Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjellvd
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik heb recentelijk drie nieuwe onderdelen gekocht. Een ASRock B550M steel legend moederbord, AMD Ryzen 5 3600 processor en een nieuwe SSD. Dit heb ik samen met mijn negen jaar oude PSU, GTX 1070, oude RAM en oude SSD in een nieuwe kast gezet. Echter, de pc start simpelweg niet op. Er is wel stroom want de RGB lichtjes van het moederbord staan wel gewoon aan (eigenlijk raar want die staan al aan voordat ik überhaupt op de start knop van de pc druk).

Ik heb de andere opties allemaal nagelopen. Dus de kabels zitten er allemaal in (8 pin voor de CPU). De startkabels zitten goed. CPU zit goed (heb ik 2x gecheckt). Ik ben volledig ten einde raad.

Iemand die hier toevallig nog een idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 10:12
Beste Kjellvd,

Opzich een goede openingspost, maar toch mis ik belangrijke info.

Kan je alle hardware specifiek noemen.
Dus echt elke stuk hardware met specificaties ipv "Negen jaar oude PSU".

Want is dat een 200watt? 500 watt? 1000watt?

Om je beter te helpen zullen we echt de volgende onderdelen met specificaties moeten weten.

CPU
Geheugen (model, type en snelheid)
Moederbord
PSU (Merk, type en leeftijd)
Kast (Merk en Type)
SSD/HDD (Merk, type, grootte)
Overige hardware die eventueel relevant is.

Daarnaast kan je zelf ook controleren gelijk of het geheugen op de QVL lijst staat: https://www.asrock.com/mb...Legend/index.asp#MemoryMS
Als dat niet zo is, is er een kans dat het daardoor komt.

En als je de pc opstart, zie je dat de POST Checker goed gaat?
Zie: https://download.asrock.c...550M%20Steel%20Legend.pdf paraaf 2.8.

En wat bedoel je nog verder precies met "Start niet op"?
Krijg je geen beeld? Zie je wel beeld, maar zie je dat hij niet door de post heen komt?
Blijft hij hangen ergens?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:19

Audione0

Strijdt der titanen

Kjellvd schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:19:
Ik heb recentelijk drie nieuwe onderdelen gekocht. Een ASRock B550M steel legend moederbord, AMD Ryzen 5 3600 processor en een nieuwe SSD. Dit heb ik samen met mijn negen jaar oude PSU, GTX 1070, oude RAM en oude SSD in een nieuwe kast gezet. Echter, de pc start simpelweg niet op. Er is wel stroom want de RGB lichtjes van het moederbord staan wel gewoon aan (eigenlijk raar want die staan al aan voordat ik überhaupt op de start knop van de pc druk).

Ik heb de andere opties allemaal nagelopen. Dus de kabels zitten er allemaal in (8 pin voor de CPU). De startkabels zitten goed. CPU zit goed (heb ik 2x gecheckt). Ik ben volledig ten einde raad.

Iemand die hier toevallig nog een idee heeft?
Wat je eens zou kunnen proberen is met een platte schroevendraaier de 2 polen waar normaliter de + en -kabels van de startknop op bevestigt dient te worden aan te raken, zo trigger je het "aan" commando. Zo kun je uitsluiten of de kabels kapot zijn of dat ze misschien verkeerd zijn aangesloten.

Verder indd wat meer specs van je hardware vermelden (merk etc)

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
9 jaar oude PSU moet wel een hele goede zijn wil je die nog gebruiken. Wat is het merk en type?

Post eens wat foto's hoe eea is aangesloten.