg zijn? Dan kun je wat gerichter zoeken. Het lijkt een beetje op een corrupte JPG.