Toon posts:

SMSen naar een buitenlandse mobiele telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft sinds de vakantie een spaans vriendinnetje en vroeg gister aan mij of het mogelijk is haar via internet te SMSen. Weet iemand mischien of dit lukt. We hebben het al via ICQ geprobeert maar das dus niet gelukt. Ik neem aan dat MTN ook niet werkt omdat ICQ dat gebruikt om SMSjes mee te sturen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40
Hangt van haar provider af, of die door de online SMS diensten ondersteunt wordt.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt zal kijken of ik dat kan achterhalen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ter info: ICQ gebruikt niet altijd mtnsms (=airborne) om SMS-jes te verzenden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Heb een hele tijd met iemand uit Nieuw Zeeland gesmst, dat ging ook zonder problemen met ICQ dus aan ICQ ligt het niet

• McBernie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-01-2022
bij mij kwam met lycos wel alles aan dus ik zou dat es proberen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 16:03 schreef amaru het volgende:
bij mij kwam met lycos wel alles aan dus ik zou dat es proberen
SMSde je dan gewoon naar iemand in spanje die zijn telefoon had meegenomen ui nederland. Of iemand met echt een telefoon en een abbonement die hij/zij in spanje had aangeschaft.

Verwijderd

even een vraagje over sms buitenland

je hebt een prepaid/abbo bij kpn/libertel/telfort/ben/dutchtone en je bent bv in frankrijk daar kan je wel sms ontvangen van personen in Nedreland maar je kan ze niet terug smsen

waarom kan dit niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 21:12 schreef pvdfeer het volgende:
even een vraagje over sms buitenland

je hebt een prepaid/abbo bij kpn/libertel/telfort/ben/dutchtone en je bent bv in frankrijk daar kan je wel sms ontvangen van personen in Nedreland maar je kan ze niet terug smsen

waarom kan dit niet?
Kan wel je moet wel zorgen dat er +31 voor het nummer van de SMS centrale staat

Verder gaat mijn vraag nog steeds over SMS naar een buitenlandse mobiel laten we on-topic blijven

Verwijderd

Op vrijdag 17 augustus 2001 21:17 schreef Kn00p het volgende:

[..]

Kan wel je moet wel zorgen dat er +31 voor het nummer van de SMS centrale staat

Verder gaat mijn vraag nog steeds over SMS naar een buitenlandse mobiel laten we on-topic blijven
TNX voor deze tip zal toetsel nr aanpassen

nu weer werder met topic

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

het hangt er vanaf of haar mobiel (waarschijnlijk van amena, movistar of airtel) aangesloten is bij mtn.

airtel en movistar waarschijnlijk wel, maar amena is een soort BEN van spanje.. en nahja.. da's gewoon kut..

blijft moeilijk, maar denk wel dat je het bij mtn zou terug moeten vinden.. (welke netwerken ze allemaal ondersteunen)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Volgens mij zei die dat ze amena heeft. Das wel jammer voor hem dan maar ik ga het uitzoeken

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
ik heb het ook geprobeerd.. bij mensen die in Mallorca, spanje en in Italie zaten.. ging allemaal perfect (hadden allemaal KPN)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 09:30 schreef superjoost het volgende:
ik heb het ook geprobeerd.. bij mensen die in Mallorca, spanje en in Italie zaten.. ging allemaal perfect (hadden allemaal KPN)
Nogal logisch; jij (ICQ) stuurt het berichtje naar de berichtencentrale van KPN (gewoon hier, in Nederland). Vervolgens is het aan KPN om uit te zoeken waar desbetreffende mobiele telefoon zich bevindt. ICQ komt hier niet meer aan te pas; derhalve maakt het (vanuit het oogpunt van ICQ) niks uit of iemand zich in Schin op Geul bevindt, danwel in Timboektoe.
Pagina: 1