Mijn vraag
Ik heb al jaren dezelfde NAS draaien (QNAP TS-112P) met daarop een UPNP media server (Twonky). Vanaf die media server wil ik vanaf mijn telefoon kunnen casten naar een chromecast binnen het netwerk. Dat ging eigenlijk altijd goed, totdat ik de access points in mijn huis verving door Deco P7's. Sindsdien lijkt het willekeurig welk apparaat wel bij de media server kan en welke niet.
In het kort de verschijnselen:
Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN Experia V10
Dit is de DHCP server in huis. Het wi-fi hiervan is uitgeschakeld, UPNP is ingeschakeld. Hier op aangesloten zijn:
Deze heeft verbinding met 1 van de slave Deco's en kan wel bij de Media Server.
Telefoon
Ongeacht waar in huis ziet deze alleen de SMB server en kan daar niet/nauwelijks mee verbinden
Vaste pc met Windows 10
Zit bedraad aangesloten op dezelfde Deco als de laptop, ziet alleen de SMB server
Denon Heos speakers
En nu wordt het echt interessant. Deze communiceren ook via UPNP en zie ik over het algemeen WEL op alle devices
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NxX1ApCq2mW1w7kaO26lTB9b.jpg?f=user_large)
Maar los daarvan heb ik:
Edit: krom Nederlands
Ik heb al jaren dezelfde NAS draaien (QNAP TS-112P) met daarop een UPNP media server (Twonky). Vanaf die media server wil ik vanaf mijn telefoon kunnen casten naar een chromecast binnen het netwerk. Dat ging eigenlijk altijd goed, totdat ik de access points in mijn huis verving door Deco P7's. Sindsdien lijkt het willekeurig welk apparaat wel bij de media server kan en welke niet.
In het kort de verschijnselen:
- Alle devices lijken de SMB server te zien die ook op de NAS draait. Verbinden via SMB gaat traag/niet
- 1 laptop in huis ziet de media server en kan ook verbinden met de web interface van de NAS
- 1 Smart TV ziet de media server ook
- De rest van de devices ziet de media server niet en kan ook niet verbinden met de webinterface, ook de eigenlijk tool van QNAP ziet de NAS niet
Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN Experia V10
Dit is de DHCP server in huis. Het wi-fi hiervan is uitgeschakeld, UPNP is ingeschakeld. Hier op aangesloten zijn:
- netwerk switch - hieraan hangen 2 Deco P7's as slave
- Deco P7 - in bridge modus - dit is de master
- Apple Time Capsule - in bridge modus - wifi uitgeschakeld, werkt dus eigenlijk als switch. De NAS hangt hieraan
- Alle Deco's zijn via een UTP kabel verbonden, via het stopcontact was te instabiel
Deze heeft verbinding met 1 van de slave Deco's en kan wel bij de Media Server.
Telefoon
Ongeacht waar in huis ziet deze alleen de SMB server en kan daar niet/nauwelijks mee verbinden
Vaste pc met Windows 10
Zit bedraad aangesloten op dezelfde Deco als de laptop, ziet alleen de SMB server
Denon Heos speakers
En nu wordt het echt interessant. Deze communiceren ook via UPNP en zie ik over het algemeen WEL op alle devices
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NxX1ApCq2mW1w7kaO26lTB9b.jpg?f=user_large)
Maar los daarvan heb ik:
- Firmware updates op de NAS gedaan
- Media server in en uitgeschakeld
- De NAS aan de master Deco gekoppeld in plaats van aan de Time Capsule
- Vast IP toegekend
- UPNP instelling van Experia gecontroleerd
- Deco's herstart
- IP's gecontroleerd - deze zitten allemaal in dezelfde netwerk range
Edit: krom Nederlands